Fast Food’a alternatif Sasha Snack’i yarattı

Arkın Öztürk / İşletme 2006 / Sasha Snack Kurucu Ortağı

Her zaman farklı fikirler peşinden koşan Arkın, abisiyle birlikte Fast Food’a alternatif Sasha Snack’i yarattı, ilk şubesini iki ay önce Şaşkınbakkal’da açtı.

Daha altı, yedi yaşındayken yazlıkta bulduğu enteresan bir fikirden –arkadaşlarına kumsalda buldukları düz taşların üzerine resim çizdirip sattırarak- para kazanan Arkın, yaşı ilerledikçe hep yeniliklerin peşinden koşar, yeni fikirler üretip, geliştirir. Üniversitede okuduğu yıllarda, boş zamanlarında aile şirketi olan Türkiye’nin en büyük inşaat firmalarından İntes AŞ’ye giderek, profesyonel iş hayatını yakından gören Arkın, üniversiteyi bitirdiği dönem de İntes’in Fiba Holding’e devrolmasıyla babası Nihat Öztürk’ün 1963’te kurduğu Miktaş İnşaat’ı tekrar aktif hale getirdiklerini belirtiyor. Miktaş İnşaat’ta çalıştığı ilk dönemler her türlü işle ilgilenerek profesyonel hayatla ilgili çok şey öğrenen Arkın, Ocak 2007-Ağustos 2008 yılları arasında firmada daha çok ihale takibi ve hazırlıklarıyla ilgilenir, bunlar dışında finans ve muhasebe birimlerinde aktif görev alır. 2008 Ağustos-2009 Ocak tarihleri arasında Erzurum’da askerliğini yaparak tekrar Miktaş İnşaat’a geri dönen Arkın, şirketin yönetim kurulu üyeliğine getirilir ve finans biriminin başına geçerek çalışmalarını sürdürür.

Gıda sektörüne girmeye karar verdi

Bu yılın başında abisiyle birlikte gıda sektörüne girmeye karar veren Arkın, bununla ilgili araştırmalara başlar. Abisinin 2005 yılında kurduğu, kendisinin de yönetim kurulu üyesi ve ortağı olduğu Anıl AŞ’nin çatısı altında, fast food’a alternatif ‘snack’ tarzda hizmet verecek yeni bir marka yaratmak için çalışmalara başlayan Arkın, Haziran ayının başında ‘Sasha Snack’ markasıyla ilk şubesini Şaşkınbakkal’da açar. Yemeye içmeye meraklı olduklarını söyleyen Arkın, dünyada dolaştıkları 150 şehirde denedikleri, tattıkları menülerden yola çıkarak, ülkemizin önde gelen usta aşçılarından ve gurmelerinden aldıkları fikirlerle kendilerine bir yol çizer. İtalyan Panini’lerin üstüne giderek, Türkiye’de alışılagelmiş büfe mantığının dışında daha butik bir konsepte ve farklı tatlarda pazara girmek ister. Yaptıkları detaylı pazar araştırması sonucu markasının kurumsal kimliğini oluşturmaya başlayan Arkın, her konuda aynı pencereden bakan genç yaratıcı ekiplerle çalışır.

Fast food kavramına farklı açıdan baktıklarını dile getiren Arkın, “Biz fast food’çulardan farklı bir şey yapmak istedik ve özel ‘ciabatta’ ekmeğinden Panini’ler yapmaya karar verdik. Hem Türk ağız tadına uygun hem de piyasaya farklı tarzda ürünler sunmak istedik” diyor. Bugün toplam 9 kişiyi istihdam eden Arkın, Sasha Snack menülerinde kahvaltı tabakları, salatalar, krepler, Panini’ler, özel yapım hamburgerlerin aralarında olduğu bir çok çeşit bulunduğunu açıklıyor. Arkın, “Menülerimiz, tüm yiyeceklerin farklı tarif ve soslar kullanması nedeniyle farklı. Müşterilerimize her zaman yediklerinden farklı alternatifler sunuyoruz” diyor.
Hedefi yeni şubelerle büyümek

Sasha Snack olarak tek hedeflerinin şubeleşmeye gitmek olduğuna dikkat çeken Arkın, aynı anda iki şube açarak sektöre girmeyi planladıklarını ancak Avrupa yakasında istedikleri tarzda bir mekan bulamadıkları için tek şube açtıklarını, ikinci şube için Avrupa yakasında araştırmalarını sürdürdüklerini dile getiriyor. İki yıl içinde dört şube açmayı hedefleyen Arkın, daha sonra da kendileri ile aynı vizyona sahip firmalara bayilik vermeyi planlıyor. Alışagelmiş franchise sistemlerinin dışında farklı bir bayilik sistemi tasarladıklarını söyleyen Arkın, bu sistemin franchise-franchisee ilişkisine yeni bir boyut getireceğine inanıyor.

Bir yandan da Miktaş İnşaat’taki çalışmalarını sürdüren Arkın’ın Miktaş-Anıl Ortak Girişim ‘iyle Makedonya’da bilişim, Hollanda’da enerji, Çin’de de gıda sektörüne yönelik bazı projeler üzerinde çalışıyor. “Makedonya’da ve Hollanda’da şirket kurduk, bir takım yerli firmalarla görüşmelerimiz devam ediyor” diyen Arkın, yine abisiyle birlikte yakın bir zamanda uluslararası marka ve firmaların endüstriyel tasarımlarında fonksiyonel innovasyon ve enhancement çalışmaları yürütmek, danışmanlık hizmeti vermek ve söz konusu ürünlerin firmalar adına lisanslı imalatını gerçekleştirmek üzere bir imalat tesisi kurmayı hedefliyor. Arkın “Planlarımızda bir değişiklik olmazsa üretim tesisimizi Makedonya’da pazarlama ve satış ofislerimizi ise Türkiye ve Hollanda’da açmayı hedefliyoruz” diyor. İş yoğunluğundan çok vakit ayıramasa da kısa tatillere çıkan Arkın, yazın futbol ve tenis, kışın kayak sporları yapıyor.

Powered by Openmedia