Reklamcılar ödüle doymuyor

Geçen akademik yılda yenilenen ve TBWA ile işbirliği yapan reklamcılık bölümünün öğrencileri, katıldıkları yarışmalarda aldıkları derecelerle dikkatleri üzerlerine çekiyorlar.

İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin yeniden kurgulanması çerçevesinde geçen yıl yapısı yenilenen Reklamcılık Bölümü, daha yenilikçi reklamcılar yetiştirmeye başladı. Yine bu yenilenme çerçevesinde geçen sene TBWA Reklam Ajansı ile yapılan işbirliği sonucu; öğrencilere, mezuniyet öncesi gerçek bir reklam ajansında çalışma deneyimi kazandıracak bir ders de programa konuldu. Artık bölümde okuyan öğrenciler, dijital gelişmeleri, stratejik düşünme ile yaratıcı yenilikçiliği bağdaştıran dersler görüyor.

Reklamcılık Bölümü’nün bir diğer dikkat çeken özelliği ise, öğrencilerin katıldıkları yarışmalarda aldıkları derecelerle kendilerinden söz ettirmeleri. Sektörle ilgili tüm yarışmaların duyurularının tüm öğrencilerin katıldığı derslerin online sayfalarından ve bölümün facebook ve twitter sayfalarından duyurulduğunu, isteyen öğrencilerin; Genç Kırmızı, AB Yolunda Genç İletişimciler, ADVenture, IAA ve Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışmalarına katıldığını açıklayan Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yonca Aslanbay, yarışmaların Reklamcılık Bölümü’nün bir parçası haline geldiğini vurguluyor. Bölüm öğrencilerinin her yıl mutlaka önemli yarışmalardan derece aldıklarını söyleyen Aslanbay, “Bu durum öğrencilerimizin bir kampanya süreci ve ajans deneyimi yaşayabilmeleri, kendilerine olan güvenlerinin artması ve bir arada çalışmaya alışmaları açısından eğitimimiz için büyük önem taşıyor. Bu yarışmalarda dereceye giren öğrencilerimiz sektörde ilgi çektikleri gibi, daha mezun olmadan iş başvurusu esnasında kullanabilecekleri bir portfolyoya sahip olmuş oluyorlar. Tüm bu olumlu taraflar göz önünde bulundurulduğunda elbette hedefimiz her sene ödül sayımızın artması” diye konuşuyor.

Prof. Aslanbay, en son 2012 bahar döneminde, son sınıf öğrencilerinden Duygu Atçeken ve Sena Hayta’nın ‘Pürüzsüz Cilt’ adlı çalışmalarıyla, bu sene dördüncüsü düzenlenen ‘Genç Kırmızı’ yarışmasında birincilik ödülüne layık görüldüğünü belirtiyor. Bu sene katıldıkları diğer yarışmaların sonuçlarını da heyecanla beklediklerinin bilgisini veren Prof. Aslanbay, 2011 yılı güz döneminde de son sınıf öğrencilerinden Hasan Görkem Çiftçi’nin, ‘Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması’nda, ‘Açık Hava Reklam’ kategorisinde “45 Saniyede İhtiyaç Kredisi” adlı çalışması ile birincilik ödülü aldığını söylüyor.

Başarıları Türkiye sınırlarını aştı

Reklamcılık Bölümü öğrencilerinin 2011 yılında ayrıca, Avrupa Birliği Yolunda Genç İletişimciler Yarışması’nda dört kategoriden üçünde birincilik ödülü, toplamda beş kategoride ödül aldığını dile getiren Aslanbay, 2011 yılında alınan diğer ödüllerle ilgili şu bilgileri veriyor: “Avrupa Reklamcılar Derneği EACA’nın akademik ayağı EFCCE’nin Avrupa çapındaki reklamcılık öğrencilerine yönelik yaptığı ADVenture yarışmasında öğrencilerimiz ilk 10’a girerek finale kalmayı başardı. ‎Samsung Mobilers Yarışması’na katılan üç öğrencimiz yarışmanın birinci etabında birincilik aldılar. Süleyman Uysal, Eldem Çulpan ve Zeynep Ezgi Deniz’den oluşan grup çektikleri viral filmi facebook.com/yaparimbilirsin adresine yüklediler. Film şu ana kadar 710 bin’in üzerinde izlendi ve Facebook’ta kurdukları fan page’in de 17 bin 400 kadar takipçisi oldu.”

