BİLGİ, REKLAMCILIKTA MARKA OLMANIN GURURUNU YAŞIYOR

İletişim alanındaki başarısıyla her zaman ön planda yer almayı başaran Bilgi, Reklamcılık Bölümü ile sektörün en çok tercih edilen reklamcılarını yetiştirmeye devam ederken, bu alandaki eğitimin trendlerini belirleyen bir marka olmanın da gururunu yaşıyor.

Öğrencilerine strateji, yaratıcılık ve inovasyon temelli yeni teknolojilerin çerçevelediği bir iletişim tasarımı perspektifine sahip reklamcı ve marka yöneticileri yetiştirmeyi ilke edinen İstanbul Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Bölümü, Türkiye’de Reklamcılık adıyla anılan ilk bölüm olma özelliğini taşıyor. İlk mezunlarını 2000 yılında veren bölümde reklamcılık mesleğinin farklı uzmanlık alanlarını esnek bir kurguda öğrencilere sunarak strateji, metin, görsel tasarım ve dijital iletişim alanlarında kendilerini geliştirmeleri sağlanıyor. Programım teorik derslerin yanı sıra, uygulamalı derslere ağırlık vererek öğrencileri sektöre hazırlamayı amaçlıyor. Bu bölümde okuyan öğrenciler, eğitimleri esnasında kendi ajanslarını kurup gerçek müşterilere kampanya hazırlıyorlar. Bitirme aşamasında profesyonel ilgi alanları doğrultusunda girişimcilik, sahada mentorlarla buluşma veya akademik yazım derslerinden birini seçerek mezuniyet öncesinde profesyonel üretim sürecinde deneyim kazanıyorlar. Kuramsal dersler, alanlarında önemli akademik çalışmaları bulunan akademisyenler tarafından veriliyor. Uygulama alanında ise, öğrenciler profesyonel reklamcılardan eğitim alarak mezuniyet öncesi sektör profesyonelleriyle çalışma fırsatına sahip oluyorlar. Kısacası BİLGİ Reklamcılık, sektörel deneyimi derslerle birleştirerek öğrencilerin henüz üniversitedeyken reklamcı sıfatını kazanmalarını sağlıyor.

En çok BİLGİ Reklamcılık mezunları tercih ediliyor

Bu bölümde öğrencilere reklamcılığın çeşitli alanlarında kendilerini geliştirmelerine imkân verecek ve yeni alanları içselleştirmelerine olanak tanıyacak şekilde hazırlanmış bir ders havuzu sunuluyor. Öğrenciler özellikle eğitimlerinin son iki yılında yoğun bir uygulama yaparak deneyim kazanma, portfolyo oluşturma ve programın yurt dışı ağlarından yararlanma şansını elde ediyorlar.

Reklamcılık mesleğinde eğitimin, kuramsal ve uygulama alanlarının mutlak birlikteliğinin önemine yapan İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Tasarımı ve Bölüm Başkanı ve Reklamcılık Program Koordinatörü Doç. Dr. Gresi Sanje, BİLGİ’nin reklamcılık eğitiminde zirvede olmasını bu birlikteliği ev verimli şekilde kurmasına bağlıyor. “Gururla söyleyebilirim ki mezunlarımız hem teorik olarak donanımlı, hem uygulamada deneyimli, hem de sektörle iş bağlantıları olan birer genç reklamcı ve marka yöneticisi olarak sektöre giriyorlar. Bunun sonucu olarak farkımızı sektörde önemli pozisyonlarda çalışan öğrenci sayımıza bakarak görmek mümkün” diyen Sanje, MediaCat dergisinin yaptığı Reklam Yaratıcıları Profili araştırmasında özel üniversiteler arasında yaratıcı kadro için en çok BİLGİ Reklamcılık mezunlarının tercih edildiğini de ekliyor.

Mezunlar geniş iş olanaklarından faydalanıyor

Gresi Sanje, kreatif süreçlere, reklamcılık mesleğine, pazarlama iletişimi, iletişim yönetimi ve tasarımı, sosyal medya alanlarına ilgi duyan, insan ilişkilerini ve ekip çalışmasını seven kişilerin gönül rahatlığıyla bu bölümü tercih edebileceğini yani aslında genel olarak markaya ilgi duyan ve meraklı herkese uygun olduğunu söylüyor.

