İKİNCİ KUŞAK: Eryap’ı Ar-Ge odaklı bir şirkete dönüştürdü

Selim Eruslu / Uluslararası Finans 2007 / Eryap Plastik Yönetim Kurulu Üyesi

Eryap Türkiye’de American Siding dış cephe kaplamaları üreten ilk şirket. Şirketin ikinci kuşak yöneticisi Selim, pazar liderliğini de elinde bulunduran Eryap’ın yerini, ar-ge ve yeni ürünlerle pekiştirmeyi hedefliyor.

Selim Eruslu da diğer birçok ikinci kuşak yönetici gibi üniversitede okurken aynı zamanda aile şirketleri olan Eryap Plastik’te çalışmaya başlar. Eryap, Türkiye’nin ilk polimer dış cephe kaplaması American Siding’i üreten şirket. Aynı zamanda membran ve XPS ısı yalıtım plakaları da üretiyor. Başlangıçta üretim, satış, pazarlama ve özellikle reklam çalışmalarını yürüten Eruslu, daha sonra kendi projeleriyle şirketin önemli işlerine de imzasını atmayı başarır. Şu sıralarda ise aile şirketi adına yeni ürün araştırmaları gerçekleştirip, bu ürünlerin üretilmesi ve üretimlerinin iyileştirilmesi için tüm çalışmaları yürütüyor. Üniversite yıllarından itibaren firmanın sorumluluk gerektiren işlerini başarıyla yöneten Eruslu, firma ürünlerinin Türkiye genelinde ve ulusal kanallarda olmak üzere, tüm lansman kampanyalarını da kendisi yönetiyor. Eruslu, firmada yönetimin kademesine geçmesiyle, üniversitede aldığı eğitimden hareketle tüm departmanlarda bir iyileştirme operasyonu başlatır. Aldığı eğitim finans olduğu için önce muhasebe, sonra da tedarik zincirlerini elden geçirir. Son olarak ise Ar-Ge departmanını kurarak Eryap’ı ürün geliştiren bir şirkete dönüştürür. Bugün Selim, şirketin Yönetim Kurulu Üyesi olaak Eryap’ın İstanbul’daki fabrikasının başında… Eryap’ın bir de Gaziantep’de bir fabrikası daha var.

2015’te İSO’da ilk 100’e girecek

Eryap’ın tüm ürettiği ürünlerde ya sektör lideri ya da pazarında ilk üç sırada bulunduğunu anlatan Eruslu’nun hedefi, liderliği kaptırmamak ve tüm ürünlerde sektörün en önde gelen markası olmak. Önümüzdeki dönem için her üretim kolunda yıllık 3 ila 5 arasında patent başvurusunda bulunmayı, verimlilikte yüzde 5 artışı, karlılıkta düşüş yaşamamayı ve satış oranının minimum yüzde 35’ini ihracata dönüştürmeyi planlıyor. Eruslu, şimdiden şirket için kısa ve uzun vadedeki hedeflerini bile planlamış. İki yıl içerisinde sahip oldukları üç şirketin İSO’da ilk 500 listesine girmesini, 2015’ten 2018’e kadar da tüm şirketleri holding bünyesinde toplayıp tek şirket olarak ilk 100 şirket arasında olmayı hedefliyor.

Hedeflere ulaşmak, başarıyı getiriyor

Sorumluluklarını ve yetkilerini başarıyla taçlandıran Eruslu bunun kendisini motive ettiği inancında. Eline geçen fırsatları doğru şekilde kullanabilmiş olan genç yöneticinin ayakları yere sağlam basıyor gibi görünüyor. Başarılı olmak kimine göre mevki ve kariyer sahibi olmak, kimine göre insanlar arasında güven kazanmak, kimine göre para kazanmak… Örnekleri çoğaltmak mümkün. Eruslu da başarının tamamen göreceli olduğuna inananlardan. Başarı ölçütünün göreceli hale gelmiş olmasıyla, Eruslu da kendi başarı kriterini, koyduğu hedeflere ulaşmak olarak konumlandırıyor. Koyduğu hedeflere ulaşmasını da aslında rasyonel görünmeyen ancak günümüz şartları düşünelecek olursa gayet rasyonel olan faktörlere bağlıyor. Ona göre, konulan hedeflere ulaşmak, diğer bir ifadeyle başarı, sadece çalışmaya bağlı da değil üstelik. Eruslu’ya göre başarı, şansa, imkanların uygunluğuna, sunulan fırsatlara ve buna benzer başka nedenlerin etkisiyle de gelebilir.

İki kent arasında mekik dokuyor

Selim Eruslu iş dışındaki zamanında da yine işiyle paralel bir dizi çalışma yürütmeye çalışıyor. Şirketini İstanbul Sanayi Odası’nda, Silivri Sanayicileri ve Genç İş Adamları Derneği’nde temsil ediyor. Boş zamanlarında olabildiğince kendisini geliştirme adına iş odaklı konferanslara katılmayı tercih ediyor. O da her genç gibi sinemaya gitmekten ve arkadaşlarıyla bir ritüel haline gelen buluşmalarından da oldukça keyif aldığını anlatıyor. Tüm bunları yaparken ise tek sıkıntısı zaten ayrı şehirlerde yaşadığı ailesine yeterince vakit ayıramıyor oluşu. Zira Selim’in ailesi Gaziantep’te yaşıyor.

Powered by Openmedia