Perakendede 11 yıllık deneyimi var

Yeliz Ataol / İşletme 1999 / Fiba Aeropostale Ürün Müdürü

Yaklaşık 11 yıldır çalıştığı Fiba Perakende Grubu’nun 2011’de bünyesine kattığı Aeropostale markasının kurulum ve lansman çalışmalarını yürüten Yeliz, markanın ilk mağazasını Mayıs’ta açmaya hazırlanıyor.

Okul yıllarında asıl hedefi otomotiv sektöründe pazarlama alanında kariyer yapmaktır. Hedefi pazarlama olduğu için bitirme tezini de bu konuda yapar. Tez hazırlarken insanın birçok konu ile ilgili fikir sahibi olduğunu düşünen Yeliz, “Yapacağım iş pazarlama olacaksa daha dinamik bir sektörü tercih etmeliydim” der. Perakende sektöründe kariyer yapma fikri de o zaman canlanır kafasında. Mezun olduktan sonra çeşitli alanlarda iş aramaya başlayan Yeliz’in yolu Fiba Grubu’nun markalarından Marks&Spencer ile kesişir. O pazarlama departmanını hedeflerken ürün departmanı tarafından tercih edilir. Ürün yönetimi (merchandising) kulağa ilk başta pek hoş gelmese de perakendeciliğin kalbinde olması ve kararların müşteriyi doğrudan etkilemesi nedeni ile onu da heyecanlandırır. Üniversitede aldığı işletme eğitiminin iş hayatında önünü açtığını düşünen Yeliz, bu eğitim sayesinde iyi planlama yapmayı, zamanında hazır bulunmayı, çok yönlü düşünmeyi, farklılıkları değerlendirebilmeyi öğrenir.

M&S’da bayan giyim asistanı oldu

Üniversitede okurken, herhangi bir staj ya da çalışma deneyimi yaşamayan Yeliz, mezun olduktan sonra 2000 yılı Mart ayında, Marks&Spencer’da çalışmaya başlar. Bu tarihten 2001 yılı Nisan ayına kadar bayan giyim asistanı olarak çalıştığı Marks&Spencer’da, 2004 yılı Ocak ayına kadar markanın bir alt markası olan Per Una’nın ürün yönetimini yürütür. Per Una’nın o tarihlerde tüm dünyada aynı anda lanse edildiğini, lansmanından beri de M&S’in en önemli alt markası olduğunu söyleyen Yeliz, 2004 yılında ikizleri Alper ve Cenk’i dünyaya getirir.

2004 yılı Şubat ayından 2006 yılı Eylül ayına kadar M&S’ın erkek giyim ürün yönetimini yapan Yeliz, Fiba Perakende Grubu Marks & Spencer markasının Rusya işletim haklarını aldıktan sonra; 2006 yılı Ekim ayından 2007 yılı Eylül ayına kadar Rusya’nın bayan ve erkek giyim ürün yöneticisi olur. 2007 yılı Ekim ayından sonra Rusya’nın ürün müdürlüğü görevine getirilen Yeliz, yaklaşık altı ay kadar Rusya ürün yönetimini altı kişilik bir ekiple birlikte Türkiye’den yapar. Bugün markanın Rusya’da farklı şehirlerde 27 mağazası olduğunu açıklayan Yeliz, Fiba Perakende Grubu’nun Aeropostale markasının Türkiye işletim haklarını alması ile birlikte 2011 yılı Ekim ayında Aeropostale’nin ürün müdürü olur.

11 yıldır Fiba Grubu’nda çalışıyor

Üniversitede aldığı eğitim dışında, M&S İngiltere’de, şirket içi ve dışı profesyonel yöneticilik ve ürün yönetimi ile ilgili de pek çok eğitim alan Yeliz, Fiba Perakende Grubu’nda yaklaşık 11 yıldır çalışıyor. Aeropostale markası ile yapılan anlaşmaların akabinde bu markaya geçen Yeliz, şu aralar markanın kurulum ve lansman aşamasında olması nedeniyle ürün yönetimi ile birlikte pazarlama, lojistik, IK ve her türlü detay ile ilgileniyor.

Aeropostale’nin ilk mağazasını Mayıs 2012’de açmayı planladıklarını açıklayan Yeliz, bu yüzden şu aralar oldukça yoğun. “Yeni markamızın lansmanı, açılış planlaması, ürün planlaması, personel alımları, lojistik planlaması ve tabi ki pazarlama faaliyetleri gibi açılışta aklınıza gelebilecek her türlü detayla uğraşıyorum. Bugüne kadar işleyişinin uzaktan bir parçası olduğum konu ve departmanların detayına girmek ve hatta kurulmasında yer almak zorlayıcı olsa da çok heyecan verici bir proje” diyen Yeliz, yeni edindiği bu tecrübelerin de kendisine çok büyük katkısı olacağına ve bir adım daha ileri götüreceğine inanıyor.

Perakendenin, özellikle tekstil perakendesinin moda ile içli dışlı bir sektör olduğunu dile getiren Yeliz, bu sektörü devamlı takip etmek, kısa ve uzun vadeli planlar yapmak ve daima bir kaç tane B planına sahip olmak gerektiğini düşünüyor. Planlama, analiz ve gözlemin başarıyı getireceğini belirten Yeliz, “Doğru planlama yapılmalı ve bu da etkin analiz yeteneği ve öngörü ile oluşuyor. Ve sonra ürün seçme-ürün alımı, işte burada iç güdüler ve modaya olan ilgi devreye giriyor. Müşterilerinizi ne kadar iyi tanırsanız, onlara uygun zevkiniz o kadar çabuk gelişir” diyor. İşten arta kalan zamanlarda yedi yaşındaki ikizleriyle vakit geçirmekten çok büyük keyif alan Yeliz, resim yaparak dinleniyor.

Powered by Openmedia