Sosyal Sorumluluk Projelerinden Vazgeçmiyor

BİLGİ İşletme-İktisat Bölümü’nden 2003 yılında mezun olan Çağla Oktar, içerisinde akademisyenler ve eski milli sporcuların da bulunduğu bir grup ile spor bilincini aşılayan ve geliştiren projeler hazırlıyor. 

İşletme – İktisat Bölümü’nden mezun olan Çağla Oktar, iki yıl İtalya’da hem dil eğitimi alıp hem de çalıştı. Geri döndüğünde ilgi alanının “Spor yönetimi” olduğuna karar vererek BİLGİ’de “Pazarlama İletişimi” yüksek lisansı, Marmara Üniversitesi’nde “Spor Yöneticiliği” alanında doktorasını yaptı. Spor alanında çalışmak kadar sosyal sorumluluk projeleri düzenlemeyi de seven Çağla, Ordu-Giresun arasında maraton düzenlemeyi çok istiyor.

İtalya’da spor üzerine çalıştı

Öğrencilik yıllarında yabancı dillere merak salan Çağla, okulda Rusça dersleri aldı. Goethe Alman Kültür ve İtalyan Kültür’e gittikten sonra hem kültürü hem lisanı bakımından en sevdiği ülkenin İtalya olduğuna karar verdi. Lisans mezuniyetinden sonra Efes Pilsen’de bir yıl çalıştıktan sonra hayalindeki ticarete atılmayı restoran açarak gerçekleştirdi. 1.5 yıl sonra devredip diğer hayali olan İtalya’yı keşfe gitti. Perugia’da altı ay dil eğitimi aldı. O sırada spor sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın çevirilerini yaparken firmanın oradaki Türkiye Temsilcisi olarak çalışmaya başladı ve İtalya’nın sahil kasabası Rimini’de yaşamaya başladı. İki yıl süren bu iş sürecinden sonra Türkiye’ye döndü ve 2010-2011 yılları arasında BİLGİ “Pazarlama İletişimi” Yüksek Lisans Programı’ndan da mezun oldu. Spor Pazarlaması alanında projeler hazırladı. Sonrasında Marmara Üniversitesi “Spor Yöneticiliği” alanında doktora dersleri alıp bir yıl boyunca aynı üniversitede “Sporda Marka Yönetimi” ve “Sporda Sponsorluk” dersleri verdi. Bunlarla da yetinmeyip kulüpler ve federasyonlarla çeşitli projeler hazırladı.

Spor alanında çalışırken bir tarafınızın mutlaka sosyal sorumluluğa çağrıldığını söyleyen Çağla, Orduspor ile yaptığı projeyi anlatıyor: “Temmuz 2013 yılında Orduspor Kulübü ile birlikte Myclimate Türkiye işbirliğiyle iklim değişikliği mücadele çalışması hazırladım. Bu çalışmanın kulübe kabul ettirilmesi ve projenin geliştirilmesinde Orduspor Kulübü Asbaşkanı Uğurcan Ataoğlu’nun reklamcılık sektöründe olması ve Alametifarika gibi Türkiye’nin büyük reklam ajanslarından birinin kurucu ortağı olması büyük önem taşıdı. Aynı dili konuşmak bulunmaz bir şanstı. Çoğu zaman ne yazık ki kulüplerde bu şans yakalanamıyor.

Bu çalışmada kulübün kurumsal karbon ayak izi hesaplaması yapıldı. Orduspor Türkiye’de bunu yapan ilk ve tek spor kulübü oldu. Sonrasında ise Karbon Saydamlık Projesi (CDP) raporlaması yapıldı. Orduspor CDP raporlaması yapan da ilk kulüptü aynı zamanda. Bunu yapmamızdaki amaç sera gazı yoğunluğunun fazla olduğu Karadeniz’de kömür yerine enerji tüketiminde doğalgaza geçilmesinin, binalara yalıtım yapılmasının önemini vurgulayarak toplum bilincini arttırmaktı.”

Spor, toplumda huzur ve uyum için önemli

Son zamanlarda gıda sektöründeki şirketleri üzerine de çalışmalarını sürdüren Çağla, akademisyenler ve eski milli sporcuların yer aldığı bir grupla spor bilincini aşılayan ve geliştiren projeler üretmeye devam ediyor. Projelerin amacı, sporun toplumda huzur ve sosyal uyum açısından önemli bir yere sahip olduğunu vurgulamak. Çağla, “Gerek profesyonel sporcu yetiştirmek gerekse toplumda sporu tabana yayarak gelişmesini sağlamak için spor kültürümüzün üst seviyelere taşınması gerekiyor. Bu amaçla çalışmalarımızı 2015 yılı sonbaharında daha net ortaya koyuyor olacağız” diyor.

Yaptığı işlerde, projelerde özellikle yüksek lisans hocalarının büyük etkisi olduğunu da belirten Çağla, “Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersi aldığım Duygu Alptekin, marka stratejisini etkili bir şekilde anlamamıza yol açtı. Diğer taraftan hem eğlenceli hem kelimelerin tokat gibi yüzünüze çarpmasını sağlayan anlatımı ile Levent Erden dersleri kaçırılmazdı. Dijital pazarlama alanındaki projelerde hala fikrini sorduğum kişi ise Yrd. Doç. Dr. Kaan Varnalı” diyor.

İş dışında yeni yerler yeni mekanlar keşfetmeyi seven Çağla’nın en büyük ilgi alanı iyi yemek ve şarap. HORECA kanalına Prodom şaraplarını eşiyle birlikte tedarik ediyorlar. Armutlu’daki “Lokanta Armut” ve Galata’daki “Neolokal” sevdiği mekanlar arasında.

Gelecekle ilgili planları arasında, Türk toplumunun daha çağdaş daha sağlıklı nesillerle gelişmesi için sporun önemini ön plana çıkaran daha çok projede yer almak ve onların olumlu sonuçlarını görmek, aynı zamanda Karadenizli olmanın verdiği duygularla Ordu-Giresun arasında maraton düzenlemek yer alıyor.

Powered by Openmedia