Uçuran kampanyaların en BİLGİ’lisi

İşi ne kadar dijital olursa olsun temelde yapılan her işin insan için olduğu düsturuyla hareket eden İnanç Emre Albayrak bugün tecrübelerini Türk Hava Yolları projeleri için kullanıyor. THY’nin sosyal medya hesaplarını kimin yönettiğini biliyoruz. İnanç Emre Albayrak, okul yıllarından itibaren çalışarak başladığı kariyerinde Türk Hava Yolları’na kadar gelmiş. Albayrak’a başından geçenleri ve BİLGİ’li olmayı sorduk. 

İnanç Emre Albayrak,  BİLGİ’den Türk Hava Yolları’na uzanan kariyerinde yaşadıklarını ve BİLGİ’li olmayı anlattı.

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin hangi bölümünden mezunsunuz?

Medya ve İletişim Sistemleri’nden 2003 yılında mezun oldum. Okul bittikten sonra, çeşitli sertifika programları ile eğitimimi destekleyerek, iletişim alanında katkı sağlayabileceğini düşündüğüm spesifik konularda kendimi geliştirdim.

BİLGİ’ye başladığınızda beklentileriniz nelerdi?

Üniversite ile alakalı beklentim;  okulun beni çalışma hayatına pratikte ne kadar hazırlayacağı üzerineydi. Akademi önemli ama çalışma hayatında yaşanabilecek zorlukların aktarımı ve sektör tecrübeleriyle alakalı yapılan paylaşımların kapsamını da merak ediyordum. BİLGİ’de bunun ne kadar tatmin edici olduğunu mezun olduktan sonra anladım.

İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin size en büyük katkısı ne oldu?

Çalışma hayatıma en büyük katkısı, eğitim hayatım boyunca bize aşılanan bilgiye karşı sürekli aç olma hali ve yeni şeyler öğrenmek için sürekli bir arayış içerisinde olmaya zorlanmış olmamın iş yaşantımdaki yansıması oldu. Buna ek olarak iyi ve mutlu bir birey olarak yetişmemde üniversitemin katkısı çok fazla.

BİLGİ’li olmanın ayrıcalığını hangi alanlarda hissettiniz?

İş hayatımda, sosyal yaşantımda,  duyduğum başarı hikayelerinin kahramanlarıyla aynı okuldan mezun olduğumu duyunca inanılmaz gururlanıyorum. Bu ailenin bir parçası olmak tarif edilemez. Çoğu vakıf üniversitesinin aksine kendi gelişimini çoktan tamamlayarak bunun üstüne bir kültür inşa etmiş ve bize “BİLGİ’li olmak” deyimini kazandırmış bir okulun mezunu olmak bu anlamda çok değerli.

Okul günlerinden unutamadığınız bir anınız var mı?

Karşılaştırmalı Edebiyat dersinde, Erasmus’un Deliliğe Övgü kitabıyla alakalı bir çalışma yapılması istenmişti, ben haftalarca özenerek kapsamlı bir çalışma yapmış, kapağına da “Ben deli, sen benden deli, yakarız gemileri hiç düşünmeden by Kayahan” yazıp yollamıştım, ne düşünerek yaptım bilmiyorum ama sınıfta tam not alan tek projeydi.

Şu an bulunduğunuz noktaya gelene kadar neler yaşadınız?

Çalışma hayatıyla alakalı kendime kızdığım tek konu, okul devam ederken,  iş hayatına atılmış olmam, ders programının esnek olması part-time bir iş de çalışmama imkan tanımıştı, erken yaşta tecrübe kazanmak anlamında tatmin edici olsa da, üniversite hayatından kendimi alı koymam, okuldaki kültürel, sanatsal ve kulüp aktivitelerinden uzak kalmama kızıyorum ama erken yaşta çalışma hayatına atılmanın artıları pek tabii kariyer basamaklarını hızlı çıkmak da inanılmaz fayda sağlıyor. Geldiğim noktada, yaptığım işin kalitesinden emin olduğum ve içime sinen bir markada, yapılan işle alakalı yansımalarının büyük kitlelerce fark edildiği önemli projelere imza atıyorum. Türkiye’nin en büyük global markası için çalışıyor olmak, yaptığım iş sonucunda insanların bizimle uçmayı tercih ediyor olması ya da bu yüzden Türkiye’ye geliyor olduğunu bilmek çok değerli.

