Sıradışı, acayip, usta işi: kısaca: Ruvre

Hayatlarının kontrolü kendi ellerinde iki kızkardeşin kendileri gibi farklı yaşayan, farklı gezen, farklı insanlara alternatif ürünler sunmak amacıyla çıktıkları bu yol aslında bir “hayallerinin peşinden git” hikayesi. Hikayenin devamını ve detaylarını Doğuş Dağdeviren anlattı.Doğuş ve Doğa dağdeviren iki kızkardeş. Dijital medya sektöründe kariyer yaparken kendi işlerini yapmaya karar verirler ve bir internet sitesi kurarlar, adını da Ruvre koyarlar.

Ruvre nasıl doğdu?

Kız kardeşim Doğa Dağdeviren’le birlikte her beyaz yakalı gibi biz de kendi işimizi yapmak istiyorduk ki bu nokta da en iyi bildiğimiz işe yönelmeye karar verdik. İkimiz de pazarlama sektörü ve online satış konusunda tecrübe sahibi olduğumuz için e-ticaret sitesi kurmaya karar verdik ve Ruvre ilk önce fikir olarak aklımızda doğdu.   Amacımız yeni dönem tüketim alışkanlıklarını da göz önüne alarak bir şeyler yapmaktı. İnsanların her yerde bulamayacağı ürünleri barındıran bir sitemiz olsun istedik. Yurtdışı ürün skalasında ise sadece gittiğiniz şehirden satın alabileceğiniz  ürünleri  getirmeye karar verdik.

Ürün yelpazeniz oldukça geniş Ruvre de neler var?

Dekorasyon, giyim ve aksesuar ana ürün gruplarımız. Bunlar kendi içerisinde üretim şekillerine göre dallanıp  budaklanıyorlar.  Avrupa’nın birçok büyük kentinin sokaklarında işleri olan Clet’in merchandise ürünleri de dünyada ilk defa online olarak bizim sitemiz üzerinden satışa çıktı, onları “acayip” kategorisi altında satıyoruz. El yapımı recycle defterlerimiz,  takılarımız,  üfleme camdan üretilen dekorasyon ürünleri var. Ürünlerin yüzde 75’i tekil reform adını verdiğimiz ürünler. Günlük hayatta kullandığımız birçok materyalin kendi ana formu dışında başka bir şekilde kullanılması  yoluyla  üretiliyorlar, recycle’dan bu anlamda farklılaşıyor. Yani deri çantanızın çeşitli parçalarından üretilen bir kolye ya da Floransa’da hemen hemen her binada kullanılan taşlardan küpe satın  alabiliyorsunuz.

Yoğunlaştığınız belli bir sektör ya da ürün grubu var mı?

Bizim için öncelikli ve önemli olan ürünlerin kim tarafından nasıl yapıldığı ve az bulunurluğu.

Fiyatları neye göre belirliyorsunuz?

Tasarım ürünler olması sebebiyle pahalı olduğu düşünülebilir… Tek olan ürünlerde fiyatlar biraz yüksek tabi ama sadece tasarım ürünü diye fahiş bir fiyat politikası uygulamıyoruz.  Amacımız  kaliteli ve farklı tasarım yapan kişilerin ürünlerini, onları sevebilecek kişiler ile buluşturup bu tür markaların tanınmasını sağlamak. Bu nedenle tasarımcılarımızla  konuşup  karar vererek  fiyatlandırma  yapıyoruz.

En çok talep gören ürünler hangileri? Yani bir başka deyişle “Ruvre’nin yıldız ürünleri” hangileri?

Buna net bir cevap vermek çok zor aslında. Çünkü her ürün grubunun ve her tasarımcının ayrı bir hedef kitlesi var. Yine de bir şeyler söylemek gerekirse Üfleme Cam Ve Takı Grubu şu an için çok satılanlar listemizin başında yer alıyor.

Tasarımcılardan  bahsedelim biraz, kimlerle çalışıyorsunuz?

Her bir tasarımcı kendi alanında benzerlerinden ayrışan birçok özelliğe sahip. Tekrara düşen ürün hiç yok. Burcu cam şişeleri evinizin şık bir dekorasyon öğesi haline getiriyor. Damla ve Erman çok sadece ama şık ve kullandığınızda dikkat çeken ürünleri bizlere kazandırıyor. Bizce İlknur yaka iğnesi konusunda inovasyon yapmış durumda. Francesca neredeyse eline geçen her deri parçasını başka birşeye dönüştürüyor. Mesela kovboy çizmesinden yaptığı bir çanta var muhteşem ama satıldı ikincisi de yok. Mihaniki takıları gerçekten eşsiz güzellikte ve farklı, EjjaDesign da kesinlikle öyle. Dilek hama boncuğundan yapılan işlerin sınırlarını zorluyor.

Ruvre yoluna nasıl devam edecek, gelecek planlarınız neler?

Bir sürü planımız var.  Öncelikle “ruvre.com” çatısı altında belirttiğimiz özelliklere sahip 50 tasarımcıyı bir araya getirmek istiyoruz. Bu biraz zaman alacak gibi görünüyor çünkü bizim için öncelikli olan diğer bir amaç ise online satış sürecine bizimle başlayan firmalara bu işi öğretip onların kendi kendilerine de satış yapmalarını sağlamak. Daha öncelikli planımız siteye sadece İtalya’dan değil diğer ülkelerden de ürün sokmak. Öncelikli hedeflerimiz İspanya ve İrlanda. 2017 ortasında şirketin bir yurtdışı ortaklığı olacak gibi görünüyor. Sonrasında da yurtdışı satışları başlatacağız. Bu temeller oluştuktan sonra yeni siteler açacağız.

Powered by Openmedia