REKLAMCILAR: Genç yaşta büyük müşteriler

Ömer Onsun / Reklamcılık 2008 / Y&R Reklamevi Reklam Yazarı

Genç yaşta Türkiye’nin önemli firmaları için reklamlar yaptı. İlk ajansında THY, Electro World, Ağaoğlu ve Ziraat Bankası için çalışan Ömer şimdi; Arçelik, Lancia, Falım, Grundig ve Blomberg’e yeni fikirler üretiyor.

Ömer de sektörün yeni mezun reklamcılarından. Ancak üniversitenin son yılında Art Grup’ta başladığı staj ona çok şey öğretir. Birçok ajansta stajyerlere iş verilmezken, o büyük kampanyalara ortak olur, konkurlara da girer, ödül için fikir de çalışır. Bu sayede kendini hızla geliştirir ve okulu bitirince de staj yaptığı ajansta metin yazarı olarak kadroya alınır.

Kariyerinin bu ilk döneminde bir çok konkura giren, büyük kampanyaların içinde yer alan Ömer’in kendise ait müşterileri de olur. Stajla birlikte Art Grup’ta ikibuçuk yıl çalıştıktan sonra Y&R Reklamevi’ne geçer. Yaklaşık 6 aydır çalıştığı Y&R Reklamevi’nde ise metin yazarı olarak görevini sürdürüyor.

Arçelik, Lancia ve Falım için çalışıyor

Ömer bugün, Y&R Reklamevi’nde Arçelik, Lancia, Falım, Grundig ve Blomberg markalarının tüm işlerinden sorumlu. Bu markaların filmlerinden ilanlarına, outdoor çalışmalarından kataloglarına kadar her işle ilgileniyor. Sorumluluğunda olan markalar dışında gerek görüldüğünde, ajansın diğer bir markası olan Danone’ye de destek oluyor.

Y&R Reklamevi’nden önce çalıştığı Art Grup’ta da birçok büyük marka için çalışan Ömer’in orada hizmet verdiği markalar arasında; THY, Electro World, Ağaoğlu, GNC, Turkuaz Medya Grubu, Ziraat Bankası yer alır. Henüz yolun başında olmasına rağmen Ömer’in kazandığı bir de mansiyon ödülü var. Bu ödülü, üniversitede okurken katıldığı Rekatlon yarışmasında kazanır. Ancak Ömer Onsun ödül konusuna biraz farklı yaklaşıyor. Yarışmalara çok kısa bir süre önce girmeye başlayan Ömer, ödül konusunu biraz kafa karıştırıcı bir konu olarak görüyor. Bakış açısını şöyle özetliyor: “Tabii ki herkes ödül ister. İyi iş yapıyorum işte al bak, demek ister. Ama unutulan bir şey var ki, o da; ödülün gerçek brief işiyle alınması gerektiği. Yani, eğer sen eline gelen brief doğrultusunda ödül alıyorsan esas ödül odur. Yoksa brief’siz herkes ödül alır. Çünkü orada özgürsün. Kimse seni kısıtlamıyor.”

İyi fikir nasıl çıkar?

Ömer Onsun, henüz çok büyük projeleri hataya geçirme fırsatı bulamamış ancak yeni projeler yapmak onun en büyük hedefi. Ömer’e göre hayat çok kısa ve her şey çok çabuk değişiyor. O, yapılacak yeni projelerin insanların ihtiyaçlarına yönelik olması gerektiğine inanıyor. Bununla ilgili Facebook’u örnek veriyor. Ömer’e göre Facebook 2004 yılında kuruldu ve bugün yüzde 0,5’lik bir payı milyon dolarlarla ölçülüyor. “Zor bir fikir miydi? Hayır. Sadece insanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşıladı ve karşılamaya devam ediyor. Çünkü kendini hiç durmaksızın yeniliyor. Özellikle interaktif açıdan…” diyen Ömer, bu yüzden, yeni bir proje üretmenin o kadar da kolay olmadığını düşünüyor. “Bazen fikri buluyorsunuz ama üretime geçerken üşeniyorsunuz. İşte o an kaybettiniz demektir” diyen Ömer Onsun, bunun için araştırmak, ihtiyaçları karşılamak gerektiğini ve kendisinin de bu doğrultuda projeler üretmeye çalıştığını belirtiyor. “Paragöz bir insan değilim, yanlış anlaşılmasın… Sadece kolay bir projenin nasıl değerli hale gelebildiğini anlatmak istiyorum. Bu yüzden aklınıza bir fikir geldiği an ona ne katabilirim diye düşünün ve hayata geçirin. Fikri bulmak içinse sadece kendinize bakın. Çünkü tüketici sizsiniz. Kendi ihtiyacınızı belirleyin. Zaten diğer insanların ihtiyaçlarını görmüş olacaksınız.”

Vintage eşyalar topluyor

İş dışındaki zamanlarında gezebildiği kadar çok gezmeye çalışan Ömer, zaten mesaisi bol olan bir meslekte çalıştığı için hafta içi kendisine fazla zaman ayıramıyor. Ayrıca gündemi ve dışarıda neler olduğunu takip etmek zorunda olduklarını söyleyen Ömer, biraz da bunun etkisi ile sürekli geziyor, festivalleri takip ediyor, bol bol film izliyor ve yenilikleri araştırıyor. Ömer’in yaptığı bazı etkinlikleri ve hobileri de var. “Ne de olsa insan yapmaktan hoşlanmadığı bir şey için boş yere zaman harcamaz” diyen Ömer, hobi olarak koleksiyon yapmayı çok seviyor. Özellikle eski, vintage olarak adlandırılan eşyaları biriktiyor.

Powered by Openmedia