Facebook’un Türkiye’den önerdiği tek ajansın başında

Yiğit Kalafatoğlu / Reklamcılık-Medya ve İletişim Sistemleri 2007 / Utopic Farm Ajans Başkanı

Utopic Farm’ı küresel alanda söz sahibi bir ajans yapmayı, sosyal medya iletişimi için yenilikçi ürünler ve hizmetler geliştirerek ihraç etmeyi hedefliyor.

İletişimci bir anne ve bilişimci bir babanın oğlu olarak bu alana dair her zaman vizyon sahibidir. Fakat üniversitenin son yıllarına doğru aldığı seçmeli dersler ile dijital pazarlamaya odaklanır. Özellikle Sedat Örsel ve Halil Nalçoğlu’ndan aldığı seçmeli dersler, bir de Senem Burkutoğlu’nun yönlendirmeleri ile kurduğu kişisel bloğu ona bu yolda ciddi bir katkı sağlar.

Üniversite yıllarında edinilen teorik ve pratik bilgilerin özellikle karar anlarında ve kritik durumlarda insanı kaosun içinden çekip aldığını düşünen Yiğit, bu konuda öğrendikleri adına okuluna minnettar olduğunu söylüyor. Üniversite ikinci sınıftayken staj yapmak yerine part-time olarak bir dergide çalışmaya başlayan Yiğit, son sınıfta ise hocalarından Senem Burkutoğlu’nun sahibi olduğu Müessese Reklam Ajansı’nda (2006) çalışmaya başlar. Bu çalışmanın çok da faydasını görür.

Doktora yapıyor, ders veriyor

BİLGİ’den mezun olduktan sonra Marmara Üniversitesi’nde yüksek lisans yapan Yiğit, 2007 yılında Müessese Reklam Ajansı’ndan ayrılarak Dijital Endüstri Reklam Ajansı’nda web stratejisti olarak çalışmaya başlar. 2009 yılının başında ise Tolga Arıcan ile birlikte Utopic Farm’ı kurar. Şu an bir yandan burada yoğun çalışmalarını sürdürürken bir yandan da Yeditepe Üniversitesi’nde Medya Çalışmaları Doktora Programı’nda eğitimine devam eden Yiğit, 2011 yılında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Bilgi ve Inovasyon Yönetimi MBA Programı’nda ders vermeye de başlar. Aynı yıl, Kadir Has Üniversitesi bünyesinde bulunan Sosyal Medya Akademisi’nde de ders vermeye başlayan Yiğit, 2012 itibariyle de bu programın koordinatörlüğünü üstlenir.

Mesleği ile ilgili üniversite dışında herhangi bir eğitim almayan Yiğit, yüksek lisans tezini ‘Sosyal Medyada İtibar Yönetimi’ üzerine hazırlar. “Açıkçası sosyal ağlarda kurum ve markaların söz sahibi olmaya başladıkça çeşitli zorluklar ile karşılaşacağını öngörüyordum. Nitekim yurt dışında bir çok kriz ve devamında gelen itibar kayıpları da ülkemizde bunun kaçınılmaz olduğunu söylüyordu. Takip eden süreçte yönettiğimiz markalar için benzer süreçleri yaşayınca, bu alana ağırlık vermeye devam ettim” diyen Yiğit, şu an Utopic Farm Reklam Ajansı’nın başkanı olarak, ajansın verimliliği, karlılığı ve itibarı başta olmak üzere bütün işletme süreçlerinden ve müşterilerinden sorumlu.
Sayısız marka için çözüm üretti

Bugüne kadar sayısız projenin içinde yer alan Yiğit, reklam yazarlığından stratejik planlamaya, proje yönetiminden satışına kadar birçok farklı görev üstlenir. Bugün Adobe, Aksigorta, Back-Up, Borusan Grubu, FOX Türkiye, Havana-Club, Little Caesars, NIVEA gibi marka ve kurumlara kapsamlı hizmet veriyor. Bu yeni sektörün en eski ajanslarından biri olarak; geride bıraktıkları 3 yıllık sürede edindikleri birçok birikimi masaya yatırdıkları bir süreçte olduklarını söyleyen Yiğit, bu sürecin sonunda markalara katma değer yaratacak sosyal medya yönetim araçları ve ölçümleme sistemleri geliştirmek istiyor, bunun için çalışıyor.

Bugüne kadar ajans olarak birçok işlerinin çeşitli başarılara ulaştığının bilgisini veren Yiğit, “Örneğin; Havana Club için yaptığımız bir proje bütün ülkeler arasında ‘Global Best Practice’ olarak seçildi. NIVEA adına yürüttüğümüz bir kampanya Facebook Studios’da örnek olarak sergilendi. Altına imza attığımız birçok internet sitesi yurt dışında tasarım ve yazılım ödülleri aldı. En nihayetinde; Facebook’un dünya genelinde çalışılmasını önerdiği ajanslar arasında Türkiye’den iki farklı yetkinlik ile yer alan tek ajans olmamız bizim için en sükseli ödülden de ötedir” diyor.

Yiğit’in en büyük arzusu ise; Utopic Farm’ı küresel alanda söz sahibi bir ajans haline getirip, sosyal medya iletişimi için yenilikçi ürünler ve hizmetler geliştirerek yurt dışına ihraç etmek. İş dışındaki zamanının büyük bir kısmını akademik çalışmalara ayıran Yiğit, her seyahat fırsatını mutlaka değerlendiriyor. Ayrıca tiyatro izlemeyi ve dansı çok seviyor.

Powered by Openmedia