İLETİŞİMCİLER: CNBC-e’nin dizilerini o tanıtıyor

Gülseren Tumba / Karıştırmalı Edebiyat 2003 / Doğuş Yayın Grubu Pazarlama ve Kurumsal İletişim Basınla İlişkiler Yetkilisi

Milliyet Gazetesi’nde gazeteci olarak başladığı kariyerini bugün Doğuş Yayın Grubu’nda basın ilişkilerinde sürdürüyor. Gülümser Yumba karakteri ile de markaları için viral videolar yapıyor.

Gülseren de birçok Bilgili kurumsal iletişimci gibi okuldan mezun olmasıyla önce gazetecilik yapmaya başlar, daha sonra kariyerindeki rotayı kurumsal iletişime çevirir. İki yıl gazetecilik yaptıktan sonra 2006 yılında kurumsal iletişim alanına yönelen Gülseren, karşısına çıkan teklifleri değerlendirerek bir de tezgahın öbür tarafına geçip, tecrübe edinmek ister. Bugün tezgahın her iki tarafında da kariyerine devam eden Gülseren, üniversitede karşılaştırmalı edebiyat okumanın oldukça yararını görür. Okuduğu bölüm sayesinde, her metne, her resme, farklı bir bakış açısıyla bakmayı, görmeyi, olaylarla ilgili farklı düşünmeyi öğrenen Gülseren,  “Mesela Dickens’ın ‘Büyük Umutları’, Cervantes’in ‘Don Quixote’u, Shekaspeare’in ‘Hamlet’i iş hayatında da karşınıza çıkan projelerde, problemlerde çoğunluktan başka bir yöne bakmanıza yardımcı oluyor” diyor.

Üniversitede okurken son sınıfın yazında İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nda (İKSV) staj yapan Gülseren, bu staj sayesinde birçok insanla tanışır, çevre edinme anlamında güzel bir başlangıç yapar. Mezun olduktan sonra ilk olarak, 2004 yılı Nisan ayında Milliyet gazetesinde çalışmaya başlar. 2005 yılının sonunda buradan ayrılır, 2006 yılı Ocak ayında Dishy/Luxury Files Magazine’de editor olarak çalışmaya başlar. 2006 yılı Nisan ayrında, buradan ayrılarak Ciner Holding, Merkez Kitaplar Yayınevi’nde halkla ilişkiler sorumlusu olarak göreve başlar. Tam bir yıl burada çalıştıktan sonra 2007 yılının Mayıs ayında basın ilişkileri yetkilisi olarak, NTV-CNBC-e’ye geçer. Halen Doğuş Yayın Grubu’nun Pazarlama ve Kurumsal İletişim Basınla İlişkiler Yetkilisi olarak çalışan Gülseren, 16 Aralık 2007 yılında yine Bilgi mezunu olan eşi Artun Tütüncüoğlu ile evlenir.

Basın geçmişi, büyük avantaj oldu

Üç yıldır Doğuş Yayın Grubu’nda (DYG) çalışan Gülseren, basınla ilişkiler bölümünün marka bazlı çalışmalarından sorumlu. Ortaklaşa düzenlenen ve büyük organizasyonlar haricinde CNBC-e, e2 kanalları, DYG dergileri ve NTV Yayınları’nın tüm yazılı ve görsel mecralarda tanıtım faaliyetlerini yürütüyor. DYG bünyesinde faaliyet gösteren tüm markaların PR ile ilgili yapılan her türlü etkinliğinde görev alıyor. Buna basın kitlerinin oluşturulmasından sahada ev sahipliğine kadar her türlü ayrıntı giriyor. Son dönemde ntvmsnbc.com’un 10.yılı adına düzenlenen “DYG Yeni Medya Düzeni Konferansı”nda, yine CNBC-e’nin 10.yıl etkinlikleri kapsamında “Geleceği Görmek…” adlı konferansta, İstanbul 2010 Ajansı’yla ortaklaşa NTV Yayınları tarafından hazırlanan “İstanbul Ansiklopedisi” lansmanında görev aldı.

Kamuoyunda bilinen sosyal medyaya dair bir iş de yapan Gülseren, prodüktor/yapımcı arkadaşı Özgüç Yiğit ile viral video’lar çekiyor. Bunları markaların sosyal medyada tanıtımları için kullandıklarını dile getiren Gülseren, bununla ilgili “Gülümser Yumba” adıyla mizahi bir karakter yarattıklarını açıklıyor. CNBC-e ve e2’nin iki önemli dizisi Spartacus: Blood and Sand ve Mad Men için iki video çektiklerini de söyleyen Gülseren, bu videoları; facebook, twitter ve vimeo’dan yayınladıklarını, bu alanda yeni olmalarına rağmen oldukça iyi izlenme oranları elde ettiklerini, Ekşisözlük’te Gülümser Yumba adına bir başlık açıldığını, Milliyet yazarı Sina Koloğlu’nun köşesinde bunun bir ilk olduğundan bahsettiğini dile getiriyor. Merak edenler bu videoları,  aşağıdaki linklerden izleyebilirler: Spartacus: Blood and Sand / http://vimeo.com/15190826, Mad Men / http://vimeo.com/15986341

Bu konuda yeni çalışmalarının olacağını sözlerine ekleyen Gülseren, şu aralar günlük rutin temponun yanı sıra CNBC-e ve e2 kanallarının Ocak 2011’de ekrana gelecek yeni yapımlarına dair çeşitli çalışmalar içerisinde. Yakında çok ses getireceğini düşündüğü yepyeni dizilerin yayın hayatına başlayacağının müjdesini veriyor.

Tecrübelerini başarılı projelere yansıtacak

Geleceğe dair çok fazla plan yapabilen biri olmadığını dile getiren Gülseren, ancak yine de bazı kariyer hedeflerinin olduğunu belirtiyor. Bir o kadar da gelecek hayalleri olan Gülseren’in amacı; iş tecrübelerini, kişisel becerilerini farklı bakış açılarıyla başarılı projelerde ve kurumlarda kullanabilmek. Günümüz iş dünyası için basınla ilişkilerin gitgide önem kazandığını, kişisel ilişkilerin outlook ve office programlarının ötesine geçmesi gerektiğinin daha çok farkına varıldığını gören Gülseren, bu konuda kendisi gibi özgeçmişi kuvvetli adayların, sektörün dışında kalan firmalara artı değer katacağına inanıyor.

İş dışındaki zamanlarında ada sahillerinde vakit geçirmekten, eşiyle birlikte tenis oynamaktan, arkadaşlarıyla yurtdışı seyahatlerine çıkmaktan, long weekend’lerden, kız arkadaşlarıyla, kardeşleriyle yemeğe çıkmaktan, kahve, sinema sohbetlerinden, uzun gecelerden, votka, rakı ve şaraptan çok keyif alıyor. İş dışında, şarkılardaki gibi hayattan olabildiğince zevk almaya çalışıyor.

Powered by Openmedia