Bang. Art Innovation Prix 2018 sergisinde yer aldık

İlker Çetin, İstanbul Bilgi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği 3. Sınıf çift ana dal öğrencisi. BİLGİ’de lisans eğitimine 2015 yılında Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile başladı. Aslında küçüklüğünden beri video oyunlarına ilgi duyduğundan, görsel şeylere çok meraklıydı ve bu durumdan ötürü ilk tercihi mimarlık okuyup çizim yapmayı öğrenmekti.

Bu yüzden mimarlık bölümü tercihleri mühendislik bölümleri tercihlerinden daha üst sıradaydı. Fakat mimarlık bölümlerine puanı yetmediğinden dolayı mühendislik bölümünü kazandı. Aslında bu onu biraz üzdü. Çünkü BİLGİ’deki mühendisliği diğer okullardaki gibi sadece elektrik-elektronik ve teori üzerine olan bir bölüm olarak düşünmüştü. Ama bölümünü okumaya başladığında anladı ki hem teorik hem pratik dersler bir arada veriliyor, hem de hepsi sadece elektrik-elektronik ile alakalı değil. Bu derslerin dışında seçmeli derslerden alabileceği görsel tasarım dersleri olduğunu fark ettiğinde bu onu inanılmaz derecede mutlu etti. Çünkü görsel tasarımla ilgili çalışmalar yapma hayalini mühendislik fakültesinde okurken elde edebilmişti ve bölüme başlarken böyle bir imkânının olabileceği aklının ucundan bile geçmiyordu. Bunun yanı sıra elektrik-elektronik bölümünde kodlama dersleri de almaya başlamıştı ve kodlamaya yatkın olduğumu fark etti.

İki bölüm birden okumaya başladı

BİLGİ’nin ona sunduğu ücretsiz çift ana dal programı imkanıyla bilgisayar mühendisliği bölümüne başvurdu ve iki bölüm birden okumaya başladı. Seçmeli ders kataloglarından aldığı görsel tasarım derslerinde sadece modelleme yapmakla kalmayıp, bu modellemelerle arkadaşlarıyla birlikte bir proje yaratıp “bang. Art Innovation Prix 2018” sergisine katılma imkanı buldu. Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Ahmet Denker ile geliştirdikleri projede ilk olarak Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girmesinde önemli rol oynayan savaş gemisi Yavuz Muharebe Kruvazörü’nü modelledi. Bu gemiyi modelledikten sonra Virtual Reality adını verdiği sanal gerçeklik ile geminin güvertesinde yürüyüp tarihi gemiyi gerçekmiş gibi gezebilme projesini hayata geçirdi. Bu projeyle “bang. Art Innovation Prix 2018” sergisinde finale kaldı ve projelerini bu sergide sergiledik.

Powered by Openmedia