Derya Yaman / Medya ve İletişim Sistemleri ile Halkla İlişkiler 2005 /MPG Mediamax Medya Planlama ve Satın Alma Uzmanı
Derya Danino, Danette, Hayat ve Akmina markalarının reklam planlama, kanal fiyatlarını belirleme ve satınalma işlerinden sorumlu.
Derya, isteyerek seçtiği Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü’nü teori kısmı çok ağırlıklı, pratik kısmı ise yetersiz olması nedeniyle çok da sevmez. Bu sebeple Halkla İlişkiler Bölümü’nde çift anadal yapmaya karar verir. Son senesinde seçmeli ders olarak Medya Planlama dersi alır. Bu dersle birlikte medya planlama alanı ona çok değişik gelir ancak; saygın bir halkla ilişkiler ajansına iş görüşmesine gittikten sonra bu alanın kendisine göre olmadığını fark eder ve medya planlamacı olmaya karar verir.
Üniversitede aldığı eğitimin işinde İngilizce konusunda faydasını gören Derya, bugün yaptığı meslekle seçmeli bir ders sayesinde tanışır. Medya ve İletişim Sistemleri Bölümü’nün en büyük avantajını hayatında gördüğünü söyleyen Derya, “Çünkü okulda aldığım dersler sayesinde medya, genel kültür, sosyoloji, dünya tarihi ve uluslararası ilişkiler alanlarında geniş bilgilere sahip oldum. Ayrıca Halkla İlişkiler Bölümü sayesinde de işimin de bir parçası olan ani krizleri yönetmeyi ve soğukkanlı kalabilmeyi öğrendim” diyor.
Üniversitede okurken çift anadal yaptığı için çalışmaya ya da staj yapmaya zaman bulamayan Derya, sın sınıfta koçluk eğitimi dersi için yarım dönem Etica İletişim Danışmanlık şirketine gider. Üniversiteden mezun olduktan sonra ekonomik krizin etkileri nedeniyle iki yıl iş bulamayan Derya, ayrıca çalışması istenen bazı pozisyonlar içine sinmediği için uzun süre işsiz kalır. 2006 yılında medya planlama alanında bir okul olarak nitelenen OMD’ye iş başvurusu yapan Derya, OMD’de yine kriz sebebiyle 2007 yılında işe başlayabilir.
OMD’de global markalara çalıştı
Burada Ağustos 2007’den Aralık 2010 yılına kadar medya planlama uzmanı olarak görev yapar. OMD’deki müşterileri arasında; Pepsi, Fritolay, Peugeot, Citroen, Aksa Holding, Mc Donald’s ve Masterfood’un bulunduğunu söyleyen Derya, bu dönemde ekip olarak birçok kuruluştan çeşitli ödüller aldıklarını açıklıyor. Tek bir alanda gelişmeye müsait olduğu için OMD’de sadece planlama alanında uzmanlaştığını düşünen Derya, burada çalışırken bilgisayar ve medya planlama alanlarına yönelik programlar (arianna, mmonitor, office ve makro) konusunda eğitimler alır. Ayrıca OMD için geliştirilen bir planlama programı için 2009 yılında 3 günlüğüne Atina’da bir eğitime katılır.
Yeni yılın yeni anlaşmalarını yapıyor
Üç buçuk yılın sonunda kariyerinin OMD’de daha fazla gelişemeyeceğine karar verip Mediamax’a transfer olan Derya, yaklaşık bir yıl önce çalışmaya başladığı MPG Mediamax ajansında halen medya planlama ve satın alma uzmanı olarak görevine devam ediyor. Burada Danone grubunun Danino, Danette, Hayat ve Akmina markalarının kampanyalarında reklam planlaması, müşteri raporlarının ve sunumlarının hazırlanması, kanal fiyatlarının belirlenmesi ve satın alma görevlerinden sorumlu. Aralık itibariyle televizyon izleme ölçümlemesi durdurulduğu için şu an sadece bu yeni duruma alışmaya ve üstesinden gelmeye çalıştıklarını söyleyen Derya, “Elimizdeki son datalar üzerinden ilk üç ayın reyting tahminlerini yaparak kampanyalarımızın bu karışık durumdan en az şekilde etkilenmesini sağlamayı hedefliyoruz. Ayrıca yeni bir yıla girdiğimiz için bu senenin öngörülerini ve anlaşmalarını yapıyoruz” diyor.
Bugüne kadar aldığı en büyük ödülün, planlamasını yaptığı ürünlerin kampanyalarının satışlara yansıması ve koyulan hedeflerin tutturulması olduğuna dikkat çeken Derya, üniversiteden mezun olurken hazırladığı “GDO’lu gıdalar” konulu bitirme projesi ile Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması’na katılır ve internete uyarlanmış en iyi proje dalında üçüncülük kazanır. OMD’de çalışırken de Fritolay markalarının kampanya başarılarıyla reklam yarışmalarından birçok ödül aldıklarını söyleyen Derya, severek çalıştığı işinde yükselmeyi hedefliyor. Okula dönerek ders vermeyi de hayal eden Derya, iş dışında vakit buldukça puzzle yapıyor, yeni çıkan kitapları takip ediyor, festivallere, konserlere, tiyatroya ve sinemaya gidiyor. Bilgisayar, konsol ve dikkat gerektiren zeka oyunlarını seviyor. Ayrıca bezik oynamaktan da zevk alıyor.