2010’da da Genç Kırmızı Yarışması’nda öğrencilerin birincilik ödülü aldığını, öğrencilerden Aksel Boyacıgil’in yaptığı bağımsız çalışmanın ise Hürriyet Özel Ödülü’ne layık görüldüğünü sözlerine ekleyen Prof. Aslanbay, öğrencilerin katıldıkları yarışmalarla ilgili kendilerine hocaların da destek verdiğini belirtiyor. Bununla ilgili bu yıl yapılan çalışmalardan bahseden Aslanbay, “Öğrencilerin zorunlu dersi olan ve Yrd. Doç. Dr. Gresi Sanje Dahan  koordinatörlüğünde gerçekleştirilen Marketing Communications Practices I-II derslerinde, öğrencilerimiz Genç Kırmızı, AB Yolunda Genç İletişimciler ve ADVenture yarışmalarına hazırlanıyorlar. Bu süreçte AB Yolunda Genç İletişimciler yarışmasında

Yrd. Doç. Dr. Gresi Sanje Dahan, Genç Kırmızı yarışmasında Dr. Işıl Şenol, ADVenture yarışmasında ise Yrd. Doç. Dr. Gresi Sanje Dahan, Celil Oker, Haluk Sicimoğlu ve Dr.

Işıl Şenol öğrencilerimize danışmanlık veriyor. IAA yarışmasında ise danışmanlığı Celil Oker ve Eser Levi yapıyor” diye bilgi veriyor.

Değişim, yeniliklere göre sürüyor

Geçen yıl yenilenen reklamcılık bölümünün bazı derslerinin kapandığını ve yerlerine yeni dersler açıldığını söyleyen Prof. Dr. Yonca Aslanbay, değişimin yeni teknolojilere, sektörel gelişmelere, yenidünyanın gereksinimlerine paralel devam ettiğine dikkat çekiyor. BİLGİ’deki Reklamcılık Bölümü’nün amacının; stratejik ve yaratıcı yenilikçilik temelli bir iletişim tasarımı perspektifine sahip, fark yaratan işlere imza atacak reklamcılar yetiştirmek olduğunu vurgulayan Aslanbay programdaki dönüşümü şöyle açıklıyor: “Günümüz dünyasında tüketici, pasif ve izleyici tüketici konumunu geride bırakıp tükettiği hakkında söz sahibi olmayı, hatta bu süreçte aktif bir üretici olmayı talep ediyor. Hızla değişen günümüz dinamikleri bireylerin ve markaların var olma çabalarını dönüştürüyor. Bu dönüşümde sürdürülebilir değerler oluşturmak için farklılaşmanın kaçınılmaz gereği olan stratejik yaklaşım, yenilikçi olmayı zorunlu kılıyor. Yenilikçilik de ancak yaratıcılıkla beslendiğinde bir rekabet avantajı oluşturuyor.”

Tüm bu sebeplerle BİLGİ’nin reklamcılık programının her dönem yenilenmeye ihtiyaç duyduğuna dikkat çeken Aslanbay’a göre, hızla değişen teknolojilerin reklam ve reklamcılık alanlarına yansımalarını programınıza yansıtmazsanız günümüz reklamcılığının gerisinde kalmanız kaçınılmaz. Aslanbay bu nedenle BİLGİ’deki reklamcılık bölümünün yıllardır programında en fazla güncelleme yapan bölümlerin arasında yer aldığının altını çiziyor.

Yenilenen Reklamcılık Bölümü’nün tüm öğrencileri temel reklamcılık bilgileriyle donatmanın yanı sıra her bir öğrenciyi reklamcılığın farklı yönelimlerinde geliştirmeye imkan verecek şekilde kurgulandığına dikkat çeken Prof. Aslanbay, bu konuda da şu bilgileri veriyor: “Reklamcılık bölümü ders programı temel eğitim ve uzmanlaşma olarak birbirini tamamlayan iki temelde hazırlandı. Reklamcılıkta temel eğitim, birinci yılda öğrencilerin merak etme alışkanlığı edinmesini, hayata dair özgün ve eleştirel bir bakış açısı oluşturmasını amaçlıyor. Kişisel bir portfolyo da oluşturmaya başlayan öğrencilerin bu süreçte yürütülen yazılı ve görsel öyküleme çalışmaları ile nitelikli proje üretme sorumluluğu ve sunum yapma becerisi kazanmaları hedefleniyor. Temel eğitim, ikinci ve üçüncü sınıfta, reklamcılık teorisindeki son gelişmeleri yansıtan derslerle tamamlanıyor. Öğrenciler aynı zamanda ikinci sınıftan başlamak üzere birçok seçmeli dersle reklamcılığın birbirini zenginleştiren farklı uzmanlık alanlarında esnek kurguda bir program tasarlayabiliyorlar ve strateji, yazı, dijital iletişim, görsel ve tasarım alanlarında kendilerini geliştirebiliyorlar.”

