Markasına güç katıyor

Başarının kokusunu uzaktan alan bir isim Günsu Erbek… Şu an Marka Müdürü olarak görev yaptığı Garaj Gıda’nın çok başarılı olacağını baştan beri biliyormuş, ki öyle de olmuş. Erbek işe başladığında henüz 2 olan şube sayısı bugün 7’ye yükselmiş.

Garaj Gıda Markasına bağlı olan Plus Kitchen’da Papabubble ve de Prototype markalarının Marka Müdürlüğü’nü yapan Günsu Erbek, BİLGİ Reklamcılık’a 2005 yılında girmiş. Erbek, 2005 senesini ve BİLGİ’yi tercih etme sebeplerini şu ifadelerle anlatıyor: “BİLGİ, üniversiteyi kazanmış olduğum 2005 senesinde Türkiye’de yer alan en iyi okullardan biriydi. Bunun yanı sıra o dönemde, Bilgi Üniversitesi’nin kampüslerinin bulunduğu semtleri geliştirmek gibi bir projesi vardı (ki bu projenin günümüzde toplum için ne kadar etkili olduğunu görüyoruz) bu da benim karar vermemde oldukça etkili olmuştu.”

“Dersler bittikten sonra bile okuldan çıkmıyorduk”

“BİLGİ’de okumak öğrencilik hayatımın en güzel zamanlarıydı” diyor Erbek ve hocaları tarafından her daim en özgür ve yenilikçi (sky is the limit – reklamcılık menzunları hatırlar bu cümleyi J ) düşünce modeline yönlendirildiklerini söylüyor. Erbek şöyle diyor, “Öğretim üyeleri bizler için hoca olmanın da dışında birer ağabey ve abla oldular. Bütün bunlar hayatın en karmaşık hale geldiği, gelecekle ilgili en kritik kararlarımızı vermemiz gereken zamanda standart bir eğitimden gelmiş bizlere oldukça farklı ve umut verici bir yol gösterdi. Eğitim felsefesinin dışında, kampüs hayatıyla da en güzel anılarım arasında yer aldı. Dersler bittikten sonra bile okuldan çıkmayan öğrencilerdik biz.”

BİLGİ’nin uzun yıllardır Türkiye’deki üniversite sıralamasında başarısını koruyarak yerini ispatlamış bir okul olduğunu söylüyor ve bunun da iş hayatında artı bir puan olarak mezunlara yansıdığını belirtiyor. “Dönemimdeki bölüm başkanları, öğretim üyeleri hala kendi alanlarında en çok konuşulan ve en başarılı isimler bu da bizlerin en büyük avantajı oluyor” diyor.

Reklamcılık Bölümünde okurken ve daha sonrasında hep müşteri tarafında yer almak isteyen Erbek, bölümümdeki arkadaşlarının aksine hiç ajansta çalışmak istememiş. Olaylar farklı geliştiğini belirten Erbek, “Mezun olduktan sonra öncelikle bir etkinlik ve doğrudan pazarlama ajansı olan College Production’da çalıştım. Sonrasında asıl düşüncem olan müşteri tarafına geçerek Garanti Bankası Kurumsal İletişim Departmanı’nda işe başladım, Garanti Bankası’nda çalışırken yeni kurulmakta olan Garaj Gıda’yla tanıştım, markalarının bu kadar başarılı olacağı o zamandan belliydi, Pazarlamanın başına Marka Müdürü olarak geçtim. Şirkette çalışmaya başladığımda Plus Kitchen markasının tek şubesi vardı, şu an için 7 şubeye ulaştık, bir tanesi de yolda” diye konuşuyor.

Çalıştığı ajanslarda işin farklı boyutlarını gördü

Üniversitede hayatı boyunca her yaz farklı şirketlerde staj yapan Erbek, “Bunun sayesinde ilk kez işe başladığımda çok bocalamadım, az da olsa bir iş disiplinine sahiptim. Fakat tabii ki gerçek bir işte çalışmak stajdan oldukça farklı. İlk çalıştığım şirket bir etkinlik ajansı olduğu için saatler beni oldukça yormuştu, fakat aynı zamanda da çalışılabileceğim en eğlenceli ortamdı. Üniversite’de okurken oluşturduğum düşüncemin aksine iş hayatına ajans deneyimiyle başlamış olmam doğru bir karar oldu, ajansta çalışırken işin her boyutunu görüyor ve öğrenmek gerekiyor” diyor.

Proje ödevlerini özlüyor

BİLGİ Reklamcılık’ta sınavdan ziyade proje notlarıyla ders geçildiğini söyleyen Erbek, en çok proje hazırlama dönemlerini özlüyor. Arkadaşlarıyla bir araya gelip sabahtan akşama kadar uğraştıklarını ifade ediyor ve şöyle diyor, “Tabii oldukça eğlenceli oluyordu, bol kahkaha, dedikodu ve pizza.”

Erbek, 3 senedir pilates yapıyor. Ayrıca yemek yapmayı çok seviyorum ve boş zamanlarında kendi tariflerini oluşturuyor.

Powered by Openmedia