Şu an çalıştığınız şirketteki pozisyonunuz nedir?

Türk Hava Yollarında, İnteraktif Pazarlama Şefi olarak çalışıyorum. Türk Hava Yolları’nın sosyal medya hesaplarının yönetimi, içerik pazarlaması, interaktif projeler ve büyük global kampanyaların sosyal medya taraflarını yönetiyorum (BatmanvSuperman, Euro 2016 sponsorluğu, Euroleague, Manchester United ve FC Barcelona sponsorlukları gibi).

Pazarlama alanında iyi bir kariyer yapmak için olmazsa olmazlar nelerdir sizce?

Sıkı çalışma, kaliteli iş ortakları, ekip çalışmasına inanç, kısa ve uzun vadeli hedefler koyulması ve bu hedeflere ulaşılmasına bağlı kalınmasının sağlanması, bağlı bulunduğunuz kurumdaki diğer departmanlar ile kurulacak olan ilişkinin gücü sizin başarınızı doğrudan etkileyecek olan kısımlar, ek olarak gündemi takip etmek, yeniliklere açık olmak ve denenmeyeni denemekten korkmamak sizi öne çıkartacaktır. Sosyal medya, normal medyadan farklı olarak sürekli yeni etkileşim ve teknolojilerle kurgularıyla gelişiyor. Kullanıcı alışkanlıkları da bunlara bağlı olarak değişiyor. Yeni teknoloji ve trendleri yakından takip etmek çok önemli.

Gelecek hedefleriniz neler?

Dijital pazarlama ile alakalı uzun vadede kendi teknoloji firmamı kurup seyahat sektörü ile alakalı işletmelere dijital mecraların yeteneklerinin tamamını kullandırtmak istiyorum. Bu anlamda Türkiye’de önemli gelişmeler oluyor, medya harcamaları offline’dan online’a kayıyor, Amerika’da ilk kez online reklamlar offline’i bu sene geçmiş durumda, tüm bu gelişmeler bu sektörle alakalı artacak öneme işaret ediyor bu döngünün bir parçası olmak ve yazılımsal olarak buraya hizmet sağlayacak yerli bir tool ile pazarda etkin olmak istediğim bir şey, ama günün sonunda eve gidip oturduğunuzda yaşadığımız hayatın değerini anlayabildiğimiz, sakin, huzurlu ve mutlu bir birey olmak da çok önemli.

Ardınızdan gelen meslektaşlarınıza bir tavsiyeniz var mı?

Çalışma hayatına yeterince hazır mıyım sorusunu üniversite hayatı boyunca kendimize sormamız lazım, çalışma koşulları eskisinden daha ağır daha fazla rekabet var. Entelektüel anlamda bu rekabetin içerisinde sağlam bir yerde durabilmek için kendimizi sürekli geliştirmemiz, keşfetme dürtümüzü kaybetmiyor olmamız lazım. Özellikle dijital medya konusunda uzmanlaşacak arkadaşların bilgiyi sürekli takip ediyor, hızla gelişen sektörün dinamiklerine sürekli hakim olması gerekiyor. Yapılan iş ne kadar dijital ve bilgisayar merkezli olsa da işin temelinde insan faktörü olduğunu unutmamak lazım, dijital pazarlamada trendlerin takip edilmesi ve teknolojiyi takip etmek işin en önemli kısmını oluşturuyor. Türkiye bu anlamda şanslı ülkelerden biri hem burada hem yurtdışında uzmanlığınızla alakalı yapılan seminerlere ve konuşmalara katılıyor olmak kişiye değer katıyor.

 

KUTU

Üniversitedeki favori mekanınız?

Kantin, Kütüphane

Favori hocanız?

Okan Tanşu, Esra Doğru.

Bugünlerde en son okuduğunuz kitap?

Nick Hornby, Funny Girl

En son izlediğiniz film?

Fatih Akın’nın Elveda Berlin filmi

En son gittiğiniz şehir?

Berlin, Almanya

 

 

 

Powered by Openmedia