Markaların iletişimine güç veren bir BİLGİ’li

BİLGİ Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunlarından Dilek Tutuş, yüksek enerjisi ve girişimci ruhuyla kendi işini kuranlardan. Sektörüne 6 yıl önce merhaba diyen Ajans İletişim, dinamik yapısı ve güçlü iş ortaklarıyla dikkatleri üzerine çekiyor.

Türkiye’nin önde gelen PR ajanslarında tecrübe kazanan Dilek Tutuş, 2009 yılında Ajans İletişimi kurmuş. İş hayatında BİLGİ mezunu olmasının pek çok avantajını yaşadığını söyleyen Tutuş, “Profesyonel hayatımda yöneticilerimin düşünceleri hep şu şekildeydi: BİLGİ mezunuysan iş bulursun” diyor.

 

İletişim ve pazarlama sektörüyle yolunuz nasıl kesişti?

Ben teşekkür ederim. İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunuyum. Ardından ikinci üniversite olarak İşletme Fakültesini bitirdim. Üniversitenin bitimi sonrasındaki ilk gün iş hayatına staj ile başladım. Görev yapmaya başladığım PR ajansı markaların iletişim danışmanlığını ve pazarlama organizasyonlarını planlayıp, gerçekleştiriyorlardı. Bende işin mutfağından başlayarak iletişim sektöründe yer almaya başladım. Zorlukları çok oldu çünkü her gün yeni bir şey öğrenip, onları uygulamaya koymaya çalışıyordum. Müşterilerin ve patronlarımızın beklentileri her zaman maksimum seviyedeydi. İnsan ilişkilerini iyi yönetebilmek bizim için çok önemliydi. Profesyonel olarak çalışmalarım bu şekilde daha da üstüne koyarak yıllarca devam etti.

 

“BİLGİ mezunu olduğumu söyledim ve başka bir şey anlatmama gerek kalmadı”

BİLGİ mezunu olmak, iş hayatınızda ne tür avantajlar sağladı?

Mezun olduktan sonraki ilk gün bir iş görüşmesine gittim ve İstanbul Bilgi Üniversitesi mezunu olduğumu söyledikten sonra başka bir şey anlatmama gerek kalmadı. Zaten anlatacak herhangi bir iş tecrübem de yoktu. İstanbul Bilgi Üniversitesi özellikle reklam ve halkla ilişkiler bölümleriyle bilinen ve iyi öğrenciler yetiştiren bir üniversite. Bunu ben okulumu övmek amacıyla ya da BİLGİ mezunu olduğum için söylemiyorum inanın, profesyonel hayatımda patronlarımın düşünceleri hep şu şekildeydi: “BİLGİ mezunuysan iş bulursun.”

 

Ajans İletişim ne zaman ve hangi ilkeler doğrultusunda kuruldu?

Ajans İletişim 6 yıl önce benim tarafımdan kuruldu. Ben uzun yıllar Türkiye’nin önde gelen büyük PR ajanslarında görev yaptım. Dünyaca ünlü markalara ve marka olma yolunda pazara giren firmalara danışmanlık yaptım. Staj ile başlayan iş hayatım medya ilişkileri direktörlüğü ile devam ediyordu. Gıda, turizm, perakende alanlarında çokça markayla çalışma fırsatı yakaladım. En son çalıştığım şirketten kendi isteğimle ayrıldıktan sonra ailem ve dostlarım artık kendi şirketimi kurabileceğimi söyledi. Hepsi bana manevi olarak çok destek oldu. Ben de denemeye değer dedim ve butik ajansımı kurdum.

 

Ajans İletişim hangi sektörlere hizmet veriyor?

Ajans İletişim kurulduğu günden bu yana çokça sektöre hizmet verdi. Perakende, emlak, turizm, gıda, mobilya, sağlık ve e-ticaret alanlarında tecrübeyiz, özellikle bu alanlarda hizmet veriyoruz.

 

Marka süreçlerini yönetirken çok titiz çalışıyor

Kurumların marka sürecini yönetirken hangi unsurları göz önünde bulunduruyorsunuz?

