BİLGİ’liler AdVenture Yarışması’nda dördüncü oldu

Avrupa İletişim Ajansları Birliği’nin düzenlediği, AdVenture Reklamcılık Yarışması’nda BİLGİ’li öğrenciler dördüncü oldu. 2011-2012 döneminde 12 ülkeden 86 öğrenci takımının katıldığı yarışmada BİLGİ’liler, online davranışsal reklamcılık (OBA) hakkında, absürt ve mizahi bir yol izleyerek farkındalık yarattı.

Avrupa İletişim Ajansları Birliği’nin (EACA) düzenlediği AdVenture Reklamcılık Yarışması’na bu yıl ikinci kez katılan BİLGİ’li öğrenciler, yarışmada dördüncü oldu. Aynı Effie Ödülleri’nin jüri sistemi gibi bir sistemle değerlendirilen yarışma, her yıl sosyal veya kültürel bir konuyu ele alıyor ve Avrupa’daki tüm üniversiteler yarışmaya katılıyor.

Zaten Effie Ödülleri’nin de bu dernek tarafından değerlendirildiğini söyleyen BİLGİ Reklamcılık Programı Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gresi Sanje Dahan, yarışmanın EACA tarafından düzenlendiğini ve EACA’nın eğitim kolu olan Avrupa Ticari İletişim Eğitimi Enstitüsü (EDCOM) tarafından yürütüldüğünü belirtiyor. “Her yıl sosyal bir konuda yarışma düzenleniyor ve gerçek bir reklam veren tarafından işin brifi veriliyor, reklam veren tüm süreçte yer alıyor. Birinci olan ekibin işi yayınlanıyor. Değerlendirme aynı Effie ödüllerinde olduğu gibi üç aşamalı, karma bir jüri tarafından raporlanarak notlanıyor” diye yarışma ile ilgili bilgi veren Sanje, yarışmanın bu yılki konusunun; online davranışsal reklamcılık üzerine olduğunu açıklıyor. Online’da OBA adında yeni bir ikon uygulanmaya başlandığını söyleyen Gresi Sanje, online behavioral konusunda tüketicide farkındalık yaratmak ve ikonu tanıtmanın amaçlandığını dile getiriyor.

BİLGİ, dört grupla katıldı

Bu yıl 12 ülkeden yaklaşık 70-75 çalışmanın katıldığı yarışmaya, BİLGİ’den üçüncü sınıf reklamcılık bölümü öğrencilerinden oluşan dört grubun katıldığını vurgulayan Sanje, yarışmada dördüncü olan çalışma hakkında şu bilgileri veriyor: “Kampanya sloganı: ‘What the heck is OBA’ idi. Absurt viral filmler yapıldı ve bu sayede ilgi çekmek amaçlandı.

Bannerlarda da çizgi karakterleri kullandı, bunlar rich bannerlar olarak tasarlandı, örneğin robot sayfanın köşesinde belirip, harfleri vakumlayarak sol üst köşeye ulaşıyor ve OBA iconu çıkıyor.”

Türkiye’den BİLGİ dışında başka üniversitelerin katılmadığı yarışma, tüm Avrupa reklam ajanslarının üye olduğu bir derneğin düzenlemesi nedeniyle görünürlülüğü oldukça yüksek bir yarışma. Türk reklamcılar derneği ve dolayısıyla Türkiye’deki ajansların da EACA’nın üyesi olduğunu söyleyen Sanje, bu nedenle yarışmanın Türkiye, BİLGİ ve öğrenciler açısında çok prestijli olduğuna dikkat çekiyor. Sanje bununla ilgili; “EDCOM’da da yaklaşık 50 üniversite var. Bu yüzden tanınırlığımıza çok önemli bir katkı yapıyor. Bu sayede Erasmus anlaşmaları, proje teklifleri alıyoruz, üniversitemizi bildikleri için öğrencilerimizin başvuru süreçleri daha hızlı ilerliyor. Yarışmada birinci olan grubun çalışması tüm Avrupa’da yayınlanıyor, yani öğrenciyken Avrupa’da yayınlanmış bir işe imza atıyorsunuz.”

