GİRİŞİMCİLER: İşiyle hobisini birleştirdi

Aslı Gökdere / 2004 Uluslararası İlişkiler / Evimizinherseyi.com Kurucusu

Hobileri işe çevirmenin anlatıldığı bir seminer hayatını değiştirdi. Hobisi olan ev dekorasyonunu, işi olan internetle birleştirdi ve son yılların en parlak internet girişimlerinden birini hayata geçirdi.

Aslı Gökdere’nin girişimcilik serüveni üniversiteden mezun olduktan hemen sonrasına dayanıyor. Kendi işinin sahibi olmaya emin adımlarla ve belki biraz da tesadüflerle ilerleyen Gökdere, ilk olarak iki yıl çalışacağı Kariyer.net’de işe başlar. Gökdere, çalışmaya başladığı 2005’ten bir yıl sonra Kariyer.net’in bir holdinge çok iyi bir değere satıldığına şahit olmasıyla internetin gücünü bir kez daha kavrar. Bu dönemde özellikle şirket yöneticilerinin kendisine tam bir rol model olduğundan bahseden Gökdere, internetin gelişmeye hala çok açık bir alan olduğunu fark eder ve kendi şirketini kurmak için bu alanda tecrübe biriktirmeye bir süre daha devam eder. Daha sonra gittiği bir seminerde insanın hobilerini işe çevirme konusunda çok yaratıcı olduğunu ve bu şekilde gelişen iş modellerinde çok başarılı olduğunu dinler. Bu fikir aklına yatan Gökdere, bundan sonra hobisini işe nasıl çevireceği üzerine düşünmeye başlar.

Bir tıkla ev dekorasyonu

Aslı’nın boş zamanlarında ilgilendiği ve keyif aldığı hobisi ev dekorasyonudur. Deneyim edindiği sektör ise internet. Dolayısıyla geriye bir tek bu iki ayrı işi birleştirecek bir şirket kurmak kalır. 2006 senesine gelindiğinde Gökdere, evimizinherseyi.com’un domainini satın alarak ilk olarak bu domaini kişisel bir blog, küçük bir e-ticaret sitesi olarak kurgular. Gökdere, bu arada yaklaşık iki yıl kadar profesyonel iş hayatına devam eder. Hürriyet Gazetecilik’e bağlı bir internet projesinde, FikriMuhim.com ve Ağızdan Ağıza Pazarlama Platformu’nda çalışır. Bu iki görevde de iş hayatının inceliklerini tecrübe eden Gökdere, bu arada e-ticareti araştırmaya da devam eder. İlgi duyduğu dekorasyon konusunu bir dikey pazar oluşturarak, niş bir e-ticaret modeli oluşturmaya karar veren Gökdere, 2009 Mart ayında başlayan yeni çalışmalarını Eylül ayında tam kapsamlı olarak yayına alır. Gökdere, 2009 Eylül ayı itibari ile o ana kadar olan profesyonel iş tecrübesini ve evimizinherseyi.com için topladığı doneleri bir araya getirerek kendi girişim projesini hayata geçirir. Bundan sonrasında Gökdere’nin yaptığı yatırımlarla büyüteceği projesinin en önemli amacı da ev ihtiyaçları denince akla gelen ilk web sitesi olmak. Gökdere bu konu üzerine uzmanlığını geliştirmek ve ulaşabildiği kitleyi büyüterek hedeflerini katlayarak büyütmek istiyor. 2006-2009 arası hobi olarak kanaat önderliği yaptığı ev dekorasyon işini 2009 senesi ile beraber tam zamanlı olarak yürütmeye başlayarak bütün enerjisini bu işe yoğunlaştırır. Gökdere, bu üç senenin sonunda edindiği tecrübeler ile Evimizinherseyi İnternet Hizmetleri A.Ş.’yi kurar. Bu arada Gökdere projesiyle internet girişimcilerinin bir araya toplanıp değerlendirildiği e-tohum platformunda ilk 10’a giren e-ticaret sitelerinden biri olmayı başarır.

100’den fazla marka, 4 binden fazla ürün

Evimizinherşeyi, bir ev yaşam portalı. Bu portalda ev dekorasyonuna ait mutfak gereçlerinden, küçük ev aletlerine, beyaz eşyadan mobilyaya her kategoriden ürün bulmak mümkün. Elbette dekorasyon deyince yeni evli çiftler de gözden kaçırılmamış. Gökdere yeni evli çiftler için evlilik paketleri hazırlıyor. Bu kategoride 6 bin 200 liradan bütçeye göre 24 bin liraya kadar hazırlanmış paketlere ulaşabiliyorsunuz. Ayrıca duvar renginizden saksı türünüze, kapı kolundan mutfak takımınıza kadar uyumlu, şık bir mekanda yaşamak istiyor, kime neyi danışacağınızı bilemiyorsanız evimizinherseyi.com tam size uygun. Burada ev yaşamına hizmet eden tüm markalar da satışa sunuluyor. Ev gereçleri satan firmalar kendi dükkanlarını açarak satış gerçekleştiriyor; son gelişmelerini, indirimlerini ev meraklılarına duyurabiliyorlar. Diğer taraftan dekorasyon editörleri ev trendlerini, yeni dekorasyon konularını evimizinherseyi.com’un güncel platformu olan mecmuada paylaşıyor. Bu platformda Gökdere, sektörün ileri gelen markaları ile çalışıyor. Gökdere, şirket stratejisi olarak öncelikle büyük markalarla iletişimi sağlayıp, bir sonraki adımda tabana yayılmayı hedef edinmiş. Bu şekilde bir yol izlediği için de Türkiye’deki en büyük ev markaları ile birebir anlaşarak satışlarına başlamış. Evimizinherseyi.com’un şu anda 100’den fazla markası ve 4 binden fazla ürün seçeneği var. Gökdere’nin kısa vadede planı ise Ağustos itibari ile 15 bin ürün seçeneğine ulaşmak.

Powered by Openmedia