HABERCİLER: Pazarlama dünyasının nabzını o tutuyor

Hande Yavuz / Halkla İlişkiler ve Tanıtım 2003 / Capital Dergisi Editörü

Alışılmışın aksine, halkla ilişkilerden gazeteciliğe geçti. Pazarlama alanında uzmanlaşan Hande, bu alanda en çok takip edilen köşelerden birini hazırlıyor.

Üniversiteden mezun olduktan sonra bir dönem ne yapacağına karar veremeyen Hande, yurtdışına çıkıp eğitimine devam etme fikri cazip gelse de önce iş hayatına atılmaya karar verir. Sektörünün önde gelen halkla ilişkiler şirketlerinden biri olan Tribeca’da iş hayatına adım atan Hande, eğitimini aldığı halkla ilişkilerle çalışma hayatındakinin çok farklı olduğunu kısa bir sürede tecrübe eder. Bu tecrübe ile renkli ve dinamik yapısına rağmen iş hayatından beklentilerini bu sektörden karşılayamayacağını anlar ve başka bir alanda devam etmeye karar verir.

Tam da tekrar yurtdışına çıkma fikrine kapılmışken, üniversite hayatı boyunca elinden düşürmediği Marketing Türkiye dergisinden iş teklifi alır. Gazetecilik o ana kadar hiç düşünmediği bir meslektir. Oysa yazmaya 11 yaşında başlamıştır. 11 yaşından beri günlük tutan, kompozisyon yarışmalarında dereceler alan Hande’ye herkes yazı dilinden ve olaylara bakış açısının renkliliğinden övgüyle söz eder. Bir gün hobisinin işi olacağı hiç aklıma gelmese de bu teklifi aldığında çok heyecanlanır. Ücret, koşul fark etmeksizin ‘evet’ cevabını verir. Onun gazetecilik serüveni de bu şekilde başlamış olur.

Pazarlama konusunda yüksek lisans yaptı

Marketing Türkiye dergisinde çalışmaya başladıktan sonra İstanbul Üniversitesi’nde pazarlama alanında yüksek lisans yapmaya başlayan Hande, Marketing Türkiye’de geçen iki senenin sonunda Capital Dergisi’nden teklif alır ve 2006 yılı Kasım ayında Capital’e geçer. Türkiye’nin en önemli iş ve ekonomi dergisi olan Capital’de haber merkezinde çalışmaya başlayan Hande, pazarlama iletişimi dergisinden gelmiş ve o dönem pazarlama yüksek lisansı yapıyor olmasından dolayı ilk önce pazarlama odaklı haberler yazmaya başlar. Yaklaşık dört ay sonra bir köşesi olur. Media Pulse isimli bu köşe; bütünleşik pazarlama iletişiminde yer alan profesyonellere daha yakından bakan, sektörün gittiği noktaya yakın mesafede tanıklık eden önemli bir köşedir. Reklam ve medya dünyasında çok önemli gelişmeler olduğunu ve bu alandaki başarılara olabildiğince bu köşede yer vermeye çalıştığını söyleyen Hande, bu arada Capital Dergisi’nin İK, yönetim, pazarlama haberlerini üstlenir. Ayrıca derginin çok itibar gören, genç profesyoneller, en beğenilen şirketler gibi önemli araştırmalarını da hazırlar.

Gazeteciliğe çok planlı bir şekilde başlamasa da o gazeteciliği, gazetecilik onu çok sever. “Şu anda yapmak istediğim bir başka meslek dalı yok. Karakterimin gelişmesinde, potansiyel yeteneğimin ortaya çıkmasında gazeteciliğin çok önemli rol oynadığını söyleyebilirim” diyen Hande’ye göre teknoloji, her sektörü olduğu gibi gazeteciliği de önemli derecede etkiledi. Teknoloji ile birlikte, bilgiye ve habere erişim çok daha hızlı ve kolay hale geldi. Artık eskiden olduğu gibi gazetecilik sadece ekonomi ve politika haberlerine odaklanan bir meslek değil, yaşam tarzına, yaşamın her anına hitap eden bir meslek olmaya başladı. Tabi gazetecilik mesleğinin yapılış tarzında da önemli değişimler gerçekleşti. Gazeteciler artık bilgiyi daha hızlı olarak okura ulaştırabiliyor, kimi zaman yoğun bilgi akışı içinde bir süzgeç görevini üstleniyor. Telefondan, bilgisayardan hemen her yerden haberler takip edilebiliyor. Bugün, sadece gençlerin değil daha üst yaş grubundaki kişilerin bile, gündemi internetten takip ettiğini belirten Hande, gelecekte gazeteciliğin, hayatın içine daha çok sızan, daha çok yer alan bir meslek olacağını söylüyor.

İş kitapları yazmayı planlıyor

Gelecekte, iş dünyasına hitap eden bu önemli dergide daha da önemli projeler üretmeyi düşünen Hande, “Mesleki kariyerimde başarılarım doğrultusunda merdivenleri yavaş ama emin adımlarla çıktığımı düşünüyorum. Bu nedenle yaptığım işin her anından zevk alıyorum, zevk aldığım için de başarının beni yakalayacağına inanıyorum. İşte başarının sadece tecrübe ya da eğitime dayalı olmadığını düşünen bir ekolden geliyorum. Eğitim ve tecrübe beraber başarıyı getirebilir ancak” diyerek bu konudaki düşüncelerini dile getiriyor. Bu yüzden ileride tekrar okula gidip, bilgilerini tazelemeyi planlıyor. Ama bu sefer yurtdışında bir okula giderek kısa süreli bir programa katılmak istiyor. Bunun aynı zamanda yeni bir kültüre ve yeni haberlere ulaşmak için de iyi bir fırsat yaratacağı düşüncesinde. Gerçekleştirmek istediği projeler arasında kitap yazmak da var. Türkiye’de özellikle iş kitapları kapsamında büyük bir eksiklik olduğunu söylüyor. Çalıştığı kurum ve ilgilendiği alanlar iş dünyası ile çok ilgili olduğu için; iş kitapları ve deneyimleri anlatan kitaplar yazmak gelecek 5 yıllık planları arasında.

İş dışında da çok fazla seyahat eden Hande, özellikle son dönemde Ortadoğu kültüründen çok etkileniyor. Bunun için Katar ve Dubai’yi ziyaret eden Hande, bu bölgenin gelişimi, kültürü, tarihi, yaşam tarzı ve hayata bakış açısını çok farklı ve incelenmeye değer buluyor. Ayrıca ticari olarak da çok dikkat çekici olan bu pazarların, önemli bir ticari potansiyele sahip olduğunu, yatırımcılar için çok önemli fırsatlar sunduğunu dile getiriyor. Haftada iki kere mutlaka spora giden Hande, sporun zinde ve aktif olmasını sağladığına, hayata bakış açısını çok daha pozitif kıldığına inanıyor.

Powered by Openmedia