Pazarlama ve İK’yı dijital çağa uyduruyor

Müge Ulusaler / Medya İletişim Sistemleri-Televizyon Gazeteciliği 2004/MBA 2007 / Web 3.0 İstanbul ve Digital HR Genel Koordinatörü

Ana sponsoru Avea olan Web 3.0 İstanbul Konferansının Genel Koordinatörü olan Müge şu aralar, Eylül ayında yapılacak Digital HR konferansı için harıl harıl çalışıyor.

Tüm yolların artık dijitale çıktığını anladığı gün yani yaklaşık 18 ay önce sektör değiştirmeye karar verir. Twitter’dan Web 3.0 İstanbul Proje Koordinatörlüğü işini bularak dijital dünyaya adım atar. “Artık makineler akıllanıyor, karşısındaki insanları ve hatta birbirlerini tanımaya başlıyor, sosyal ağlar tüketici iletişim biçimlerini değiştiriyor” diye düşünen Müge, bu nedenle dijital sektöre geçerek hem dünyadaki yeni iletişim şeklinin merkezinde olmak, hem de Türkiye’deki en güçlü markalara vizyon verecek bir oluşumun parçası olmak ister. Bu konuda onu, hocası ve aynı zamanda patronu olan Fatoş Karahasan etkiler.

32. Gün için belgesel hazırladı

Üniversitede çift anadal okurken bir yandan da NTV Radyo’da kültür sanat editörlüğü yapan ve etkinliklerle ilgili bir program sunan Müge, gerçek bir iş tecrübesine en çok bu dönem yaklaşır. Daha sonraki yaz eğitim için Londra’ya gider, daha sonra bir süre de Mehmet Ali Birand ile 32. Gün programında belgesel hazırlar. Üniversiteden mezun olur olmaz Collezione Reklam ve Halkla İlişkiler Müdürü olarak işe başlar. Burada bir sene çalıştıktan sonra 2005 yılında MBA bursu kazanınca okulla birlikte yürütebileceği bir işe girmeye karar verir ve Gnctrkcll Proje Yöneticisi olarak işe başlar. Burada Gnctrkcll pazarlama stratejileri, road show ve gençlik festivalleri, gençlik partileri için proje hazırlar, TURKCELL’in yurtiçi ve yurtdışındaki rakiplerinin incelenmesi ve aylık raporlar hazırlanması, hedef kitle analizlerinin yapılması, ürün ve hizmetlerinin bir araya geleceği projelerin üretilmesi, özgün projelerin geliştirilmesi ve sunulması, belirlenen stratejiler doğrultusunda pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi gibi görevlerden sorumlu olur.

2006 yılında satış deneyimi kazanmak için Sabah gazetesinde reklam satış alanında çalışmaya başlar. Sabah gazetesi ve Merkez Dergi Grubu’nun tüm reklam satışının gerçekleştirilmesi ile ilgilenir. Müşteri ile satış geliştirme merkezi ve yaratıcı ekip arasındaki koordinasyonun sağlar. Bu görev sayesinde masanın diğer tarafına oturarak satış departmanının önemini ve taktiklerini öğrenme fırsatı bulur. 2007’de MBA eğitimimi tamamlayıp, mezun olur olmaz tekrar Collezione’deki eski görevine bir üst pozisyonda döner. Burada Collezione Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü olarak; marka, reklam, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, CRM departmanlarının yönetimini yapar.

Digital HR konferansını yapıyor

Mesleğinde marka konumlandırma ve entegre pazarlama iletişimi konularında uzmanlaşan Müge, üniversite dışında bu konuyla ilgili şirket eğitimleri, seminer, konferanslara ve workshoplara katılır. Ayrıca 2004 yılından beri çeşitli marka yönetimi ve pazarlama eğitimleri alan Müge, İltek Media bünyesinde Web 3.0 İstanbul ve Digital HR konferanslarının Genel Koordinatörlüğünü yürütüyor. Geçtiğimiz sene 15 Kasım’da Web 3.0 İstanbul projesini hayata geçiren Müge, ana sponsorun Avea olduğu bu projenin oldukça başarılı olduğunu söylüyor. Türkiye Web 3.0’a ne kadar hazır konusunun enine boyuna incelendiği konferansta, Türkiye ve dünyadan verilerle mevcut durum ve sektörün geleceği masaya yatırıldığını, HP, Ülker, Garanti, Axe, Lipton, Algida gibi markaların yaptıkları başarılı dijital vakaları sektörle paylaştıklarını belirtiyor. Halen üzerinde çalıştıkları, Digital HR’nin ise bu sene 13 Eylül tarihinde hayata geçeceğini açıklayan Müge, Vodafone ana sponsorluğunda gerçekleşecek bu konferansta ise Microsoft, Ülker, Hürriyet, Yenibiris.com, Doğan Online, TEB, TAV, Bilim ilaç, Acıbadem gibi markaların İK sektöründe dijitalleşme sürecinde yaşanan değişimleri anlatacağını ve sektörde kaos yaratan bu belirsizlik durumuna ışık tutacağını vurguluyor.

Web 3.0 İstanbul ve Digital HR platformlarının her sene büyüyerek devam edeceğine ve sektöre katkı sağlayacağına inanan Müge, iş dışında düzenli olarak spora gidiyor, fitness, pilates ve aeorobik yapıyor. Onun dışında film seyretmeyi, dergi okumayı, alışveriş yapmayı ve doğada vakit geçirmeyi seviyor.

Powered by Openmedia