PAZARLAMACILAR: Bir sakız için 360 derece pazarlama

Çiğdem Tüzüner / Reklamcılık 2003 / Perfetti Van Melle Kıdemlı Marka Müdürü

Son yılların en hareketli pazarındaki, en iddialı markalardan birinin arkasında bir Bilgili var. Çiğdem Tüzüner her yeni ürünü için sıfırdan 360 derece pazarlama kampanyaları yaratıyor.

Pazarlama iletişiminde başarılı bir kariyer için hem yaratıcı hem de medya planlama ajansları tarafını görmek önemlidir. Çiğdem bu deneyimleri üniversite yıllarındaki stajlarıyla kazanır. 2003 yılında da mezun olduğu gibi sakız ve şekerleme sektörünün önde gelen firmalarından Perfetti Van Melle (PVM)’de çalışmaya başlar. PVM, sakız ve şekerleme sektöründe dünyadaki en büyük üç şirketten biri. Türkiye’de Vivident ve Mentos markaları başta olmak üzere sekiz farklı markasıyla operasyonlarını yürütüyor. Çiğdem’in 2003 yılında PVM’de pazarlama departmanında MT olarak başlayan kariyeri sırasıyla marka müdür yardımcılığı, marka müdürlüğü ve son olarak da kıdemli marka müdürlüğü olarak devam eder.

Çiğdem, 2010 başından beri Kıdemli Marka Müdürü olarak sakız kategorisinden sorumlu. Şirket cirosunun çok büyük bir bölümünü oluşturan Vivident ile birlikte Big Babol, Center Fresh gibi markalara bakıyor. Vivident markasının ambalaj ve ürün geliştirme konusundaki öncü bakış açısıyla rakiplerinden farklılaşarak yıllardır sektördeki liderliğini sürdürdüğünü dile geititiyor Çiğdem. Sakız pazarının son yıllarda dinamik bir pazar haline geldiğinin ve rekabetin arttığının hepimiz farkındayız. Bu da pazarda daha çok marka ve ürünün yer almasına yol açarken üretici firmaları sadece lezzet üzerine değil ambalaj ve tasarımda da farklı çözümler bulmaya yöneltiyor. O ve ekibi de Vivident markası ile pazarda trend yaratan tüketim alışkanlıkları ve beklentiler doğrultusunda geliştirilen ürünlerle fark yaratmaya çalışıyor. PVM, Vivident markası için Ar-Ge’ye ciddi yatırımlar yapıyormuş. Çiğdem de Ar-Ge ekibiyle çok yakın çalışıp, ürün geliştirme çalışmalarında bulunuyor. Ama Çiğdem’in mesaisinin büyük kısmını alan çalışmalar tabii ki Vivident’in pazarlama faaliyetleri… Özellikle son dört senedir Vivident’e iletişimin her alanını kullanarak ciddi yatırım yaptıklarını dile getiriyor. Bu noktada Çiğdem’in görevi her ürün için ayrı stratejilerin oluşturulması, çizgi altı ve üstü yapılacak olan bütün faaliyetlerin planlanması ve hayata geçirilmesi, medya satın alma, etkinlik pazarlama, mobil ve reklam ajansıyla olan iletişimin sağlanması, pazar araştırmaları, iç piyasa planlama takipleri, satış-stok analizleri, rekabet analizleri ve marka bütçe takibi…

Yaptığı lansmanlar 80’i geçti

Çiğdem kariyer basamaklarını hızlı yükselmesini herşeyden önce sorumlusu olduğu markaya ciddi bir bağlılığı olmasına ve gerçekten markayı bir tüketici olarak çok sevmesine bağlıyor. 2003 yılından bu yana pazara Vivident markası altında çıkan 80’den fazla ürünün geliştirmesi ve pazarlama stratejilerinin oluşturmasında aktif rol alır. Ürünün tadının, renginin ve konseptinin ekiple beraber belirlenmesinden, satış noktasına konulduğu ana kadar bütün detaylarla ilgilendikten sonra tüketicilerin raftan yeni ürünü satın aldıklarını gördüğü zaman bütün bu koşturmaya deydiğini fark ediyormuş.

Rekabetin çok yoğun yaşandığı böyle bir pazarda, tüketicilere ulaşmak için farklı iletişim stratejileri belirlemek ve aynı zamanda farklı pazarlama kanalları kullanmak gerekiyor tabii ki. Vivident ekibinin yeni geliştirdiği, özel bir teknoloji ile üretilen Vivident Fruit Swing için Çiğdem ve ekibi de farklı bir pazarlama kampanyası hazırlamış. O’nun bu sene içerisinde çıkacak yeni ürünler için yapacağı çalışmalar arasında yapılan rekabet ve bütçe analizinden sonra marka stratejisine uygun reklam filminin hazırlanması, doğru kanalların seçimi, outdoor, dergi reklamları, sinema, Türkiye’de ilk defa bir sakız markasının gerçekleştirdiği özel moda çekimi, internet, sosyal medya ve mobil mecraların kullanımı, gıda ve hızlı tüketim firmalarının olmazsa olmaz indoor ve outdoor tadım çalışmaları, gençlere ulaşmak için gidilen üniversite roadshow aktivileri yer alıyor. Sakız gibi sürekli yeni ürünlerin geliştirildiği ve yeni lansmanların yapıldığı bir pazarda, bu kadar hareket geniş bir pazarlama çalışmasını sürekli gerçekleştirebilmelerini de çalıştığı kurumun kısa sürede karar verip, harekete geçme becerilerine bağlıyor Çiğdem.

Bu kadar yoğun temposuna karşın 2008 yılında evlenmeye fırsat bulabilmiş Çiğdem. İletişim fakültesinden mezun olduğu için yönetim ve işletme konularında da kendimi geliştirmek amacıyla son bir senedir Bilgi MBA’e devam ediyor. İşlerinin dışındaki zamanını önemli ölçüde master dersleri alıyor. Hafta sonları Santral Kampüsü’nde geçen saatlerden sonra genelde akşamları daha sakin programlar yapmayı tercih ediyormuş. Akşam yemeğe ve özellikle sinemaya gitmek bu aralar en sevdiği aktiviteler… Bunun yanı sıra “neden daha önce keşfedemediğim” diye hayıflandığı plates dersleri bu senenin vazgeçilmez aktivitesi olmuş O’nun için. Ders notlarından fırsat buldukça, kitap okumaya çalışıyormuş.

Powered by Openmedia