İş ve özel hayatında sosyal oluşunu, herkesle çok rahat bir şekilde iletişim kurup uzlaşabilmesini BİLGİ’de öğrendiklerine borçlu olduğunu dile getiren Begüm Erşen, hayatını her anında BİLGİ’li olmaktan gurur duyduğunu söylüyor. İşletme mi ekonomi mi okumak istediğine karar veremeyip, iki eğitimi tek bir çatı altında toplayan tek üniversite BİLGİ olduğu için, onu tercih eden Erşen, 2009’da başlayan BİLGİ serüveninden bu yana kariyer hikayesini anlattı. Eğitim öykünüz nedir? Eğitim hayatıma bir parçası olmaktan gurur duyduğum Mef Okulları’nda 1997 yılında başladıktan sonra 2009 yılında ise BİLGİ serüvenim başladı. İlk başladığım günden mezun olduğum ana kadar büyük bir keyifle okuduğum İşletme-Ekonomi bölümünden 2014 yılında mezun oldum. Neden BİLGİ’yi tercih etmiştiniz? Lisede Fen-Matematik bölümünde okurken, aslında Mühendis olmak istemediğimi fark ettim ve ortak alandan tercih yapmak üzere üniversite sınavına 1 ay kala çalışma şeklimi değiştirdim. Sınav sonuçları açıklandığındaki tek sorun işletme mi ekonomi mi okumak istediğime karar vermekti. Hangisini okursam diğeri eksik kalacakmış gibi geliyordu ve uzun araştırmalarımın sonunda ikisini de birlikte okuyabileceğim bu güzel bölümü sadece İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde buldum. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin size en büyük katkısı ne oldu? Herkesin istediği takdirde aynı dili konuşabileceğini gördüm. Fikir ayrılıkları, farklı yaşam tarzları, değişik sosyal çevrelerin insanların aynı dili konuşmasına engel olmadığını gördüm. BİLGİ’li olmanın ayrıcalığını hangi alanlarda hissettiniz? Yukarıda da bahsettiğim gibi fikir ayrılıkları, farklı yaşam tarzları, değişik sosyal çevrelerin insanların aynı dili konuşmasına engel olmadığını gördüm. Bunu da ancak gibi herkesi aynı ortamda farklılaştırmadan buluşturabilicek bir okulda bu kadar içten görebilirdim. İş ve özel hayatımda sosyal oluşumu, herkesle çok rahat bir şekilde iletişim kurup anlaşmaya varabildiğimi gördükçe BİLGİ’li olmaktan her defasında bir kez daha gurur duyuyorum diyebiliriz. Okul günlerinden unutamadığınız bir anınız var mı? Benim için okulda geçirdiğim her anın yeri çok başka ama okula girdiğim ilk sene katıldığım öğrenci birliği seçimleri için arkadaşlarımla gece gündüz çalışıp, uykusuz kalarak ordan oraya koşturduğumuz ve sonunda seçimleri kazandığımız o dönemi herhalde hiç unutamam. Mezuniyetten profesyonel hayata geçiş sürecinizden kısaca bahseder misiniz… Şu an bulunduğunuz noktaya gelene kadar neler yaşadınız? Üniversite yıllarımda aktif olarak bir çok yerde çalışma imkanım ve staj yapma şansım oldu. Son seneme geldiğimde uzun dönemli staj yapmak üzere girdiğim IBM Türk’ün öğrencilikten çalışma hayatına geçmek için mükemmel bir fırsat ve çok büyük bir okul olduğunu fark ettim. Staj dönemim boyunca gerçekten çok çalıştım, hatta benim çalıştığım departmanla ilgili olmasa bile çoğu şeyi merak edip öğrendim ve bu merakımın ve çalışmalarımın meyvesini 2014 Eylül ayında IBM Türk’te işe başlayarak toplamış oldum. IBM Türk’teki pozisyonunuz nedir? 2013 yılında uzun dönemli stajyer olarak başladığım IBM Türk Pazarlama ve İletişim departmanında 2014’ten beri Pazarlama Kampanya Yöneticisi olarak görev alıyorum. Pazarlama alanında iyi bir kariyer yapmak için olmazsa olmazlar nelerdir sizce? Benim tamamıyla “oldum” diyebilmem için daha önümde çok çok uzun bir yol var ama bugüne kadar edindiğim tecrübelerime bakacak olursak pazarlama alanında kariyer yapmak istiyorsanız öncelikle çok iyi bir gözlemci olmanız gerekmektedir. Herşeye aynı anda yetişebilecek gücünüzün ve elinizdeki işe herkesin bakmadığı bir pencereden bakacak kadar açık görüşlü olmanız gerekiyor. Gelecek hedefleriniz neler? Şu an için bir hedefim var desem yalan söylemiş olurum. İnsan her gün yepyeni şeyler öğreniyor ve bir sabah kendinize “ben bunu yapmak istemiyorum” dediğiniz işe çok severek gider halde bulabiliyorsunuz. Hayat bir okul ve bu yüzden her gün yeni şeyler keşfettiğimiz sürece bence herkes istediği herşeye ulaşabilir gibi geliyor bana. Üniversitedeki favori mekanınız? Eski adı ile Otto Favori hocanız? Cem Başlevent Bugünlerde en son okuduğunuz kitap? Harvard Business Review ekibine ait “Stratejik Pazarlama” kitabını okudum. En son izlediğiniz film? Inferno En son gittiğiniz şehir? Münih, Almanya