İLETİŞİMCİLER: Pazarlama ve iletişimi bir arada yürütüyor

Burcu Yatmazoğlu / Siyaset Bilimi ve Medya İletişim Sistemleri-2003 / Hilton Worldwide İstanbul Otelleri Bölge Pazarlama ve Halkla İlişkiler Müdürü

Mezun olmadan Advantage Card’da çalışmaya başladı. Mezun olduktan bir buçuk sene sonra girdiği Hilton’da bugün İstanbul otellerinin pazarlama ve iletişimini yönetiyor.

Burcu, siyaset bilimi ve medya iletişim sistemleri bölümlerinden double major öğrencisi olarak mezun olur. Üniversite ikinci sınıfta Advantage Card Kurumsal İletişim Birimi’nin çıkardığı Chat dergisinde staja başlar, bu dönem kurumsal iletişim konusu ilgisini çeker. Bilgi’de okurken “Çalışan Öğrenci” programı kapsamında okulun tanıtım ve pazarlama departmanında çalışır. Bu deneyimin kendisi için oldukça önemli ve faydalı olduğunu belirtiyor. Advantage Card’da yaptığı staj deneyiminin de profesyonel iş hayatı ile ilgili öğrendiklerini pekiştirdiğini ve iş yapış stilinin şekillenmesine aracılık ettiğini söyleyen Burcu, okuldan mezun olmadan, Advantage Card’ı satın aldığı dönem HSBC’de iş hayatına başlar.

Mezun olduktan sonra da HSBC Advantage Card bünyesinde bir buçuk yıl çalışmaya devam eden Burcu, pazarlama alanına daha fazla kanalize olabilmek amacıyla Hilton Türkiye Doğu Avrupa ve Akdeniz Pazarlama Ekibi’ne katılır. Burada üç yıl çalıştıktan sonra dünyanın en geniş ve hızlı büyüyen ağa sahip fitness zinciri Curves’ün Türkiye yapılanmasında yer alır. Ardından tekrar Conrad İstanbul Pazarlama Müdürü olarak Hilton grubuna geri döner. Bir yıl bu görevi yürüttükten sonra, İstanbul’daki Hilton Worldwide Grubu’na bağlı Hilton İstanbul, Conrad İstanbul ve Hilton ParkSA İstanbul’un pazarlama ve halkla ilişkiler müdürlüğü görevine getirilir.

İki yıl önce getirildiği Hilton Worldwide İstanbul Otelleri Bölge Pazarlama ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü görevine halen devam eden Burcu’nun öncelikli sorumlulukları arasında, bu üç otel için hedef yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda farklı segmentlere göre pazarlama ve iletişim stratejilerinin geliştirilmesi var. Otellerin satış ve karlılığını artıracak pazarlama aktiviteleri, bu aktiviteleri destekleyecek stratejik iletişim çalışmaları, markanın var olan misafir ve potansiyel müşterileri ile arasındaki iletişim yönetimi, CRM ve CEM uygulamaları, lüks ürün, havayolu, sanat gibi farklı sektörler ile partnerlikler, basın ve halkla ilişkiler çalışmaları, web tanıtım ve satış kanallarının yönetimi sorumluluk alanları içinde.

Hilton İstanbul’un 55. yılını kutladılar

2010 Temmuz ayı itibariyle Bilgi’deki MBA eğitimini tamamlayan Burcu, bugün pek çok pazarlama ve kurumsal iletişim projesi üzerinde çalışıyor. 2010 yılında Hilton İstanbul’un 55. kuruluş yılı nedeniyle ilgili çeşitli projeleri hayata geçirdiklerini söyleyen Burcu, Hilton İstanbul’un, Amerika kıtası dışında, Avrupa kıtasında en uzun süredir faaliyette olan Hilton oteli olduğunu, bu nedenle Hilton İstanbul için çok özel ve anlamlı olan 2010 yılında birkaç ana aktivite üzerinde çalıştıklarını belirtiyor.

“Otelin 55. yılını nedeniyle; dünyaca ünlü Hollywood starlarının katıldığı açılış partisi, çok sayıda renkli partiler, önemli toplantılar, müzik ve sanatın iç içe olduğu etkinlikler ile meşhur siyah Cadillac’ın da olduğu Hilton İstanbul’u, İstanbul sosyal ve sosyete hayatına getirdiği renkleri ve “ilk”leri ile anlattığımız özel bir hatıra kitabı hazırladık” diyen Burcu, bunun dışında, Hilton İstanbulla ilgili eski eşyalardan oluşan ve hala lobide tüm misafir ve İstanbulluların ziyaretine açık olan serginin keyif aldığı bir diğer proje olduğunu belirtiyor.

Çok ciddi bir arşiv taraması yaptıklarını, inanılmaz güzel basın yansımalarına ulaştıklarını söyleyen Burcu, “55 sene öncesinin Türkiye ve İstanbul’una dokunduk. ‘Bizlerle hatıralarınızı, siyah& beyaz fotoğraflarınızı paylaşmaya ne dersiniz?’ başlıklı bir basın bülteni hazırladık, gördüğümüz ilgi çok güzeldi. Yolu Hilton İstanbul ile kesişenler bizimle çok ilginç hatıralar paylaştı” diyor. Bu çalışma sayesinde, 40 sene önce balayı odalarına bırakılan şampanya şişesi ve kadehlerinden, bagaj etiketine, Bedri Rahmi’nin otelin kral dairesi perdesi için çizmiş olduğu özel desenden, otelin ilk menüsüne dek çok güzel bir arşiv oluştuğunu dile getiren Burcu, bunun dışında çok sayıda siyah&beyaz fotoğrafın, hikayeleri ile birlikte Hilton İstanbul’un lobisinde herkesin ziyaretine açık olduğunu sözlerine ekliyor.

Gelecekte, pazarlama ve pazarlama iletişimi konularında çalışmaya devam etmeyi hedefleyen Burcu, bir yandan da yine pazarlama ve pazarlama iletişimi konularında üniversite ya da özel kuruluşlarda eğitim vermek istiyor. Burcu’nun kendini geliştirmek istediği bir alan da koçluk. O ilerde sosyal sorumluluk projelerinde daha aktif bir profesyonel olarak yer almak istiyoryor. İş dışındaki hayatında seyahat etmekten hoşlanan Burcu, bir de fotoğraf çekiyor.

Powered by Openmedia