Yeni nesil su matarası: SuCo!

Zeynep Uslu’nun hikayesi 2010 yılında BİLGİ ile tanışmasıyla başladı. Karşılaştırmalı Edebiyat bölümünü başarı ile bitirdikten sonra kariyerini tam da hayalleri doğrultusunda gerçekleşmeye başladı.

Şimdi, ortağı Alihan Aker ile beraber kurdukları SuCo ile kariyer basamaklarını hızla tırmanıyor. Mezunlarımızdan Zeynep Uslu ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik.

BİLGİ ile yollarınız nasıl kesişti; en başından beri istediğiniz bir bölüm müydü?
BİLGİ ile yollarımız çok güzel kesişti. Sene 2003, Antalya Koleji’nde üniversite tanıtım günleri yapılıyor. Sınıfça konferans salonundayız sahneye Kerem çıktı ve Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü’nü anlatmaya başladı, herkes tercümanlık veya filoloji peşindeydi ama benim içim Murat Belge adını duyar duymaz kıpır kıpır oldu. Eve döndüm, bölümle ilgili okulun sitesinde yazan her detayı hatmettim ve aileme ben Karşılaştırmalı Edebiyat okuyacağım dedim. O gün karar vermiştim, ilk tercihimdi, bugün üniversiteye dönsem hiç düşünmeden yine Karşılaştırmalı Edebiyat yazarım.

Markanızdan bahsedecek olursak; SuCo. Nedir SuCo?
SuCo, ana hedefi plastik atığı önlemek ve su tüketim alışkanlıklarını iyileştirmek olan yeni nesil bir su matarası. Markayı kurmadan önce ne yapıyordunuz, kariyeriniz hangi yönde ilerliyordu? Mezun olduğumda çok idealisttim, hayalim bir yayınevinde çalışmaktı. Tahmin edersiniz ki işler hayalini kurduğum gibi gerçekleşmedi. Doğuş Yayın Grubu’nda Kurumsal İletişim Departmanı’nda işe başladım ve sosyal medya ile tanıştım. İyi ki de hayat beni farklı bir yola soktu. Farklı sektörleri tanıyarak ne istediğimi / ne istemediğimi anlayabilecek deneyime sahip oldum. Kariyerimdeki ilk dönüm noktası Garanti Bankası’ydı. Sosyal Medya Yetkilisi olarak işe başladığım Garanti Bankası’ndan İş Geliştirme Yönetmeni olarak ayrıldım. Şahane insanlarla çalıştım, çok güzel projelere imza attık. İş hayatında kendine güvenen Zeynep Garanti Bankası’nda doğdu. Beraber çalıştığınız insanların desteği ve takdiri paha biçilemez.

Nasıl karar verdiniz Suco’yu kurmaya, nasıl gelişti proje?
Garanti Bankası’ndan sonra Bankalar Arası Kart Merkezi’nde Dijital Pazarlama Yöneticisi olarak işe başladım. Fakat BKM ile benim enerjilerimiz tutmadı, her geçen gün yaratıcılığımı kaybettiğimi hissediyordum. Aklımın bir köşesinde hep kendi işimi yapmak, insanlara dokunmak ve bir fayda yaratmak vardı. Bir gün fikrim geldi. Ortağım Alihan da fikri çok destekledi, vizyonu ile SuCo’ya bir road map çizdi ve o yolda yürümeye başladık. 25 Mart 2015’te markamızın adına karar verdik ve domain’i aldık, sonrası uzun bir AR-GE ve üretim süreci… 25 Mart 2016’da tam bir sene sonra ise kendi web sitemiz üzerinden satışa başladık.

Ürünleriniz de oldukça çeşitli; renkli SuCo’lar ve tasarım SuCo’lar var. Materyallerin özellikleri neler?
SuCo’nun incecik gözüktüğüne bakmayın aslında 3 katmandan oluşuyor. Su ile temas eden kısmı ve kapağı PE (poletilen) Polietilen kalp stentlerinde ve implantlarda kullanılan insan vücudu ile barışık bir malzeme. SuCo’nun öne çıkan özellikleri BPA içermeyen sağlıklı yapısı ve katlanabilme fonksiyonu. Herkes suyunu yanında taşısın, su içme bilincine sahip olsun ve doğaya pet atık atmasın diyerek yola çıktık.

Satış nasıl gerçekleşiyor; internetten mi alabiliyoruz yalnızca?
www.mataramasu.co internet sitemizden satış yapıyoruz, çok yakın zamanda Hipicon’da satışa başlayacağız. Fiziksel satış noktası olarak D&R’larda, Suadiye New Balance mağazasında, Eataly’de ve UrbanRiders’da SuCo’yu bulabilirsiniz. Ayrıca artık Getir’de de ürünlerimiz satışta olacak.

BİLGİ’li bir girişimci olarak, öğrencilere vereceğiniz en büyük tavsiye ne olurdu?
Belki çok klişe olacak ama hayallerinin peşinden gitmeleri. Kurduğumuz her hayalde gelecek için bir adım attığımıza inanıyorum. Ailenin, arkadaşlarının, toplumun senden istediklerini bir kenara bırakıp kendini dinlediğinde, gelecekte olmak istediğin yeri hayal ettiğinde, özüne döndüğünde bir vizyonlama yapıyorsun. İnanırsan, çabalarsan, harekete geçersen evren tüm hayallerinin gerçekleşmesi için elinden geleni yapıyor. Her şey bir anda güzel olmuyor, başarı hikayeleri bir günde yazılmıyor işin sırrı vazgeçmemek ve kendine inanmak.

Sizin için BİLGİ’li olmak ne demektir, okul yaşantınız ve eğitiminiz iş hayatınıza ne gibi katkılar sağladı?
İlkokuldan başlayıp lise sona kadar aynı okulda okumuş bir insan olarak okul benim için ev demek. santralİstanbul’a her gittiğimde kendimi hala evime girmiş hissediyorum. Mezun olduğu bölüme aşık bir insanım, BİLGİ’de Karşılaştırmalı Edebiyat okumak Murat Belge’nin, Jale Parla’nın, Bülent Somay’ın dersini almak öyle bir genel kültür öyle bir vizyon ki size kelimelerle ifade edemem. BİLGİ’li olmaktan gurur duyuyorum.

Bundan sonraki hedefleriniz nelerdir?
Hedef ve hayallerini kendine saklamayı seven bir insanım sanırım :) 2018 yılından kendim ve SuCo için beklentim çok fazla. Yolda çok değerli sosyal sorumluluk projeleri, marka iş birlikleri ve yenilikler var, bizi takip edip, başarı ve heyecanımıza ortak olabilirsiniz.

Powered by Openmedia