Firma ve kurumlara görsel çözümler sunuyor

Engin Gerçek / Görsel İletişim Tasarımı-2004/Görsel İletişim Tasarımı YLP-2008 / Studio Majo Kurucu Ortağı

Studio Majo olarak, grafik tasarım ve fotoğraf alanında firma ve kurumlara görsel çözümler sunuyor, bazı çekimleri yabancı firmalara da satıyor.

Ağabeyinin amatör fotoğrafçılıkla uğraşması, Engin’in fotoğrafa merakını başlatır. Piyasada grafikerlik yaparken kazandığı üniversite ile birlikte sokaklarda fotoğraf çekmeye başlar.  Sonra bir yandan üniversitede fotoğraf dersleri alırken bir yandan da okulun görsel işlerini yapan şirkette çalışmaya başlar. Çalışan öğrenci statüsünde dört sene burada çalışır. Bir yandan da lisanstaki fotoğraf derslerinin teknik asistanlığını yapar. Bu işte, fotoğraf  kültürü ve tekniği ile ilgili derslerde öğrendiklerinden daha çok şey öğrenir. “Okurken çalışmak öğrendiğimiz tekniklerin hızlı pekişmesini ve tecrübelenmeyi sağlıyor. Zaten fotoğrafçılığın yetenekten sonra en büyük ihtiyacı tecrübedir” diyen Engin, üniversitede Bölüm Başkanı İhsan Derman ve Güven İncirlioğlu’nun derslerinden çok etkilenir. Arif Aşçı, Martin Parr, André Kertész ve Elliot Erwitt de onu etkileyen fotoğrafçılar olur.

Üniversitede eğitimi sürekli üretim üzerinde ilerlediği için fotoğrafla ilgili çok iyi projeler yaptıklarını söyleyen Engin, bu sayede piyasaya adaptasyonlarının kolaylaştığını belirtiyor. Engin bununla ilgili; “Bir fikri projelendirip  üretmeyi ve daha sonra sunum teknikleriyle sonlandırmayı üniversiteden daha iyi bir yerde öğrenemezdik. Makina ve teçhizat çeşitliliği ve usta hoca kalitesi  de buna etkendi” diyor.

BİLGİ’nin arşivini yaptı

Mezun olduktan sonra 2004 yılında teorik altyapısını ve görsel kültürünü güçlendiren, üretimlerine daha bilinçli ve metodolojik yaklaşmasını sağladığına inandığı yüksek lisans eğitimine başlayan Engin, bir yandan okulda çalışmaya devam ederken bir yandan da piyasa için küçük çekimler yapar. BİLGİ ve Santral İstanbul’un fotoğraf arşivinin büyük bir çoğunluğunu bu dönem oluşturur. Okuldaki görevinden 2007’de ayrılıp mimari ve belgesel alanlarında freelance fotoğrafçılık yapmaya başlar. Birçok marka için fotoğraf çeker. Kişiye özel ve Santral İstanbul atölyelerinde fotoğraf dersleri verir. Master projesi olan ‘Soylulaştırmanın Soylular’ı, ülke içi ve dışında bir çok sergide yer alır. Bu projenin yakında kitap olarak çıkacağının bilgisini veren Engin, 2010 yılında lisanstan sınıf arkadaşı Aras Kazmaoğlu ile ‘Studio Majo’ adında bir tasarım ofisi kurar. Bugün ofis olarak grafik tasarım ve fotoğraf alanında firma ve kurumlara görsel çözümler sunduklarını dile getiren Engin, aynı zamanda Genişaçı dergisi tarafından Türkiye fotoğrafında ‘Genç Soluklar 2004’ projesine seçilenlerden biri olur. Bu proje için ‘Contemporary İstanbul Art Fair 2008’in tüm basın ilanı ve matbularında kullanılan fotoğrafları çeker. 18 Ekim’de İstanbul’da açılacak ‘Audi Urban Future Award 2012’ kapsamında yer alacak sergi için fotoğraf üretir. Eylül’de yapılan Bursa Uluslararası Fotoğraf Festivali’nde projesi sergilenir. Bülent Erkmen’in ‘Lokman’ sergisiyle eş zamanlı çıkan kitabın tüm fotoğraf içeriğini Aras Kazmaoğlu ile birlikte oluşturur.

Mimarlık ve belgesel uzmanı

Meslekte mimari ve belgesel alanlarında uzmanlaşan Engin’e göre belgesel fotoğraf bir konuya odaklı seri fotoğraf üretme, hikaye anlatma ve kreatif açısından iyi bir alan. Mimari fotoğraf da öyle olduğu için bir yapının özelliklerini ve estetiğini sübjektif kaydetmek çok cezbedici. Bu bakış açısı ile bugün firmalara tasarım ve fotoğraf hizmetini bir paket olarak verdiklerini dile getiren Engin, grafik tasarımda logo, kurumsal kimlik tasarımı, katalog, kitap, web tasarım hizmetleri sunmaktalar. Mimari fotoğraf içinde iç mekan ve dış mekan, aydınlatma ve mimari ürün uygulamaları çektiklerini, panoramik, HDR, zaman ayarlı, helikopter çekimleri gibi çözümler sunduklarını ifade ediyor.

Şu aralar master projesinin ikinci kısmı olan kitap için çalışan Engin’in bu projesi kentsel dönüşüm ve kentlilik üzerine kurulu. Kuştepe’de yapılacak kentsel dönüşüm projesini baz alarak çok kültürlü şehir merkezlerindeki alt gelir grubuna bağlı mahalleler üzerinden bir eleştiriyi içeriyor. Ayrıca bu projeyle eşgüdümlü İstanbul’da yıkılan alanlarda bir çalışma yapıyor. İş dışında da kişisel projeleri için fotoğraf gezileri yapıyor. Hem eğlenmek hem de görsel açıdan beslenmek için sıkça film seyrediyor.

DÜN

İHSAN DERMAN

FOTOĞRAF STÜDYOSU

BUGÜN

JULIUS SHULMAN

SOKAKLAR

EN SON

BAŞKALARININ ACISINA BAKMAK

POULET AUX PRUNES

BURSA

Powered by Openmedia