İran’a cam satmayı hedefliyor

Erdoğan Meto / İşletme 2002 / Dekoryum Ticaret İhracat Müdürü

Dekoryum’un pazar payını artırmayı, yeni pazarlara girmeyi amaçlayan Erdoğan, şu sıralar cam ürünlerini çok seven İran pazarı ile ilgili yeni bir proje üzerinde çalışıyor.

Yüksek lisans eğitimi sırasında aile şirketini dünyaya açmak hedefiyle ihracata yönelmeye karar veren Erdoğan, Decorium’da çalışmaya başlayınca dış ticaret alanında çalışma fırsatı bulur. Züccaciye alanında faaliyet gösteren Dekoryum Ticaret’de 2006 yılında çalışmaya başladıktan sonra, ihracat işinin çok keyifli bir iş olduğunu gören Erdoğan, “Ürettiğimiz ürünlerin çok renkli ve değişik olması, çok değişik fikirler yaratma fırsatı vermesi, beni iyiden iyiye ihracatı merak etmeye ve öğrendikçe daha çok zevk almaya sevk etti” diyor. Bu işin zevk veren diğer bir ayağının da yurtdışındaki ikili görüşmelerde kurulan iletişimin ve karşılıklı kültür ve bilgi alışverişinin olduğunu düşünen Erdoğan, üniversitede okurken resmi olarak staj yapmasa da ailesinin işlettiği otelde yöneticilik yaparak, iş hayatına hazırlanır.

Üniversiteden mezun olduktan hemen sonra yüksek lisans eğitimi için Amerika’ya giden Erdoğan, New York Institute of Technology üniversitesinde pazarlama yönetimi ile ilgili yüksek lisansını tamamlayıp Türkiye’ye döner. Döner dönmez önce askerlik görevini yerine getirir ve 2006 yılı Ocak ayında terhis olur. Ardından Şubat ayında profesyonel iş hayatına atılan Erdoğan, halen çalıştığı Dekoryum’da işe başlar.

İhracatta bir ürünü iyi bir şekilde pazarlamak için sattığınız o ürünün hammaddesini iyi bilmeniz gerektiğine inanan Erdoğan, Dekoryum’da sattıkları ürünün hammaddesi ile ilgili, “Bizim sattığımız ürünün hammaddesi cam. Önce cam işleniyor, başka bir ürüne dönüştürülüyor” diyor. Dekoryum’da çalışmaya başlamadan önce camı tanımadığını, camla ilgilenmediğini söyleyen Erdoğan, camı tanıdıkça çok zevkli ve keyifli bir alan olduğunu düşünür.

İhracatın temel kurallarında uzmanlaştı

Zamanla kendini ihracatın temel kuralları ve işleyişi ile ilgili geliştiren ve bu alanda uzmanlaşan Erdoğan’a göre bu alanda çalışanlar, ihracatın temel kuralları ile işleyişini bilmezlerse bu işi yürütemezler. Özellikle Türkiye şartlarında kendini geliştirmeyenlerin bu işte başarılı olamayacağını düşünen Erdoğan, bugün görevi gereği tüm pazarları yakından takip ediyor. “Her pazarın kendine göre ürünü var. Değişik tarzlar, kalıplar, yeme içme alışkanlıkları pazarladığımız ürünleri etkiliyor” diyen Erdoğan, ihracat yaptığı ülkelerin özelliklerini ve pazarın durumunu dikkate alarak, o ülkelere yönelik koleksiyonlar hazırladıklarını, zaten kaliteli ürün yapan, müşterilerini sürekli memnun eden, hızlı cevap veren ve hızlı çözüm üreten firmaların ihracatta başarıyı yakalamasının mümkün olduğunu belirtiyor.

İhracatla ilgili bilgisini artırmak amacıyla çeşitli kurslara katılarak eğitimler de alan Erdoğan, şimdiye kadar Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın düzenlediği kurslara katılarak, kendini geliştirir. Bu kurslarda ilk adım olarak yapılması ve bilinmesi gerekenlerin anlatıldığını ve çok faydalı olduğunu ifade eden Erdoğan, bu sayede pazar araştırmalarının nasıl yapıldığını, ihracat prosedürlerini, teşvikleri öğrenme fırsatı yakalar.

İşi, ihracat hedeflerini tutturmak

Dekoryum’da şu an yurt dışı pazarlama ve satışın her alanıyla ilgilenen Erdoğan, finansal verileri kullanarak ihracat bütçesini oluşturuyor ve şirket yönetiminin onayına sunuyor. İhracat bütçesinde öngörülen satış hedeflerinin gerçekleşmesi için çalışmalarda bulunuyor. Bunu; piyasa koşulları göz önüne alınarak pazarlama ve satış genel müdür yardımcısı ve genel müdür ile birlikte oluşturulan satış politikaları çerçevesinde yaptıklarını belirten Erdoğan, mevcut pazar payını arttırmak, ihracatın yaygınlaşmasını sağlamak amacıyla yeni pazarlara girmeyi hedefleyen çalışmalar yapıyor. Dış pazarlarda şirketin ve ürünlerinin tanıtımını sağlayacak katalog, broşür yapımı, dış fuarların hazırlanması, firma ziyaretleri, fuarlarda şirketin fiilen temsil edilmesinde etkin sorumluluk alıyor.

Şu aralar şirketin en büyük projelerinden birini hayata geçirmek için çalışan Erdoğan, cam ürünlerini çok seven İran’a üzerine desenler yaptıkları kristal cam satmayı planladıklarını söylüyor. Erdoğan, “Bu proje ile piyasadaki rakiplerden sıyrılarak pazarı ele geçirmeyi planlıyoruz” diyor. Kariyer hedefleri arasında aile şirketini yurtdışına açmak olan Erdoğan, iş dışında genellikle üyesi olduğu spor salonunda vakit geçiriyor. En büyük hobisi Galatasaray. Değişik ve lezzetli tatlar Erdoğan’ın her zaman ilgisini çekiyor. Lisanslı eski bir basketbolcu olarak hala haftada iki gün arkadaş grubuyla basketbol oynuyor.

Powered by Openmedia