Markaların sosyal medyadaki tanınırlığını artırıyor

Anıl Kiper / Medya ve İletişim Sistemleri-Reklamcılık 2011 / Getsocial Kurucu Ortağı

Nestle, Ülker, Kuveyt Türk ve Ikea gibi markalar için çalıştıktan sonra sosyal medyada reklam hizmeti vermek amacıyla kendi ajansını kurdu. Şimdi sektörlere özel çözümler üretiyor.

Dijital ve sosyal medya alanında çalışmaya, üç yıl önce değişim öğrencisi olarak Londra’ya gittiğinde karar verir. Döndüğünde bu konu üzerine yoğunlaşır ve bir süre özellikle ‘yurttaş gazeteciği ve sosyal medya’ ile ilgilenir. BİLGİ’de okurken daha birinci sınıfta çalışmaya başlayan Anıl, önce TRT’de muhabir olarak staja başlar. Muhabirlik onu çok heyecanlandırsa da işin içine tam olarak girince kendisi için uygun olmadığını anlar. Daha sonra TürkMax’da editör ve prodüksiyon şefi olarak çalışır. Ardından bir süre Greenpeace Türkiye’de proje bazlı medya iletişim sorumlusu görevini üstlenir. Sonra, mezun olmadan hemen önce adinteractive dijital reklam ajansında dijital stratejist/metin yazarı olarak çalışır ve stajyerlik kariyerine noktayı koyar.

Nestle’nin markaları için çalıştı

Çift ana dal yaparak onur öğrencisi olarak mezun olduktan sonra profesyonel hayatına Nestle Türkiye’de dijital pazarlama uzmanı olarak adım atar. Nestle çatısı altında Nescafe, Nesfit, Nestle Çikolata, Nesquik ve Maggi gibi markalarının dijital pazarlamasından marka ekipleri ile birlikte sorumlu olur. Nestle Türkiye henüz dijital ve sosyal medyaya yeni adım atarken orada olmak ve o gelişim sürecinin içinde bulunmak, kariyerinin dönüm noktası olur. Nestle’den sonra bir süre de işin mutfağında vakit geçirmek ister ve Grey Worlwide’ın dijital tarafında proje yöneticisi olarak işe başlar. Buradaki işin en keyifli ve en yorucu kısmının mutfakta kalma sürelerinin uzunluğu olduğunu söyleyen Anıl’ın Grey’deki tecrübeleri Nestle’ye göre bambaşkadır. Grey’de Ülker, Kuveyt Türk ve İkea markaları için proje yöneticiliği yapan Anıl, okulda aldığı eğitim ve sonrasındaki çalışmalarda, neredeyse dijital pazarlamanın her alanında bulunur. Sektörün her alanında kendini sürekli geliştiren, güncel konuları sektördeki gelişmeleri takip eden, fırsat buldukça seminer ve panellere katılan Anıl, en son geçen yıl Suada’da gerçekleşen Facebook’un yeni OpenGraph sistemini ve yeni özelliklerini tanıttığı f8 etkinliğine katılır.

Altı ay önce kendi şirketini kurdu

Hep hayalinde olan kendi şirketini kurmayı altı ay önce gerçekleştiren Anıl, şimdi sosyal medya odaklı dijital reklam ajansı ‘getsocial’in kurucu ortağı olarak çalışmalarını sürdürüyor. Ajansın sadece yönetim sürecine değil yaratım ve planlama sürecinin her noktasına dahil oluyor. Getsocial’in yeni yapılanan bir reklam ajansı olduğunu ve şu an ortağıyla beraber ajansın her noktasında birbirlerini ve ekibi desteklediklerini dile getiren Anıl, genel olarak müşteri ve proje yönetiminden sorumlu.

Her sektörün sosyal medyayı kullanım amacının ve yapılanların farklı olduğunu düşünen Anıl, “Biz de buradan yola çıkarak getsocial’ı sektörlere özel çözümler sunan mini ajanslardan oluşan bir sosyal medya ajansı olarak kurduk. Hastanelere hizmet veren Social Heath, otellere birebir çalışmalar yapan Social Suites bu mini ajanslarımızın sadece birkaçı” diyor. Şu an şirket olarak, getsocial markasının yanı sıra bir de yiyecek/içecek sektöründe konsept bir cafe/restaurant projelerinin olduğunu açıklayan Anıl, getsocial alt ajanslarından Social Chef’in yiyecek/içecek sektörüne hizmet verdiğini belirtiyor. Bu konuda da bilgi veren Anıl, “Bir mekan düşünün elinizin değdiği her nokta, yemeğinizin her anı, içkinizin her bir yudumu sizi biraz daha sosyalleştirecek. Elinize aldığınız menüden, içkinize ya da yemeğinize kadar sosyal medyayı varlığını ve paylaşmanın mutluluğunu hissedebileceksiniz. Bir noktada sosyal medyada hizmet verdiğimiz markalarımızın da içinde olmasını istediğimiz bir proje bu” diyor. Kariyerinde bir dönüm noktası olarak gördüğü getsocial’i daha da büyütmeyi ve her geçen gün hizmet verdiği markaları artırmayı ve ekibini de büyütmeyi hedefleyen Anıl, sadece İstanbul’da değil, öncelikle Türkiye’de belli illerde, sonra sosyal medya kullanımının hızla artığı yakın ülkelerde büyümek istiyor. Türkiye içinde ikinci getsocial ofisi için çalışmalara başlayan Anıl, iş dışında haftanın 3 günü düzenli spor yapıyor. Spor sonrası en büyük keyfi evde yemek yapmak. Seyahat etmeyi de çok seviyor.

Powered by Openmedia