master’dan ‘Charvila’ ile döndü

2009 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik Bölümü’nden mezun olan Gülce Yağcı, hem ailesine ait Gümrükleme ve Lojistik şirketinde Gümrük Müşaviri Yardımcısı ve İş Geliştirme Yöneticisi olarak çalışıyor hem de kendi yarattığı markası “Charvila” ile ilgileniyor.

Gülce, BİLGİ’de keyifli bir öğrenciliğin yanı sıra çeşitli iş deneyimleriyle öğrenciliğini dolu dolu geçirenlerden. santralistanbul Kampüsü’ne öğrenciliğinin son yılında geçen Gülce, burada ders dışında sosyalleşebilecekleri öğrenci kulüpleri, workshoplar, etkinlikler ve restoranlar olduğu için zamanın daha iyi geçtiğini anlatıyor. “Yeşillikler içinde kendinizi huzurlu bulduğunuz bir okul. Buna arkadaşlar da eklenince her anlamda keyifli geçirdiğim yıllar oldu. O zamanlara herkes gibi bende geri dönmek isterim. Bunlara ek olarak, BİLGİ, her zaman iyi insan yetiştirme felsefesini koruyan bir okul. Ve bu yaklaşım tüm öğrencilerin olduğu gibi benim gelişimime de çok katkıda bulundu.”

Gönüllü ablalık yaptı

Öğrenciliği sırasında gönüllü olarak sivil toplum örgütlerinde çalışan Gülce, BİLGİ’nin anlaşmalı olduğu Çocuk Esirgeme Kurumu’nda gönüllü ablalık yapmış. “Muhteşem bir deneyimdi benim için” diyen Gülce, kesinlikle her öğrencinin deneyimlemesi gereken bir çalışma olduğunu, bu deneyim sayesinde insanın hayata farklı bir noktadan bakabildiğini söylüyor. Öğrenciliği sonrasında 2 yıl Fedex firmasında çalışan Gülce, ardından aile şirketine geçerek halen Gümrük Müşaviri Yardımcısı ve İş Geliştirme Yöneticisi olarak çalışmaya devam ediyor.

“Kendi zevkimi çantalara yansıttım”

Gülce’nin yaptıkları bunlarla da bitmiyor. Üniversiteden mezun olduktan sonra bir süre Londra’da Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik alanında master yapan Gülce, Londra’da olmanın avantajını içindeki markayı yaratmak için de kullanmış. Londra St. Martin Çanta Tasarımı programına ve workshop’lara katıldıktan sonra “Charvila” doğmuş. Bu süreci Gülce şöyle anlatıyor: “Londra, bu anlamda kendinizi geliştirebileceğiniz bir moda ve dünya şehri. Orada başlayan tutkumu buraya taşımak istedim ve kendi zevkimi çantalara yansıttım. Tamamen girişimcilik ruhum ile alakalı. İş konusunda denemeyi ve ticari anlamda farklı şeyler yapmayı seviyorum. Kadınların her zaman kullandığı ve kullanacağı bir ürün olan çantayı, kendi yorumumla birleştirerek modeller ürettim. Tasarımların hepsi bana ait.  Ürünlerim, renk alternatifleri ve kullanılan kaliteli malzemeler ile deneyimli zanaatkarlar tarafından üretiliyor. Şu an aktif olarak 6 mağazada satışlarımız devam ediyor. Üniversite zamanında BİLGİ’de deneyimlediğim gönüllü ablalık projesi vasıtası ile satışların belli bir bölümünü Çocuk Esirgeme Kurumu’ndaki çocuklara yardım olarak yolluyoruz.”

Charvila’nın ilk koleksiyonunda 10, ikinci koleksiyonunda 16 tasarım var. Bu kadar tasarımın içinden bile neredeyse herkesin zevkine göre bir çanta bulunuyor. Gülce, “Ürünlerim her kadının hem günlük hem de şık kombinleri ile kullanabileceği kullanışlı ve enerjik ürünler. Hepsinin el işçiliği ile deriden üretilmiş olması kalite anlamında da önemli bir unsur. Derinin cazibesine hiçbir kadın karşı koyamaz. Kendinizi enerjik hissetmek istiyorsanız kesinlikle bir Charvila çantanız olmasını öneririm” diyor.

“BİLGİ’li olmayı hayatlarına taşımalılar”

Hem aile şirketinde Gümrük Müşaviri Yardımcısı ve İş Geliştirme Yöneticisi olarak çalışan hem de Charvila ile ilgilenen Gülce’nin bunca işe aynı anda nasıl yetiştiğini merak ediyoruz. Onun cevabı net: “Zor oluyor ama iş hayatında kendimi zorlamayı ve çalışmayı seviyorum. Hem kendi yarattığım bir markamın olması hem de aileme aile işinde destek olmak bana iş anlamında çok geliştirici bilgiler öğretiyor. Çalışmadan ve emek vermeden hiçbir işin karşılığını alamıyorsunuz. Karşılığını aldığınızda da bütün o çalışmalara değdiğini görmek bana kendimi çok iyi hissettiriyor. Bu anlamda öğrencilik yıllarında ne kadar kendinizi okulun kulüplerinde veya workshop’larda geliştirirseniz o kadar ilerideki iş hayatınız iyi oluyor. BİLGİ bu konuda öğrencileri için çok iyi olanaklar sağlıyor. Yurt dışı değişim programları, aktif rol üstlenen kulüpler, okul içerisinde yapılan konferanslar ve sahip olduğu değerli akademisyenleri ile öğrencilerin sadece ders anlamında gelişmesini değil, misyon edindiği iyi insan ve eğitimli insan yetiştirme felsefesi ile de öğrencilere güzel olanaklar sağlıyor” diyor ve öğrencilere bu olanakları kaçırmamaları ve her anlamda ‘BİLGİ’li’ olmayı hayatlarına taşımaları gerektiğini öğütlüyor.

Powered by Openmedia