Yarışmada ilk üçe giren ajanslar yarışma finalinin yapılacağı ülkeye tüm masrafları karşılanarak davet ediliyor ve son sunumlar kalabalık ve uluslararası bir gruba yapılıyor. Grup içerisinde hem akademik hem de sektörden insanlar yer alıyor. Ayrıca bu yıl ilk üçe giren öğrencilerin Londra’dan bir ajansla kampanyalarını geliştireceklerini, bunun paha biçilmez bir deneyim olduğunu belirten Sanje, yarışmaya önümüzdeki yılda katılmayı planladıklarını dile getiriyor. Gresi Sanje, geçen yıl oylama ile EDCOM’un yönetim kuruluna seçildiğini de sözlerine ekliyor.

OBA’da neyin nesi?

Yarışmada birinciliği İngiltere’den Bournemouth Üniversitesi’nden yarışa katılan Brutha ekibi, “Nothing Descipable About Me” projesiyle kazanırken; İstanbul Bilgi Üniversitesi’nden Can Ateşler, Danny Tomayan, Alara Sıracı ve Deniz Deniz’den oluşan ‘Robe De Chambre’ ekibi “What the heck is OBA?” (OBA da neyin nesi?) dördüncü olarak tamamladı. Ekip; projesinde, 25-35 yaş aralığında, ekonomik olarak bağımsız, internet başında günlük en az 2-3 saat geçiren Avrupalı tüketicileri hedefledi.

OBA’ya farkındalığı artırmayı ve AdChoices ikonlarını kullanıcılara anlatmayı amaçlayan ekip, hedefe ulaşmak için, bir site oluşturup kullanıcıları bilgilendirmeyi yaptıkları bu siteye çekmeyi araç olarak planladı. Bu doğrultuda Obsessive Bieber Alliance, Oxygen Breating Apparatur, Organic Butchery Association gibi esprili kısaltmalar uydurarak, bunların etrafında kampanyasını kurguladı. Bu mizahi yol ile takım OBA hakkında bir merak uyandırmayı hedefledi. Absürd ve mizahi kısaltmalarla, kampanya ana sayfasına dikkati ve trafiği çekmeyi amaçladığı. Kampanyanın sloganı da bu yüzde “OBA da neyin nesi” olarak belirlendi.

AdVenture Reklamcılık Yarışması

2007 yılında, Avrupa İletişim Ajansları Birliği (EACA) tarafından kurulan, Avrupa Ticari İletişim Eğitimi Enstitüsü’nü (EDCOM) bugün Avrupa çapında 40’ın üzerindeki okul ve üniversiteyi uzman sektör çalışanları ve iletişim endüstrisiyle bir araya getiriyor. EDCOM’un amacı ajanslar ve akademi tarafından yürütülen projeler geliştirerek öğrencilerin pratik becerilerini geliştirmek. AdVenture Reklamcılık Yarışması ise öğrencilerin sanal ajanslar oluşturarak, belirlenen spesifik briefler doğrultusunda ortaya yaratıcı çözümlerini koymalarını hedefliyor. 2011-2012 döneminde 12 ülkeden 68 öğrenci takımı bu yarışmaya katıldı.

Bu yıl yarışmaya katılan takımlar Online Davranışsal Reklamcılık (OBA) hakkında genel bir farkındalık yaratmak için kampanyalar hazırladı. Kampanyaların OBA’nın şeffaflığını artırması, kullanıcıların sahip olduğu seçenekleri açıklaması ve tercihlerinin OBA üzerinde nasıl işlediğini göstermesi istendi.

OBA, internet kullanıcılarının geçmiş kullanım bilgilerinden hareketle onların karşısına ilgili olabilecekleri reklamları çıkaran bir internet reklam yöntemi. Bu sayede kullanıcıların internette gereksiz reklamlarla karşılaşmalarını en aza indiren bir teknik olan OBA aynı zamanda internet üzerindeki birçok hizmetin ve içeriğin finanse edilmesini sağlıyor. Bir kısım internet kullanıcısı bunlardan haberdar olsa da birçok internet kullanıcısının OBA’dan ya haberi yok ya da nasıl işlediğini bilmiyor. Bu yarışmada başarılı olmak isteyen gruplar OBA’nın hem daha geniş kitleler tarafından bilinmesini sağlayıp hem de internet kullanıcılarının online gizliliklerini nasıl koruyabileceklerini onlara anlatabilmeleri gerekiyor.

Yarışmada belirlenen hedef kitle; internete ve dijital dünyaya karşı güven eksikliği olan Avrupalı genel internet kullanıcılarıdır.

Powered by Openmedia