Kurumların marka süreçlerini yönetirken, göz önünde bulundurulması gereken birçok konu var. Şirketlerin kültürünü, sistemlerini, personellerini ve stratejisini temsil etmek gerekiyor ve dolayısıyla PR önemli bir tanıtım kanalı. Bu sebeple bahsettiğim tüm konularda şirket sözcüsü konumunda görev yapıyoruz. Gazeteci arkadaşlarımızla ilk iletişime geçen ve markaları anlatan kişiler iletişim danışmanlarıdır. Bu sebeple de markayı anlatırken, kurulan her cümle çok önemlidir. Kurumların marka süreçlerini yönetirken, basın mensuplarıyla aralarında iyi ilişkiler kurulması, basın bültenlerinin haber niteliği taşıması ve markaların en doğru şekilde temsil edilmesi gibi konularda titiz bir çalışma yürütmeye çaba gösteriyoruz.

 

Ben anlatsam ancak bu kadar samimi yazabilirdim”

Web sitenizde etkin anlatımlar söz konusu, bu başarılı tasarımın ve içeriğin oluşturulma sürecinden bahsedebilir misiniz?

Ajansımı kurduğumda ofisim, ekip arkadaşlarım hepsi tamamdı ama şirketin çalışmalarına başlayabilmesi için hiç müşterimiz yoktu. Her şeyi adım adım gerçekleştirdim. Azimli olmak ve her yeni günün yeni bir şans olduğunu düşünmek ve en önemlisi her şeye olumlu bakmaya çalışabilmek sayesinde müşterilerimiz olmaya başladı. Sıra gelmişti web sitesine terzi kendi söküğünü dikemezmiş, benimkisi de öyle oldu. Tasarımdan ziyade içerik çok önemliydi benim için.  Ajansı kurarken, yaşadığım tüm süreçleri benim kadar iyi bilen ve benim gibi düşünen bir arkadaşım içerikleri yazmak istedi. Kendisi zaten profesyonel metin yazarıydı. Bir sabah uyandığımda yazıları göndermişti, ben anlatsam ancak bu kadar samimi ve gerçekçi yazabilirdim.  Neler yaparız, nasıl yaparız,  ne değiliz, neyi yapmayız, çünkü başlıkları altında ajansımın çalışma prensibi gerçekçi olarak anlatılıyor.

 

İş ortaklarıyla birlikte büyüyor

Birlikte çalıştığınız markalardan nasıl geri bildirimler alıyorsunuz?

Bizim en büyük şansımız birlikte yol aldığımız kurumlarla uzun soluklu çalışmalar yapmamız. Tabi dönem dönem, proje bazlı çalışmalarımız da oluyor.  Ama özde hepsi ile aile oluruz. Kısacası hiç bitmesini istemediğimiz amatör ruhumuzu, profesyonel iş yapışımızla birleştiriyoruz. Ajansımı kurduğum yıldan itibaren aynı yolda yürüdüğümüz Fatih Kıral Mobilya benim için çok ayrı değerdedir. 5 yılı aşkın süredir kurumun sadece PR ajansı değiliz, aynı zamanda kurumsal iletişim ekibinin bir parçasıyız. Biz klasik iş tanımı belli bir iletişim ajansı olmak hiç istemedik. Markalarımızın kurumsal iletişimleri ile ilgili tüm ihtiyaçlarını karşılıyoruz ve tüm kurumsal stratejilerini birlikte düzenliyoruz. Bu sebeple kendilerinden de aldığımız geri dönüşler genelde olumludur.

 

Ajans İletişim önümüzdeki dönemlerde neleri hedefliyor?

Ajans İletişim her zaman butik hizmet anlayışını en iyi şekilde icra etmeyi hedefliyor. Yani ilk kuruluş hedefi ile aynı stratejide yürümeye devam ediyor. 10 markadan daha fazla müşteri ile çalışmayan, müşterilerine haftada bir gününü ayırabilen, onların güvendikleri bir kurum olarak görev yapabilmek en büyük hedefimiz. Çünkü herkes tarafından bilenen markalar ya da marka olma yolunda sektöre giren kurumlar için iletişim danışmanlığı önemli ve iyi planlanması gereken bir iş.

 

En büyük hobisi kitap okumak

Boş zamanlarınızda neler yapıyorsunuz?

İşim gereği düzenli olarak gazete, dergi ve kitap okuyorum. Bu bir süre sonra bende hobi haline de geldi. Özellikle kitap okumak en büyük hobim diyebilirim. Bir de 4 yıldır benimle olan köpeğimle vakit geçirmekten sevdiğim hobilerim arasında yer alıyor.  Ayrıca, planlayabildiğim ve gidebildiğim zaman yurtdışı seyahatlerinden büyük keyif alıyorum. Yeni insanlar tanımak, yeni yemekler yemek ve yeni yerler görmek beni mutlu ediyor.

Powered by Openmedia