Tutkusu Galatasaray

BİLGİ İşletme (Ana dal) ve Uluslararası İlişkiler (Yan dal) bölümlerinden 2005 yılında mezun olan Sinancan Sözen, Galatasaray Spor Kulübü’nde Pazarlama Genel Sorumlusu olarak çalışıyor.

Hazırlık sınıfını atlayarak dört senede hem İşletme Bölümü’nden mezun olan hem de Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden dersler alan Sinancan, ilk yılını Dolapdere Kampüsü’nde sonraki üç yılını ise Kuştepe Kampüsü’nde geçirdi. Öğrenciliği sırasında Galatasaraylılar Kulübü’nde, Model Birleşmiş Milletler Kulübü’nde çeşitli görevler aldı. Münazara Kulübü’nün kurulması sırasında çalıştı ve her yıl Mayfest’e katılarak oldukça hareketli bir öğrencilik geçirdi.

Doktora eğitimine devam ediyor
Bunlarla da yetinmeyen Sinancan, lisans eğitimini tamamladıktan sonra Galatasaray Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü “Bölgesel ve Stratejik Etütler” Programı’nda yüksek lisansını da yaptı. Halen Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde doktora eğitimine devam ediyor.

Sinancan, lisans eğitiminin son döneminde zemin mekaniği müteahhitliği üzerine çalıştıkları aile şirketinde çalışmaya başlayarak iş hayatına atıldı. O günlerle ilgili, “Ailevi sebeplerden dolayı genç sayılabilecek bir yaşta işin tüm sorumluluğunu üstlenmek durumunda kaldım. Hayat tecrübesi olarak bana çok şeyler katan bir süreç oldu” diyen Sinancan, 2010 yılında spor sektörüne geçti.

Futbolu sevdirmekle başladı

Üniversitede aldığı eğitim ve kazandığı network’un iş hayatında çok yararını gördüğünü söyleyen Sinancan, spor sektörüne geçişini şöyle anlatıyor: “Detayına girmeyeceğim ülke gerçeklerinden dolayı 2009 yılının sonlarına doğru inşaat sektöründe kendi adıma bir gelecek göremedim. Kişisel özelliklerimi ve donanımımı farklı sektörlerde daha efektif biçimde kullanmaya karar verdim. O dönemde, BİLGİ’den bir arkadaşım Türkiye Futbol Federasyonu Futbol Geliştirme Merkezi’nde çalışmaya başlamıştı. Futbolu geniş kitlelere yaymak amacıyla, farklı sektörlerden kalifiye insanlar bir proje ekibi oluşturuyorlardı. Beni de mevcut ekibe davet ettiler ve HerkesiçinFutbol (Grassroots) Departmanı’nda Futsal, Plaj Futbolu ve Kurumsal Futbol Geliştirme Yönetmeni olarak göreve başladım. İki sene bu görevi sürdürdükten sonra UEFA Kongresi, Kadınlar U19 Avrupa Şampiyonası ve FIFA U20 Dünya Kupası gibi çok önemli uluslararası projelerde görev alarak 2012 Şubatı’nda TFF Genel Merkez/Etkinlikler ve Dış İlişkiler Departmanı’nda çalıştım. FIFA U20 Dünya Kupası bitince de TFF Sponsorluklar ve Pazarlama ekibinde görevimi sürdürdüm. 2013 Kasım’ında da Galatasaray Spor Kulübü’ne transfer oldum. Buradaki ilk görevim Stadyum Hizmetleri Genel Sorumlusu olarak tesis yönetimi ve maç günü etkinlikleriydi. Şu an Pazarlama Genel Sorumlusu olarak çalışmalarıma devam ediyorum.”

Sinancan’ın görevleri arasında; sponsorluk ilişkileri yönetimi, sponsorluk aktivasyonu ve Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena’yı maç günü dışında da bir etkinlik alanı olarak konumlandırmaya dair çalışmalar yapmak var. Etkinlik satışları ve Avrupa’nın büyük statlarında örneğini gördüğümüz stadyum turu projesini gerçekleştirerek, 20 sponsor ve 8 co-brandı (marka ortaklığı) yöneterek yeni sponsorluklar için iş geliştirme çalışmaları yapıyorlar.

İşini hobi olarak görüyor

İş dışında sinemaya gitmeyi ve kitap okumayı seven Sinancan, spor etkinliklerini takip etmeyi de ihmal etmiyor. Profesyonel olarak çalışmanın yanı sıra Galatasaray Spor Kulübü’nün on yıllık üyesi olan Sinancan, kulübü ile ilgili her gelişmeyi takip ederek elinden gelen katkıyı vermeyi bir hobi olarak görüyor. Hatta bu onun için bir tutku… Sinancan’ın ayrıca başka derneklere de üyeliği bulunuyor ve tenis, satranç oynamaktan, politika ve tarihle ilgili araştırma/roman okumaktan, farklı ülkelere seyahat etmekten hoşlanıyor.

Gelecek ile ilgili planları arasında ise, denenmemiş yeni projelerle sektöre yeni bir boyut kazandırmak, aralarına yeni katılan gençlerle güzel projeler gerçekleştirmek yer alıyor.

 

 

Powered by Openmedia