İKİNCİ KUŞAK: Asırlık helvacıyı perakendede büyüttü

Adil Dindar / İşletme 2000 / Koska Helvacısı Yönetim Kurulu Üyesi

Bir asır önce küçük bir şekerci dükkanında başlayan yolculuk, bugün dünyaya açılıyor. Dördüncü kuşak yönetici Adil Dindar Koska’yı açtığı mağazalarla büyütüyor.

Koska ismini 7’den 77’ye herkes bilir. Ancak Koska, İstanbul’un bir semti olarak değil, geleneksel lezzetleri sofralarımıza taşıyan asırlık helvacı olarak bilinir. Koska’nın geçmişi 1900’lü yılların başına Denizli’de Hacı Emin Bey’in faaliyet gösterdiği helvacı dükkanına kadar uzanıyor. Baba mesleğini sürdüren Halil İbrahim Adil Dindar 1931 yılında oğulları ile birlikte İstanbul’a gelerek Koska semtinde bir dükkan açar, zamanla ürettikleri helva ve tatlıların lezzeti ile Türkiye ve dünya çapında bir üne kavuşurlar. İşte o günlerden günümüze firma bulundukları semtten dolayı Koska Helvacısı olarak anılmaya başlanır. Günümüzde ise son teknolojiyle tüm üretim, makine ve donanımı yenilenen Koska, üretim kapasitesini, ürün kalitesini ve çeşidini hızla arttıran bir gıda firması. Bugün Koska’nın ürünleri helvadan tahine, pekmezden reçele, lokumdan geleneksel Türk tatlılarına kadar uzanıyor. Bu köklü aile şirketi kurduğu modern laboratuvarda gıda mühendislerinin çalışmaları sonucunda, tamamen doğal tatlandırıcılar kullanarak diabetik helva, lokum, badem ezmesi ve reçel üretimi de gerçekleştirmiş. Sağlık Bakanlığı’nın izni ile üretimine geçilen bu diabetik ürünlerle, şirkket dünya gıda sanayiinde bir ilke de imza atmış.

Onlar dördüncü kuşak

Büyükleri nostaljik lezzetlere geri döndüren, küçükleri de geleneksel lezzetlerle tanıştıran Koska’nın bugünki yöneticisi 2000 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme bölümünden mezun olan Adil Dindar. Bu muhteşem girişim hikayesinin mimarı olan büyükbabasının ismini alan Dindar, köklü aile şirketinin dördüncü nesil iki yöneticisinden biri. Üniversite yıllarında çok faal olmasa da şirkette çalışmaya başlayan genç yönetici, her hafta yönetim toplantılarına katılamayı ve şirket bünyesinde olan gelişmeleri takip etmeyi ihmal etmemiş. Yazları şirketin her bölümünde aktif olarak çalışmalarını sürdüren Dindar, üniversite eğitimi süresince öğrendiği bilgilerin, gerçek hayatta farkında olarak veya olmayarak bir şekilde kendisine yardımcı olduğunu düşünüyor. Nitekim öğrendikleri geçtiğimiz kriz zamanında da kendisine çok yaramış. Dindar, en son yaşanan global kriz ortamını da mağaza sayısını ve satışlarını artırarak başarıyla atlatmış.

Türk tatlarını dünyaya taşıyor

Mezun olduğu ilk yılında şirketin muhasebe departmanında işe başlıyan Dindar, daha sonra sırasıyla satın alma, satış, ihracat ve üretim bölümlerinde görevler üstlenir. Dindar şirkette yöneticilik basamaklarını tırmanmak için işe önce mutfaktan başlayarak yönetimde işine yarayacak tüm departmanların deneyimlerini kazanır. Şu an şirketin ilk büyük fabrikası olan Merter Fabrikası’nda bulunan Dindar, üretim tesislerinin başında genel müdür pozisyonunda çalışmalarına devam ediyor. Dindar’ın aile şirketine getirdiği yenilikleri ve gelişimi anlamak için 2000 senesinden bugüne Koska’nın gelişimine bakmak yeterli. Koska on yıl önce ürünlerinin satışını daha çok toptan olarak yapan bir firmaymış. Perakende sektöründe sadece 3 mağazası varmış. Adil Dindar’ın perakende satışların artması yönündeki ısrarlarıyla on yılda perakende mağazaların sayısı 25’e ulaşmış. Koska’ya dinamizm getiren bu perakende ağını kuran Dindar, aynı zamanda Güneşli’de 10 bin metrakerelik bir üretim tesisini de faaliyete geçirir. Öte yandan ürün gamını çeşitlendirmek için Merter’de 1500 metrekarelik bir draje üretim tesisi açarak yeni nesil şekerlemelere doğru adım atılır. Tüm bu gelişmeler sadece 10 yılda olur. Dindar’ın 2010 yılı hedefi ise yurt içinde 30 mağazaya ulaşmak ve yurtdışında da 3 adet mağaza açamak. Yurt dışı hedefleri için çalışmalarına başlayan Dindar, Koska’nın adını Londra, Paris, St. Petersburg’da duyurmaya başlamış bile. Dindar ayrıca, Dubai’de de 2 satış noktasını geçtiğimiz dönemde faaliyete geçirmiş.

Powered by Openmedia