Migros’un başarısında parmağı var

Ekrem Dolun / Ekonomi 2005 / Migros Pazarlama Uzmanı

Migros’ta halen FMCG departmanında kuru gıda ailesinin konserve-sos ürünlerinden sorumlu olan Ekrem, şu aralar yeni yılın özel konsept çalışmaları üzerinde çalışıyor.

Perakende sektöründe çalışmaya henüz üniversiteden mezun olmadan 2005 yılında başlar.  Mezun olmadan 3 ay önce Euro Flora AŞ’de ithalat ve satın alma asistan olarak göreve başlayan Ekrem, mezun olduktan sonra da aynı firmada profesyonel olarak iş hayatına devam eder. Dekorasyon sektöründe faaliyet gösteren firmada yapay çiçek, dekoratif eşya ve yılbaşılık süs eşyaları alanlarında yurtiçi ve yurtdışı satın alma operasyonlarını yürütür. Yurtdışına yaptığı fuar ziyaretleri sırasında birçok tecrübe kazanır. Orada geçirdiği süre zarfında kariyerine satınalma konusunda uzmanlaşarak devam etmeye karar verir. Herhangi bir şeyin seçimini yapmak, karar vermek ve satışa çıktığında onun başarısını izlemek bu kararı almasında etkili olur. Yeni trendler yakalamak, takip etmek ve insanları buna doğru yönlendirmek gerçekten zevk aldığı bir iş olur.

Bu iş tecrübesi sırasında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde işletme yüksek lisans eğitimi almaya başlar. Teorik öğretilerden daha çok pratikteki uygulamalar ve güncel gelişmeler üzerinde durulduğu için yüksek lisans eğitiminin günlük iş hayatına olumlu etkileri olduğunu söyleyen Ekrem, 2008 yılında askerlik görevini yapmak üzere işinden ayrılır.

Üç yıldır Migros’ta çalışıyor

Askerden döndükten sonra 2009 yılının Mart ayında Migros’ta pazarlama uzmanı olarak göreve başlar. Yaklaşık üç yıldır çalıştığı Migros’ta halen FMCG departmanında kuru gıda ailesinin konserve/sos ürünlerinden sorumlu pazarlama uzmanı olarak görev yapan Ekrem, sorumlusu olduğu kategorilere ait tüm ürünlerin satın alımı, fiyatlandırması, kampanya planlamaları, ilgili firmalarla görüşmeler, pazarlık ve yıllık anlaşmaların imzalanlası, ürünlerin mağazalardaki merchandising uygulamaları, private label ürün geliştirme, yeni tedarikçiler araştırma ve çok sıkı bir şekilde piyasa ve fiyat takibiyle ilgileniyor.

2011 yılının 9 Temmuz günü hayatını; beş yıldır birlikte olduğu Baldan Partener ile birleştiren Ekrem şu aralar, Migros’taki normal iş akışının yanı sıra 2012 yılının özel konsept çalışmaları üzerinde yoğunlaşmış durumda. Medyada yer alan Migros reklamlarından ve Migros mağazalarından 2011 yılının son çeyreğinde gerçekleştirdikleri “Nostalji” konseptinin çok ciddi başarılar getirdiğini söyleyen Ekrem, “Bu başarıdan ötürü 2012 yılında da müşterilerimizin karşına yeni ve sürpriz konseptlerle çıkıp ‘keyifli alışveriş’ misyonumuzu sürdüreceğiz” diyor.

Mesleki kariyerine perakende sektöründe devam etmeyi planlayan Ekrem, kendini her geçen gün uzmanlık alanında geliştirerek, ileride bu sektör içinde daha fazla sorumluluk alabileceği ve daha etkin rol oynayabileceği pozisyonlar ve görevlerde bulunmayı hedefliyor.

“Yenilikleri takip etmeyenler kaybeder”

Perakende sektörünün çok hızlı değişen ve gelişen bir sektör olduğunu düşünen Ekrem, yenilikleri takip edemeyen, piyasanın gerisinde kalan ve en önemlisi müşteri taleplerini doğru zamanda yakalayamayan her oyuncunun kaybetmeye mahkum olduğunu dile getiriyor. “O yüzden bu iş herşeyden önce çok sıkı takip ve sürekli araştırma gerektiriyor. Günlük işleyişin ve opreasyonun yürütülmesinin yanısıra, ayrıca sattığınız ürünün üretimini, içeriğini ve maliyetini bilmek hem marka ürünlerde pazarlık gücünüzü arttırması hem de private label markalarınızın üretimi ve raf fiyatları için çok önemli” diyen Ekrem, sektör için önemli diğer konunun ise piyasada ürün ve fiyat takibi olduğuna dikkat çekiyor. Ekrem konuyla ilgili şunları söylüyor: “Türkiye perakende sektöründe fiyat rekabeti üst düzeye ulaşmış durumda. Ulusal süpermarket ve hipermarketlerin yanı sıra son yıllarda çok güçlenen discount ve yerel marketler sektörün ciddi oyuncuları konumuna geldi. Bu yüzden bir kategori yöneticisi pastadan pay kaybetmemek için fiyat, maliyet ve yenilik üçgeninin tam ortasında yer almalıdır.”  Ekrem, son olarak; Türkiye’de organize perakendenin toplam pazardaki payının yüzde 35 seviyelerde olması nedeniyle bu sektörde daha gidecek çok fazla yolun olduğunu sözlerine ekliyor.

İş dışında eşi ve arkadaşlarıyla vakit geçirmeyi seven Erkem, en büyük mesaisini Fenerbahçe için harcıyor. Öncelikle futbol olmak üzere Fenerbahçe’nin tüm maçlarını statta ya da evde takip ediyor. Sinemaya gitmek, tiyatro izlemek, evde film seyretmek, kitap okumaktan da keyif alıyor.

Powered by Openmedia