Hem kurumsal hem sporcu

Hedeflediği uluslararası firma hayalini yöneticilik pozisyonuyla taçlandıran Cihan Sel, kariyerine Dubai’de devam ediyor. Gayrimenkul sektöründe fark yaratan bir anlayışla çalışmalarını sürdürürken hobilerinden de vazgeçmiyor. Bir şehir üniversitesi olduğu için seçtiği BİLGİ’nin her üç kampüsünde de eğitim alma imkanı bulan Sel, o günleri ve devamını anlattı.

Kısaca eğitiminiz nedir?

Lise eğitimimi Terakki Vakfı Okulları’nda tamamladıktan sonra yükseköğretimime İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde devam ettim. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunuyum.

Neden BİLGİ’yi tercih etmiştiniz? Beklentileriniz nelerdi?

Eğitim hayatıma paralel olarak çalışmak istediğim için şehrin içinde bir üniversite tercih etmek istiyordum. Benden önceki dönemlerde mezun olan BİLGİ’li tanıdıklarımdan da aldığım olumlu yorumlar doğrultusunda tercihimi bu yönde kullandım. BİLGİ’nin bana eğitim hayatım boyunca iş ve spor yapabilmem için gerekli zamanı sağlayabileceğine inanıyordum. Bu şekilde profesyonel voleybol hayatıma devam ederken, aynı zamanda iş hayatına adım atarak öğrenim hayatımı başarıyla tamamladım.

Sizce BİLGİ’li olmak ne demek?

Pratik, hızlı çözüm bulabilen, geniş bir network ağına sahip, her tip profil ile kolay iletişim kurabilen, takım oyununu iyi bilen demek. Çalıştığım sektörlerde özellikle görsel iletişim ve pazarlama tarafında birçok farklı alanda çalışan BİLGİ’li mesai arkadaşlarım ile yollarımız kesişti ve birçok önemli projeye birlikte imza atma fırsatımız oldu.

Okul günlerinden unutamadığınız bir anınız var mı?

Dolapdere, Kuştepe ve Santral İstanbul kampüslerinde eğitim görme fırsatı bulan az sayıdaki BİLGİLİ’lerden biri olduğumu düşünüyorum. BİLGİ, bende unutamadığım bir çok anı bıraktı. Açıkçası arkadaşlarımızla birlikte farklı kampüslerde geçirdiğimiz tüm sosyal zamanlar benim için hala çok değerli. Santralin güzel çimenlerinde uzanıp gökyüzünü izlemeyi ara sıra özlemiyor değilim. Üniversite arkadaşlıklarının da kıymetinin bilinmesi gerektiğine inanıyorum.

Mezuniyetten profesyonel hayata geçiş sürecinizden kısaca bahsederseniz, neler yaşandı?

Profesyonel hayata 2005 yılında okurken ALL Sports firmasında Event Manager rolü ile başladım. 7 yıllık Sportsnet kariyerim boyunca 360 derece pazarlama dediğimiz online ve offline pazarlama projelerinin içerisinde bulunarak local ve çok uluslu birçok markanın önemli projelerinde yönetici olarak yer aldım. 2012 yılının sonunda kariyer çizgimde bir değişiklik kararı alarak SAMSUNG markasında tüketici elektroniği üzerine marka ve proje direktörü olarak devam etmeye karar verdim. CHEIL WORLDWIDE TURKEY bünyesinde 2 buçuk sene çalıştıktan ve bir sürü önemli projeye imza attıktan sonra Türkiye’nin en büyük reklam ajansı TBWA\ISTANBUL’a marka direktörü olarak transfer oldum. Verilen sorumluluklar kapsamında uluslararası Türk markalarının 100 ülkeden fazla reklam ve tanıtım aktivitelerinden sorumlu olarak görev aldım. Bunun dışında birçok önemli lansman ve marka müşteri ilişkisi yönetimlerinde bulundum. 2015 yılının sonlarına doğru DUBAI’den aldığım teklif ile yeni bir maceraya atıldım. Bölgenin amiral gemisi pazarı olarak tanımlanan gayrimenkul dünyasında Birleşik Arap Emirlikleri’nin önde gelen önemli markalarından birinde 6 ülkeden sorumlu pazarlama müdürü olarak kariyerime devam ediyorum.

Pazarlama alanında iyi bir kariyer yapmak için olmazsa olmazlar nelerdir sizce?

Öncelikle pazarlama artık eski metodların çok dışında sürekli kendini yenileyen bir karaktere sahip. Günümüzde çok hızlı değişen gündem ve trendler ile özellikle digital dünyanın gelişiminin çok iyi takip edilmesi gerektiğine inanıyorum. İyi pazarlamacı mutlaka çok hızlı hareket kabiliyetine ve uygulama gücüne sahip olmalıdır. Pazar ve ürününü çok iyi anlamalı, rakiplerini sürekli takip ederek fikirleri ile bir adım önde olmayı amaçlamalıdır. Öne çıkmak için her zaman “fark yaratan” projelerin içerisinde olmalı ve yeni şeyler denemekten asla korkulmamalıdır. Fikirlerinize her zaman inanın!

Gelecek hedefleriniz neler?

Kariyerime bir süre daha yurtdışında kurumsal hayatta devam etmeyi planlıyorum. Kendime çok fazla sınır çizmemeye çalışıyorum. Benim için en kritik nokta kendime ve çalıştığım firmaya değer katabildiğim yapılar içerisinde olmak.

Ardınızdan gelen meslektaşlarınıza bir tavsiyeniz var mı?

Hayal kurmaktan ve yeni şeyler denemekten asla korkmayın. Dünya’yı ve trendleri iyi anlamaya çalışın. Mutlaka hobilerinize vakit ayırın.

Üniversitedeki favori mekanınız?

Santral Otto

Favori hocanız?

Hepsini çok seviyorum

Bugünlerde en son okuduğunuz kitap?

David B. Yoffie ve Michael A. Cusumano / Strateji Yasaları

En son izlediğiniz film?

Snowden (2016)

En son gittiğiniz şehir?

Dubai

 

Powered by Openmedia