Peki nedir reklamcı olmak? Reklamcılık her türlü etkinliğin tasarım ve planlamasından, kullanılacak olan mecranın pazarlama ve iletişim tasarımı ilkelerine uygunluğunun sağlanmasına, proje geliştirmeden etkinlik organizasyonuna kadar marka iletişiminin her alanı içeriyor. Elbette bu geniş yelpazenin içerisinde geleneksel ajans kültürünün ayrılmaz parçaları olan metin yazarlığı, art direktörlük, müşteri temsilciliği ve stratejik planlama gibi temel pozisyonlardan söz ötmek de mümkün. Yani reklamcılık bölümünden mezun olanların çalışma alanı oldukça geniş ve çeşitli.

Reklam ajansları, dijital iletişim ajansları, reklam prodüksiyon şirketleri, medya planlama şirketleri, pazar araştırma şirketleri ile reklamverenlerin pazarlama, reklam ve araştırma bölümlerinde çalışabiliyorlar. Ayrıca yönelimlerine göre müşteri ilişkileri, strateji veya yaratıcı alanları seçerek marka yöneticisi, reklam yazarı, stratejik planlamacı, müşteri temsilcisi, sanat yönetmeni, reklam filmi yapımcısı, dijital iletişimci, medya planlamacı veya pazar araştırma uzmanı olma şansına da sahipler.

Türkiye’de reklamcılık küresel boyuta ulaştı

Türkiye’de reklamcılığın küresel reklam standartlarına yaklaştığını belirten Doç. Dr. Gresi Sanje reklamverenlerin de bu durumun farkında olduğunu söylüyor ve

“Rakamlara baktığımızda sektörün değerinin dikkat çekici olduğunu görüyoruz. Örneğin IAB verilerine göre, sadece geçtiğimiz yılın Ocak-Haziran ayı döneminde dijital reklam pazarının 650 milyon TL’ye ulaştığını görüyoruz. Özellikle dijitale geçişle birlikte Türkiye’de de reklamcılar dünya trendlerinin önemini kavradılar ve bu trendlerin yaratıcıları olma şansını yakalayabileceklerinin farkına vardılar. Bu farkındalık elbette sektöre de önemli ölçüde dinamizm kazandırdı. Birçok yeni dijital ajansın kurulduğunu ve genç reklamcının var olan ajanslara başvurmak yerine kendi girişimlerini hayata geçirmeyi tercih ettiklerini görüyoruz. Bu açıdan Türkiye’de en hızlı gelişen sektörlerden birinin reklam sektörü olduğunu söyleyebiliriz. 2014 yılı ilk altı aylık verilerine baktığımızda reklam sektörünün 4 milyon TL ile ekonomi pastasında önemli bir paya sahip olduğunu görüyoruz” açıklamasında bulunuyor.

İletişim alanında BİLGİ farkı

BİLGİ, her yıl kampüsünde gerçekleştirilen bine yakın etkinlik ve organizasyonla BİLGİ Reklamcılık programı öğrencileri için keşfedilmeyi bekleyen eşsiz bir sosyal saha konumunda. Üniversitenin bu yönü, diğer bölümlerde okuyan BİLGİ öğrencileri kadar Reklamcılık programı öğrencilerine de sosyal anlamda fayda sağlıyor. Bunun yanı sıra BİLGİ’de reklamcılık okuyan öğrencilerin özellikle kampanya derslerinin yapıldığı donanımlı bir ajans odaları var. Bu oda tüm Reklamcılık öğrencilerine açık ve tüm öğrencilerin eşit faydalanabilmesi açısından rezervasyon sistemiyle işliyor. Yanı sıra öğrencilerimiz, BİLGİ İletişim Fakültesi stüdyo ve ekipmanlarından sınırsız yararlanma imkanına sahipler.

