Mehmet Kemal Olgun / Ekonomi 2003 / PSD Sağlık ve Gıda Ekipmanları Dış Ticaret Direktörü
Kemal bugüne kadar iletişim halinde olduğu 30 ülkede yaptığı pazar çalışmaları sayesinde kemikleşmiş bir müşteri portföyüne sahip. Bugün ise hedefi bir dünya markası yaratmak.
Dış ticaret alanında kariyer yapmayı; daha lise yıllarında çevrenin ve dönemin uluslararası politikalarının etkisiyle düşünmeye başlayan Kemal, bunun için üniversite tercihini, BİLGİ’den yana kullanır. Üniversite yıllarında bir aile dostlarının şirketinde amatör olarak yarı zamanlı çalışmaya başlayan Kemal’i, para kazanmaktan ziyade iş hayatını tanımak amacıyla çalıştığı bu şirket, ihracat alanında kariyer yapmak konusunda onu motive eder. Bu deneyimin mesleğe daha profesyonel yaklaşmasına ve özgüvenini artırmasına etki ettiğini söyleyen Kemal, okuldan mezun olduktan sonra önce askerlik görevini yerine getirir.
Ardından BBA Beymen’de ithalat sorumlusu olarak ilk profesyonel işine başlayan Kemal, dış ticaret uzmanı olarak Sofra Gıda’ya geçer, bir süre sonra buradaki görevine dış ticaret müdürü olarak devam eder. Ardından aldığı bir teklifi değerlendirerek BANAT firmasında Afrika Bölge Müdürü olarak işe başlar. 2008 yılında evlenen Kemal’in bu yıl Ocak ayında ise oğlu dünyaya gelir. Yine bu yılın başında BANAT’tan ayrılan Kemal, halen çalıştığı PDS Sağlık’ta göreve başlar.
Kendini geliştirmek için kurslara katıldı
Dış ticaret alanında kendini geliştirmek için çeşitli seminerlere katılan Kemal, özellikle ihracatçı birlikleri ve İSO‘nun düzenlediği seminer ve konferanslarda, dış ticaret iş akışı ve hayatı konusunda vizyon kazanır, buralarda aldığı eğitimler kişisel gelişimine yardımcı olur. Bu eğitimler sayesinde ilgili uzmanlarla birebir iletişim kurarak, deneyimlerinden faydalandığını söyleyen Kemal, bu sayede farklı bakış açılarının profesyonel hayatına ışık tuttuğunu düşünüyor.
Altı aydır çalıştığı PDS Sağlık ve Gıda Ekipmanları şirketinde Dış Ticaret Direktörü olarak tüm ihracat ve ithalat faaliyetlerinden sorumlu olan Kemal, şirketin hedeflediği ihracat rakamlarına ulaşmayı ve departmanı en verimli şekilde yönetmeyi hedefliyor. İş hayatıyla ilgili felsefesi, ‘bulunduğu firmaya en yüksek değeri katmak’ olan Kemal, bu felsefe sayesinde yaptığı işte başarıyı yakalıyor. “Bunu akılcı hedefler seçmek, doğru stratejiler belirlemek ve çok çalışmak takip ediyor” diyen Kemal’in uzmanlık alanı, tüm dış ticaret faaliyetleri. İlk önce satış ve pazarlama alanında uzmanlaştığını belirten Kemal, mesleğe operasyonel altyapıdan başladığını, bunun da mesleki gelişimine katkıda bulunduğunu dile getiriyor.
İşi gereği 30 ülkede pazar araştırması ve iş geliştirme seyahatleri yapan Kemal, bu çalışmaları farklı firma ve sektörler için yürütse de kemikleşmiş bir müşteri portföyüne sahip. “Bu başarıyı yakalamanın en önemli faktörleri, satış politikalarının doğru ve profesyonelce yürütülmesi ve müşteri ilişkilerinin karşılıklı güvene dayanmasıdır” diyen Kemal, bir pazar araştırması için gittiği bir ülkede bir holding patronunun kendisine; Avrupa tedarikçilerinin fiyat avantajına rağmen kendisi ile çalışma kararı aldıkları belirttiğini söylüyor. Bu kararın, olumlu enerjileri ile daha hızlı ve efektif yol alabilmeleri sayesinde alındığını ifade eden Kemal, “Bu hem müşteri ilişkilerinin önemini hem de ülkemizin uluslararası düzeyde gelmiş olduğu noktayı özetliyor” diyor.
Hedefi, uluslararası bir marka yaratmak
PDS firmasının SoftBowl markası adı altında Türkiye’de ve dünyada sayılı sıvı silikondan üretilen kek kalıbı ve mutfak gereçleri ürettiğini açıklayan Kemal, pazarda yerli ve yabancı birçok benzer ürün olduğunu ancak çoğunun sağlığa zararlı, kanserojen madde içerdiğini belirtiyor. Bu alanda insan sağlığı konusundaki hassasiyetlerini tüm dünyaya yayarak bilinçlendirme niyetinde olduklarını vurgulayan Kemal, “Bu çerçevede amacımız hem Türk markası olarak kaliteli ürün imajını sağlamak hem de uluslararası bir marka yaratmak. Birkaç yıl önce başlattığımız bu proje ile ilgili yurtdışı pazarlarda demo çalışmaları yaparak işin mutfağına giriyoruz” diye konuşuyor.
Kemal’in bugün öncelikli hedefi, firmanın hedefleri doğrultusunda dünya pazarında bilinen bir marka yaratmak. O nedenle şu anda bütün enerjisini bu hedefin gerçekleştirilmesi için harcıyor, AR-GE çalışmalarına, doğru stratejileri kurmaya ve takımını doğru yönlendirmeye ağırlık veriyor. Bu hedefin kısa sürede gerçekleşecek bir hedef olmadığı, büyük sorumluluk ve özveri istediği bilinci ile hareket eden Kemal, iş hayatı gibi iş dışındaki hayatı da doğru planlamak gerektiğine inanıyor. Şu sıralar boş vaktinin neredeyse tamamını beş aylık oğluyla geçiren Kemal, oğluyla ilgilenmenin kendisini iş hayatına motive ettiğini söylüyor. Bunun dışındaki vaktini ise tenis ve playstation oynayarak geçiriyor.