İkea, Pastel gibi markalar için deklanşöre basıyor

Zekeriya Çan / Reklamcılık-2003

Marka fotoğrafçılığının önemini tüm sektörlere göstermeyi hedefleyen Zekeriya, Ikea, Bim, Pastel gibi markalarla çalışıyor, tekstil markalarına imaj danışmanlığı yapıyor.

Onun hayatında fotoğraf hep vardır. Babasının iş ortağının arabasından çaldığı ‘Senica’ marka fotoğraf makinesiyle bir damla suyu havada süzülürken çekme tutkusuyla geçirdiği günlerle başlayan macerası üniversitede Özcan Tekson yönetimindeki Advertising Layout dersinde profesyonellerle tanışınca ciddi bir kariyer planına döner. Üniversitede okurken çizgi altı bir ajansın fotoğraf sorumlusunun yanında üç sene staj yapma imkanı olur. Bu staj fotoğrafın para kazanma aracı olarak nasıl kullanılacağını tüm ayrıntılarıyla öğretir. Bu işin ticaret temelini Türkiye standartlarında görmesi açısından oldukça yararlı olur. Stajdan sonra fotoğraf kariyerinde ne istemediğini çok net görür. Fotoğraf artık onun için amaç olduğunda üniversitede reklamcılık derslerinin yanına büyük direnişler sonucu İhsan Derman’ın onayını alarak Görsel İletişim Tasarımı bölümünden fotoğraf dersleri almaya başlar.

Dışarda da eğitim aldı

Mezun olduğu yaz hocası Kaan İşmen’in kurucusu olduğu Koloni ajansta metin yazarlığı alanında çalışmaya başlar. Masabaşında çalışmanın kendisine göre olmadığını tecrübe eder. Buradan ayrılıp, 2004 yazına kadar bir sene oyuncu Onur Bayraktar’ın kurduğu Studyo Drama Oyun Atölyesi bünyesinde tüm iletişim faaliyetlerinden mesul bir fotoğrafçı olarak çalışır. Bu dönem fotoğrafçılığını daha iyi noktaya taşımak için yurt dışı okullar araştırır ve 2004 Ağustos’unda Academy Of Art San Francisco ya gitme kararı alır. Burada Second Grade olarak, dijital ağırlıklı dersler alır ve dijital fotoğrafın geleneksel fotoğraftan ayrıldığı en önemli noktanın ışık olduğunu öğrenir.

Türkiye’ye döndüğünde hemen askerliğini yapar ve tecrübeli fotoğrafçı Feyyaz Yalçın’ın yanında dijital asistanlığa başlar. Üç yıl geleneksel kimyasal fotoğraf alanında oldukça tecrübeli olan Feyyaz Yalcın’ın yanında çalışır. Hundai ve VW gibi dünya devi markaların modellerinin ayrıca birçok reklam ajansı ile ortak ürün ve kampanya fotoğraflarının çekiminde görev alır. 2009 yılında kendi stürdyosu Zekeriya Çan Fotoğraf ve Foto-İllüstrasyon’ u kurar.

Meslekte reklam fotoğrafçılığı alanında uzmanlaşan Zekeriya, bu uzmanlığın işine çok yaradığını ve ileride daha çok yarayacağını düşünüyor. “Çünkü, hem reklam bilgisi olan hem de titizlikle fotoğraf üretebilmem bir çok müşterim ve ajanslar için oldukça kullanışlı bir fotoğrafçı olmamı sağlıyor” diyen Zekeriya, tüm müşterilerine A’dan Z’ye bir çok hizmet ve fotoğraf sunuyor. “Fakat en temelinde sattığım şey fotoğrafta olmazsa olmazı ışık” diye konuşan Zekeriya, şu an müşterilerine, markalar ya da ajanslar yardımıyla fotoğraf ve fotoğrafa bağlı bir dizi hizmet sunuyor.

Markalar, hizmetinden memnun

Beş sezondur, İtaliana-Berk Çorap’la çalışan Zekeriya, Lemariz.com’un (Takı)n sadece ürünü göstermekten ziyade kullanımdaki ürünü (product in use) göstermenin daha hareketli bir sosyal iletişim ağı kurulmasını sağladığını keşfettiğini, İca’nın (Mobilya) iyi fotoğraf elde edebildiği için günlük gazetede kendi reklam alanını yaratma kararı aldığını, Bim’in ucuz ürüne ucuz ve basit fotoğraf mantığıyla ilerlediği sektöründe ürün ne kadar ucuz olsa da iyi ve güzel bir fotoğrafla sergilendiğinde gerçekten satışları etkilediğini kendisiyle çalıştıktan sonra öğrendiğini dile getiriyor.

Pastel’in (Kozmetik) sıradan fotoğraf çözümleri ile sergilediği ürünleri yaratıcı bir bakış açısı katıldığında ürünlerinin daha değerli görünebileceğini çözdüğünü, dünyanın dev markası İkea’nın tüm tanıtım faaliyetlerini tek merkezden (Amsterdam) yönetirken Türkiye’de de ihtiyaçlarına ve isteklerine karşılık verebilecek donanımda bir fotoğrafçı bulabileceğini artık bildiğini söylüyor.

Son dönemde iki müşterisinin markalarının doğru imajı şeçmeleri için danışmanlık yapan Zekeriya, tekstil sektöründe tanınmış marka sahibi bu müşterileri ile yürüttüğü her iki projenin başarıya ulaşması için çalışıyor. Mesleğinde marka fotoğrafçılığının önemini tüm sektörlerde öne çıkarmayı hedefleyen Zekeriya’nın fotoğraftan sonraki tutkusu su. 415 litrelik akvaryumu onun habisi. Sezonda ve mutlaka tüm tatillerde balık avlıyor. Tüplü dalışa ara vermek zorunda kalan Zekeriya, uzun süredir tüpsüz dalışa devam ediyor, son dönemde Slackline ile de uğraşıyor.

DÜN

CELİL OKER

KÜTÜPHANE-FİLM ARŞİVİ

BUGÜN

HELMUT NEWTON

TARABYA

EN SON

THEA ALEXANDER M.S. 2150

RESİDENT EVİL 5

EDİRNE

Powered by Openmedia