BİLGİ Reklamcılık öğrencisi ve mezunuyla iç içe

Mezunlarıyla iletişimlerinin gerek etkinlik ve organizasyonlarla gerekse proje dersleriyle sıcak bir biçimde sürdüğünü belirten Doç. Dr. Gresi Sanje “Örneğin bu yıl BİLGİ Reklamcılık programı olarak BİLGİM Mezunlar Derneği ile bir mezunlar partisi düzenleyeceğiz. Yine geçtiğimiz Eylül ayında düzenlenen Kristal Elma Festivali’nde mezunlarımızla BİLGİ Reklamcılık çadırında bir aradaydık” diyerek mezun olduktan sonra ilişkilerinin hiç kopmadığını belirtiyor ve ekliyor: “Mezun profilimiz çok çeşitli; önde gelen kurumsal şirketlerin pazarlama departmanlarının yanı sıra, Türkiye’nin en prestijli reklam ajanslarının çalışan profilinde BİLGİ Reklamcılık imzası görmek mümkün. Mezunlarımızdan özellikle üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerimize yönelik sıklıkla staj talebi alıyoruz. Bu anlamda uygun eşleştirmeleri sağlayarak mevcut öğrencilerimiz ve mezunlarımız arasındaki ilişkilerin pekişmesini amaçlıyoruz.”

Mezunlar ve öğrenciler aynı portalda buluşacak

Reklamcılık Program Koordinatörü Doç. Dr. Gresi Sanje mezunlarından oldukça sık staj ve junior pozisyonlarda çalışacak kişi talebi aldıklarını dolayısıyla bu süreci yönetmekte zorlanmaya başladıklarını belirtiyor. Bu nedenle bölüm olarak bu süreci daha sağlıklı yürütebilmek adına bölüm mezunlarına ve öğrencilerine özel bir portal hazırlığı içerisinde olduklarının müjdesini veriyor. Uygulamalı derslerde her yıl daha fazla reklamveren ile işbirliği kurduklarını söyleyen Sanje, bu uygulamaları ikinci sınıftan başlatarak ve daha önce çalışılmayan reklamverenleri ve sektörleri de dahil ederek yapmayı sürdüreceklerini ifade ediyor. “MediaCat, Reklam Özdenetim Kurumu, IAB Türkiye, DPİD gibi sektörümüzün önde gelen kurum ve kuruluşları ile halihazırda işbirliklerimiz bulunuyor. Bu yıl yeni bir ortak çalışma daha başlatıyoruz, ARVAK Açıkhava Reklamcıları Vakfı ile deneyimsel pazarlama üzerine bir sertifika programı hazırlıklarını tamamlamak üzereyiz” diyen Sanje, bölüm ile ilgili projelerini bu şekilde açıklığa kavuşturuyor.

Reklamcılıkta yüksek lisansın önemi büyük

Reklamcıların özellikle pazarlama iletişimi, sosyal psikoloji ve sosyoloji alanlarında kendilerini geliştirmeleri kariyerlerine katkı sağlamak bakımından çok önemli. Kimi öğrencileri bu formasyonu lisans döneminde çift ana dal veya yan dal yaparak kazanmayı tercih ediyor, bir kısmı ise mezun olduktan sonra kendi ilgi alanlarına uygun bir yüksek lisans programına başlıyor. Doç. Dr. Sanje’ye göre yüksek lisans sektöre yönelik gelişmiş bir perspektifin kazandırılması açısından reklamcılık mezunları için önemli bir adım. Sektörle ve akademiyle iç içe bir programı seçenler, kazanımlarını doğrudan kariyerlerine transfer etme fırsatı buluyorlar. “Böyle bir programın faydalarını biz doğrudan program hocamız Doç. Dr. Kaan Varnalı’nın koordinatörü olduğu BİLGİ Marka Okulu’nda gözlemleme fırsatını buluyoruz” diyen Sanje, yüksek lisansın sektör içindeki öneminin altını çiziyor ve ekliyor: “BİLGİ Reklamcılık programı olarak reklamcılık eğitimi veren kurumlar arasında hep en iyisi olmak için elimizden geleni yapıyoruz. Bu çaba bizim yirmi yılık sürede reklamcılık dendiğinde akla gelen ilk eğitim kurumu haline gelmemizi sağladı. Reklamcılık eğitiminin trendlerini belirleyen bir marka olmanın gururunu yaşıyoruz.”

 

 

Powered by Openmedia