Amerika’dan BİLGİ’ye uzanan bir yolculuk hikayesi…

ersu_ablak

Ersu Ablak için BİLGİ yolculuğu planlı olmayan durumların güzel bir neticesi oldu aslında. Amerika’da okumayı planlarken, birden Türkiye’de kalması gerekti ve kendini İstanbul Bilgi Üniversitesi Ekonomi Bölümü öğrencisi olarak buldu.

Ve işte her şey o zaman başladı. Şimdi, kurucusu olduğu Ünlüden Medya A.Ş ile adından sıkça söz ettiriyor. Ersu Ablak ile BİLGİ ve beraberinde şekillenen kariyerini konuştuk. 2002 yılında Ekonomi Bölümü’nden mezun olan Ablak, BİLGİ’li olmaya dair deneyimlerini Vitae okuyucuları için paylaştı.

Nasıl başladı BİLGİ serüveniniz…
BİLGİ ile yolum 1998 yılında kesişti. Amerika’da üniversiteye gitmeyi planlarken, Türkiye’de kalmam gerekince kısa bir araştırmadan sonra İstanbul Bilgi Üniversitesi Matematik ve Yazılım Programcılığı bölümünü gözüme kestirdim. Sonrasında kuvvetli kadrosu nedeniyle Ekonomi Bölümü’ne yatay geçiş yaptım.

Ünlüden Medya A.Ş’den bahsedelim… Proje nasıl hayata geçti, bir ajans kurma fikri nereden geldi aklınıza?
Unluden.com celebrity/influencer pazarlama alanını bir üst seviyeye taşımak için Timuçin Toksöz ve Banu Kızıltoprak ile oluşturduğumuz bir proje. Ünlüler ile takipçilerini hayatta bir defa deneyimleyebilecekleri tarzda etkinliklerde bir araya getiriyoruz. Muslera, İlhan Mansız, Semih Erden, Simge Sağın, Umut Eker, Didem Soydan, Burcu Esmersoy, Pelin Akil ve Anıl Altan gibi ünlüler ilk anlaşma sağladıklarımız, daha pek çok yeni isim de geliyor.

Aynı zamanda Boosters ve Ciddi İşler de kurucusu olduğunuz işler. Bunlardan da bahseder misiniz? Hizmet alanları nelerdir örneğin…
Ben gazeteci kökenliyim. Yurtsan Atakan’a destek olarak Hürriyet’in e-yaşam ekinde ve Konak Medya adlı içerik ajansında çalıştım. İş hayatım boyunca hep merak ettim, araştırdım, yeni insanlarla tanıştım ve bir şeyler yaratmak için uğraştım. Çalıştığım yerden ayrılınca Ciddi İşler adlı içerik ajansını kurdum. Sonra bu ajansı Shift International adlı uluslarası bir ajans ile birleştirip Boosters İstanbul’u kurdum. Boosters İstanbul 360 derece pazarlama iletişimi hizmeti verebilen bir reklam ajansı. İçerik üretiminden, sosyal medya yönetimine ve dijital projelerde firmalara destek olmaya kadar pek çok farklı alanda faaliyetimiz var. Hürriyet Daily News’ta yazılarınız da yayınlanıyor…

İçerik konularınız neleri kapsıyor?
Hürriyet Daily News’de Perşembe günleri teknoloji ve inovasyon üzerine yazıyorum. Aynı şekilde Açık Radyo’da da Cuma günleri yine teknoloji ve inovasyon alanında program sunuyorum. Her iki medyada startuplar, Ar&Ge projeleri, yeni teknolojiler, teknoloji felsefesi, ekonomisi, sosyolojisi gibi alanları ele alıyorum. Ünlüden Medya, Boosters, Ciddi İşler ve gazete derken oldukça geniş bir portföyünüz var.

BİLGİ’li olma farkını nasıl yaşadınız iş yaşamınızda, ne gibi katkılar sağladı size?
Ali Nesin, Asaf Savaş Akat, Erkan Mumcu ve Gülten Kazgan gibi efsane isimlerden öğrendiğim şeyler her zaman bana yol gösterdi. BİLGİ’li bir girişimci olarak, öğrencilere vereceğiniz en büyük tavsiye ne olurdu? Daha çok derslere katılsınlar, soru sormaktan çekinmesinler, öğretim kadrosunun değerini bilsinler, asla bağlantılarını koparmasınlar.

Bundan sonraki hedefleriniz nelerdir, takipçileri bekleyen yeni uygulamalar var mıdır?
Bundan sonraki amacım bu firmaları büyütmek ve sürdürebilir hale getirmek ana hedefimiz. Özellikle celebrity ve influencer pazarlaması alanında ses getirecek işler yapmaya devam edeceğiz.

Powered by Openmedia