Öğrenci dört alanda uzmanlaşıyor

Bölümde okuyan öğrencilerin çeşitli alanlarda donanım kazandığını söyleyen Aslanbay,

‘strateji’ alanına yönelen öğrencilerin mezun olduklarında reklam ajanslarında, reklam veren firmalarda, medya planlama firmalarında ve araştırma firmalarında, müşteri temsilcisi, stratejik planlama uzmanı, marka yöneticisi, medya planlama uzmanı veya araştırma uzmanı olarak çalışma olanağı bulduklarını açıklıyor. ‘Yazım’ alanında kendini geliştiren öğrencilerin ise mezun olduklarında reklam ajanslarında reklam yazarı olmayı hedeflediklerini ifade eden Prof. Aslanbay, ‘görsel’ alanın ise kendi içinde farklı açılımları olduğunu söylüyor. Reklam filmi yapımcılığı, reklam fotoğrafçılığı, sanat yönetmenliği hedefleyen öğrenciler bu alana yönelik derslerle kendilerini geliştiriyor. Reklamcılık bölümünün öncelikli hedeflerinden biri de öğrencilere interaktif dijital ortamlar konusunda donanım sağlamak ve onları dijital reklamcılık alanında öncü ve yaratıcı bir konuma taşımak. Bu nedenle dördüncü yönelim olan ‘dijital’ alan öğrencileri hızla gelişen dijital iletişim tasarımı konusunda donatmayı hedefliyor.

Teori ve pratik bir arada

Reklamcılık mesleğinde eğitimin, kuramsal ve uygulama alanının mutlak birlikteliğini gerektirdiğine değinen Aslanbay, BİLGİ’de kuramsal derslerin; alanında önemli akademik çalışmaları bulunan teorisyenler tarafından verildiğini, uygulama alanında ise öğrencilerin ders ve laboratuar ortamında öğretim üyelerinin yanı sıra profesyonel reklamcılardan eğitim alarak mezuniyet öncesinde üretim sürecine hakim olma fırsatı yakaladıklarını açıklıyor. Üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrencilere sunulan “MarCom Practices I-II” derslerinin; öğrencilerin takım çalışması konusunda deneyim kazanmalarını, teorik bilgileri pratikte uygulamayı, bilgi birikimlerini kullanarak bir iletişim problemini tanımlamalarını, araştırma süreçlerine hakim olmalarını, çözüm üretme becerilerini geliştirmelerini, zaman yönetimi konusunda tecrübe kazanmalarını, çeşitli gruplar önünde sunum yapma becerisine sahip olmalarını sağladığına dikkat çeken Aslanbay, yeni dönemde uygulamalı derslere de başladıklarını söylüyor.

Aslanbay, yeni dönemdeki en önemli yeniliği ise şu şekilde açıklıyor: “Ayrıca

2010-2011 akademik yılının ikinci yarısından itibaren başlayan ve TBWA\İSTANBUL ile ortaklaşa yürütülen yeni uygulamalı ders de programımızda yer alıyor. Dersin içeriği üniversite ve ajansın ortaklaşa çalışmaları ile oluşturuluyor. Öğrenciler, TBWA\İSTANBUL çalışanları tarafından verilen teorik bilgilerin yanında eş zamanlı olarak proje kapsamlı uygulama yapma imkanı buluyor. Mezuniyet öncesinde bu dersi alan öğrenciler programın teorik bölümünü tamamladıktan sonra ajansın farklı departmanlarında çalışma, derslerde öğrendiklerini pratikte görme ve uygulama şansına sahip olacak ve ilk kez gerçek müşteri deneyimlerini yaşayacaklar”

Bölüm için sosyal sorumluluk önemli

Kitle mecraları üzerinden yapılan bir iletişim olması nedeniyle reklamın ve reklamcıların sosyal sorumluluk boyutunun, bölümün çok önemsediği bir konu olduğunu vurgulayan Aslanbay, bu alanda hocaların akademik çalışmalarının yanı sıra bölüm olarak 2009-2010 eğitim yılında European Advertising Standards Alliance (EASA) kuruluşu ile işbirliğine girdiklerini açıklıyor. Bölüm olarak ayrıca bir sosyal sorumluluk projesine daha katıldıklarını sözlerine ekleyen Aslanbay, 2009-2010 akademik yılının bahar döneminde son sınıf öğrencilerinin BİLGİ’nin ‘Çevre, Enerji ve Sürdürülebilirlik Uygulama ve Araştırma

Merkezi’ için üniversitede kağıt tüketimini azaltma ve geri dönüşümü arttırma amacıyla bir reklam kampanyası çalışması yaptığını belirtiyor.

