GİRİŞİMCİLER: Unkapanı kaybederken, Delvin kazanıyor

Delvin Doğrular / 2003 Sosyoloji / Garaj Dijital

Daralan müzik sektörüne getirdiği yeniliklerle gençlik aşılıyor, çalıştığı sanatçı skalasını başarılarıyla genişletiyor. Bugün geldiği noktada müzik dünyasının en ünlü isimlerinin yapıtları onun ve ekibinin imzasını taşıyor.

Sosyoloji Bölümü’nden 2003 yılında mezun olan Delvin, birçok mezun gibi, aldığı disiplin doğrultusunda çalışmalarını sürdürmek yerine, çok farklı bir alanda kariyer basamaklarını tırmanmaya başlamış. Daha okuduğu yıllarda ilgileneceği sektöre karar vermiş olacak ki, mezun olduktan sonra hiç vakit kaybetmeden 2004 yılında Pasaj Müzik’te ürün yöneticisi olarak işe başlamış. O yıllardan bugüne kolları sıvadığı sektörün içerisinde 6 yıldır Pasaj Müzik’le birlikte çok güzel işlere imza atmaya devam ediyor. Mor ve Ötesi, Athena, Nev, Grup Seksendört, Aylin Aslım; onun ve ekibinin hizmet vererek ününe ün kattığı isimlerden sadece birkaçı. Bu isimlerin yanında Şebnem Ferah gibi hali hazırda Türkiye’nin önde gelen rock yıldızlarının isimleri olduğu gibi  “Aşk Tesadüfleri Sever” albümüyle arabeskin en kral ismi Müslüm Gürses de yer alıyor. Pasaj Müzik, bununla da yetinmiyor, funk, etnik, elektronik, caz hip hop gibi müziklerin karması olarak deneysel müzikler yapan Rebel Moves gibi alternatif seslere de hizmette kusur etmiyor. Klasik yöntemlerle sadece birkaç kategoride birkaç isimle çalışan plak şirketlerinin aksine şirketini adeta müzik cümbüşüne dönüştürüyor.

Müzikte 360 derece hizmet çağı

Kendisini bir girişimci olarak konumlandırmayan, oldukça alçak gönüllü bir yapıya sahip Delvin Doğrular… Bu yüzden başarısının bir ekip işi olduğunu özellikle vurgulamakta fayda görüyor. Delvin ve ekibinin en büyük avantajı ise, müzik sekrörünün dijitalleşmesinin önemini birçok plak firmasından önce öngörmüş olmaları. Bu alandaki olası fırsatları ve dijital-mobil portalların önemini çok önceden kavramışlar. Öngörüleri sayesinde bu konu üzerinde uzmanlaşmış bir yapıları oluğunun altını çiziyor. Delvin’in genç ekibi, aynı zamanda çağın gerekliliklerine uygun olarak kompakt bir çalışma yöntemiyle işlerini yürütüyorlar. Kendi deyimiyle, ‘müzik işini’ sadece yapımcı olarak değil, iş ortaklarının her alanda faydasını gözetecek şekilde onlara 360 derece müzik hizmeti sunuyorlar. Delvin bu 360 derece hizmeti şöyle açıklıyor: Üstlendiği projelerde içerik yönetimine ek olarak, telif hakları izinleri ve yönetimi, halkla ilişkiler, pazarlama yönetimi ve menajerlik. İşte Delvin yeni şirketi Garaj Dijital böyle geniş bir yelpazede hizmet sunuyor.

Bir gün herkes 15 dakikalığına meşhur olacak

Sektörde bugüne gelinen süreçte yeniliklere öncülük etmeye devam eden ekip, Garaj Dijital’in belki de kurulmasının önünü açan en büyük yapı taşının Pafil.com olduğu kanaatinde. 2007 yılında kurdukları Pafil.com, Türkiye’de ilk defa profesyonel müzisyenlerle amatör müzisyenleri aynı platformda bir araya getirmeyi ve amatör müzisyenlerin de sahibi oldukları eserlerinden maddi gelir elde etmelerini sağlayan bir müzik platformu… Bugün artık iletişim teknolojilerinin ortaya çıkardığı değişimler, müziğin taşıyıcı ürününü de kökten değişikliğe uğrattığı için milyonlarca satan albümlerden söz etmek pek mümkün görünmüyor. Ancak bu değişimlere ayak uyduran esnek yapıdaki kayıt firmaları bu değişimleri bir dezavantaj olmaktan kurtararak müziğin üretim ve tüketim mecralarını yeniden yapılandırma süreçlerine hızlıca konsantre oluyorlar. Artık klasik yöntemlerin rafa kaldırılma vaktinin geldiği çok açık. Pafil.com’a göre tüm bu değişimler müziğin önümüzdeki yıllarda yeni bir takım özelliklerinin öne çıkacağının bir göstergesi. Şarkıların ev ortamında kaydedilip, çoğaltılmasının mümkün olması ile birlikte, Delvin ve ekibine göre müzik tirajlarının önemli bir bölümünün fonogram haline gelmemiş bu kayıtlardan oluşacağı zamanlar fazla uzak değil. Diğer bir anlamda Pop Art akımının öncüsü sayılan ünlü ressam Andy Warhol’un çok bilinen sözüne gelmemiz çok yakın. “In the future everybody will be famous for 15 minutes.” Onlar, müziğin şöhret taşıma ve yüksek sanat özelliğinin azalacağı, tüketim ve iletişimin ön plana çıkacağı kanaatindeler. Pafil.com tam da bu argümanlara dayanarak müziğin girmiş olduğu değişim konjonktürüne uygun bir yapılanma olarak ortaya çıkmış.

İletişim aracı olarak müzik

Aldığımız bu bilgilerin ışığından yola çıkarak diyebiliriz ki, ekibin en büyük başarısı belki de Türkiye’de müziği bir iletişim aracı olarak gören bir yapı oluşturmayı başarmış olmaları. Delvin, sektörde hizmet verdikleri sanatçıları gerçekten önde gelen büyük ve hatta alanlarındaki başarıları ile ‘tek’ diyebilecekleri markalar olarak tarif ediyor.

Delvin’in hayatına bakarak bir işkolik olduğunu anlamak hiç zor değil aslında. Ama zaten o da kendini bu şekilde tarif etmekte hiçbir sakınca görmüyor. Hal böyle olunca, işten arta kalan zamanında yapmaktan keyif aldığı şeyler de hayatında çok az yer kaplıyor. Bize bunların başında erkek arkadaşıyla rakı balık keyfi yapmanın geldiği bilgisini paylaşan Delvin, çoğu insana sıkıcı gelebilecek iş seyahatlerinin bile kendisine keyif verdiğini söylüyor. Rock’tan caza, popüler müzikten klasik müziğe her türlü müziği dinlemeyi; takım sporlarını, kahveyi, uzun yürüyüşleri ve sükuneti seviyor.

Powered by Openmedia