Ajanslara özel sosyal medya yazılımları yapıyor

Tolga Arıcan / Bilgisayar Bilimleri 2007 / Manifaktüre Yazılım Departmanı Şefi

İki ay önce Utopic Farm’ın içinden doğan Manifaktüre’yi kuran Tolga, tüm iş geliştirme, müşteri-ajans ilişkileri ve Ar-ge’nin başında 15 kişilik ekibi yönetiyor.

Üniversiteden mezun olmadan C-Section Interactive’de işe başlar ve 1.5 sene kadar Sr. yazılım geliştiricisi olarak çalışır. Ardından 2008 yılında RIATalks seminerinde konuşmacı olan Tolga için bu seminer, hayatının en büyük dönüm noktası olur. Seminer sonunda Microsoft’un İngiltere’de satın aldığı lokasyon servisi olan Multimap.com’dan yazılımcılarla tanışır. 1.5 ay süren mülakat süreci sonunda Bill Gates için çalışmaya başlar.

2009’da kendi şirketini kurdu

“Burada yaklaşık 7-8 ay çalıştım ama kattığı çok fazla deneyim, know-how oldu. Ondan sonra bir internet projesinin ara yüzünü geliştirmek için 3 ay çalıştım ve sonrasında da Utopic Farm’ı kurmak için Yiğit Kalafatoğlu ile yola çıktık” diyen Tolga, sosyal medyanın yükselen trend olacağını öngörerek üç sene önce Utopic Farm’ın kurduklarını söylüyor. “Çünkü sosyal medya diye adlandırdığımız kavram zaten Web 2.0 kavramıyla beraber bireylerin internet üzerinden daha fazla etkileşime geçeceği bir ortam olarak tanımlanmıştı. Doğal olarak buna olanak sağlayan sitelerin de artacağını ve bu siteler üzerinden markaların hareket edeceğini de öngörmüştük. Biraz da bütün bu sürecin öncesinde yaklaşık 10 yıllık bu yeni medyanın içinde yaşamamızın büyük etkeni de var” diye konuşan Tolga, ortağı Çağrı Tek ile birlikte iki ay önce Manifaktüre şirketini de kurarlar.

Manifaktüre’yi ‘Ajanslara özel sosyal medya yazılım evi’ olarak konumlandırdıklarını belirten Tolga, bugün Manifaktüre’de yönetimsel olarak bütün iş geliştirme, müşteri/ajans ilişkileri ve teknik ar-ge’nin başında, ortağı Çağrı ile 15 kişilik bir ekibi yönetiyor. Manifaktüre olarak ciddi ajanslarla büyük projelere imza attıklarını dile getiren Tolga, sadece ajanslara hizmet veren bir yazılım evi oldukları için ajanslara ürettikleri projelerin müşterilerini ve işlerini hiç bir zaman açıklamadıklarına dikkat çekiyor. Bununla ilgili; “Esasında bu iş modelimizin de çok yenilikçi ve farklı olduğunu düşünüyorum. Ajanslara white-label iş yapan bir ajans olarak sadece çalıştığımız ajansları söyleyebilirim” diyen Tolga, bu ajansların; iProspect, Kiraz PR, Made-by-cat, Proximity Istanbul, Utopic Farm ve Zarakol olduğunu açıklıyor.

Mobil yatırımı yapıyor

Şirketin genel politikası itibari ile mobil tarafa yatırım yaptıklarını ve bu alanda da iyi bir yazılım kadrosu kurduklarının bilgisini de veren Tolga’nın, bir sonraki kısa-vadeli hedefi mobil pazarda söz sahibi olmak. Kariyeri ile ilgili çok fazla hırsları ve hedefleri olmadığını söyleyen Tolga, kariyerine ortağı olduğu 2 şirket ile başarılı işler yapmaya ve kazanmaya devam etmek istiyor. “Bir girişimci olarak olgunlaştırdığım bir projeyi, şirketi büyük bir gruba sattığım gün başarılı oldum diyebilirim” diyen Tolga, işlerin yoğunluğu nedeniyle son 3 senedir hobilerine çok fazla zaman ayıramamış. Ama ralli ya da pist yarışı yapmaktan zevk alıyor. Fırsat bulduğu gün bir ralli takımı kurmak isteyen Tolga, bir de üç ay motosiklet ile dünya turu yapma istiyor.

Powered by Openmedia