Mezuniyet sonrasında öğrencilerin çalışma olanakları hakkında da bilgi veren Aslanbay, “Programı başarıyla bitiren öğrenciler dünyanın her ülkesinde reklam ajanslarında veya reklam veren firmalarda özellikli birer marka yöneticisi, reklam yazarı, stratejik planlamacı, müşteri temsilcisi, sanat yönetmeni, reklam filmi yapımcısı, dijital iletişimci, medya planlamacı, pazarlama araştırmacısı olma birikim ve vizyonuyla mezun oluyorlar” diyor.

BİLGİ öğrencileri ödüllere abone oldu!

– 2010’da Genç Kırmızı yarışmasında Real Life Real Solutions dersi öğrencilerinin oluşturduğu Totalwork ajansı birincilik ödülü kazandı. Ödülü ajans adına Ece Özmen ve Ayça Girgin aldı. Ajans Joker’den Aksel Boyacıgil’in yaptığı bağımsız çalışma Hürriyet Özel Ödülü’ne layık görüldü.

– 2009’da Kırmızı “Basında En İyiler Reklam Ödülleri”nde yer alacak bir yarışma olarak tasarlanan Genç Kırmızı’da Real Life Real Solutions öğrencileri birincilik ve üçüncülük ödülü kazandı. Birincilik ödülü Mürettebat ajansının oldu.

– 2008’deTürkiye’de Milliyet gazetesinin 2002’den beri temsil ettiği Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin “Genç Aslanlar” bölümünde BİLGİ’li öğrenciler Türkiye’yi temsil etmeye hak kazandı. Türkiye’deki elemede basın dalında birinci olan 4. sınıf öğrencimiz Selim Ünlüsoy ve takım arkadaşı Bahadırhan Pekşen Cannes’da Uluslararası Af Örgütü için hazırladıkları çalışma ile 2’nci seçilerek gümüş madalya kazandı. Bu ödülle, Selim ve Bahadırhan Genç Aslanlar’da Türkiye’nin bugüne kadar kazandığı en yüksek dereceyi almış oldular. Türkiye elemelerinde film dalında yarışmayı bölümümüz 4. sınıf öğrencilerinden Odisseas Sevsevme ve takım arkadaşı Ahmet Berat Pekmezci kazandılar. Türkiye’deki elemelerde basın dalında üçüncülüğü ise mezunlarımızdan Seda Şirem ve takım arkadaşı Alper Atabay aldı.

Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölümü tarafından 11.incisi düzenlenen Üniversitelerarası Reklam Yarışması’nda Emre Abay, Süleyman Emre Ereke, Can Aydın, Ömer Pamir Gündüz, Cem Kara ve Tuğba Karadayı’ dan oluşan Ajans Insomnia 3. oldu.

-2007’de Uluslararası Reklamcılık Derneği’nin (IAA) düzenlediği Üniversitelerarası Reklam

Yarışması’nda birincilik ödülü. Yarışmayı Fulya Çamlar, Özlem Uçkun, Özlem Karakurt ve Mehmet T. Tahtasakal’dan oluşan Ajans Aparat kazandı.

Aparat’a Celil Oker danışmanlık ediyordu.

Türkiye temsilciliği Milliyet gazetesi tarafından yürütülen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali bünyesindeki Cannes Lions Genç Yaratıcılar Yarışması’nda birinciliği kazanan Lowe Worldwide’dan Sahin Altuğ ve 4. sınıf öğrencisi Selim Ünlüsoy Cannes’daki Lions genç yaratıcılar yarışmasında film dalında 4. oldular.

Kodak tarafından organize edilen “Hayalini haykır ya da sessiz kal” sloganıyla başlatılan Öğrenci Reklam Filmleri Yarışması’nda öğrencilerden Selim Ünlüsoy’un senaryosu birinci aşamayı geçerek filme çekilmeye hak kazandı.

– 2006’Da Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde Kırmızı Kalem Eğitimleri Ödülü’nü, Galatasaray Üniversitesi’nden Emir Yüksel ile BİLGİ’den Saygın Saral’ın hazırladığı proje kazandı. Yarışmada ilk üçe kalan çalışmalar arasında BİLGİ’den Okan Aslay da vardı.

Powered by Openmedia