PAZARLAMACILAR: Dondurulmuş gıda pazarını çözdü

Mennan Gökçeimam / Ekonomi 2005 / İglo Marka Müdürü

Dünyaca ünlü, pazar lideri bir markanın Türkiye’ye girdiği günden beri pazarlama stratejilerinin merkezinde oldu. Deneyimli bir ekiple pazarı büyüten doğru hamleler ortaya koydu.

Mennan bu dosyada yer verdiğimiz diğer mezunların aksine üniversite yıllarında staj veya çalışmaya çok fazla zaman ayıramamış bir Bilgili. Ama mezuniyetinin hemen arkasından Medline Acil Sağlık Hizmetleri’nde pazarlama departmanında çalışmaya başlar ve bir sene kadar burada çalışır. Medline’dan sonra Mccann erickson/momentum’da bir dönem çalışır. Ancak bu dönemde O’nun en çok keyf aldığı şey mezun olduktan sonra hemen başladığı Bilgi MBA dersleridir. MBA’da daha çok pazarlama derslerine yoğunlaşır. Aslında O pazarlamacı olmaya üniversite 2. sınıfta bir metin yazarlığı dersinde karar verir. Ekonomi okurken böyle bir karar almasının en büyük sebebi metin yazarlığı dersinin hocası Celil Oker’dir. Mennan pazarlamada müşteri tarafında olmaya ise Bilgi MBA’e devam ederken karar vermiş. MBA derslerine devam ederken aldığı bir başka karar da yine bu derslerde tanıştığı Özlem Yirci ile evlenmek olmuş. Mennan bu kararını kendine saklayarak askere gitmiş ve döndüğünde hem Özlem ile hem de diğer sevdikleriyle paylaşmış. Evlenme teklifinden kısa bir süre sonra İglo’daki görevine başlamış. Yaklaşık 1,5 senedir İglo’da Marka Müdürü olarak görev yapan Mennan, yakın bir zamanda evlenmeye hazırlanıyor.

Görevi dondurulmuş gıda pazarını büyütmek

İglo, dondurulmuş ürünler pazarında dünyanın en büyük şirketlerinden biri. Genç Bililinin şirkette sorumlu olduğu alanlar reklam, halkla ilişkiler, medya satın alma, pazar araştırmaları gibi bir pazarlama departmanının ilgilendiği tüm alanlar. Mennan gençlerin kariyerlerinin ilk adımlarında doğru zamanda doğru insanlarla tanışmalarının çok önemli olduğunun altını çiziyor. İglo’nun Türkiye Başkanı Caner Tunaman ile tanışmasını büyük bir şans olarak görüyor kendine. Markanın Türkiye’deki lansman dönemiyle aynı zamanda başladığı için şirkete, markanın Türkiye’deki tüm pazarlama süreçlerinin içinde bulunmuş ve dolayısıyla başarısında önemli bir pay sahibi olmuş. İglo, Türkiye’de hala çok küçük olan dondurulmuş gıda pazarını ciddi bir şekilde hareketlendirmiş. Birçok tüketicinin önyargılarını kırarak dondurulmuş ürünlere tekrar çekmeyi başarabilmiş. Bunda da en büyük pay ürünlerin rakip ürünlere göre çok daha farklı bir teknoloji ile hazırlanıyor olmasıymış. İglo’nun tüm dünyadaki üretim tesisleri ürünlerin yetiştiği tarla ve bahçelerin hemen yanıbaşlarındaymış. Dolayısıyla ürünler dalından koparıldıktan çok kısa bir süre sonra dondurulabiliyormuş. Bu da İglo ürünlerinin, pazardaki ürünlerden bile çok daha taze olmasını sağlıyormuş. Tabii ürünlerin böyle kaliteli olmasının da bir bedeli oluyor… Aynı türden ama daha kaliteli ürünlerin daha yüksek bedelle pazarda karşılık bulabilmesini ise Mennan’ın yürüttüğü marka-pazarlama çalışmaları sağlıyor. İglo’nun en önemli hedeflerinden biri de çocukların balık yemelerini sağlamakmış. Onlara uygun balıkları, yine onları eğlendirerek yedirmek en büyük çabalarından biri…

İglo’nun pazara girmesi ve yoğun bir pazarlama kampanyası yürütmesi Türkiye’de dondurulmuş ürün pazarını da hareketlendirmiş. Diğer rakipler de tekrar tanıtıma geçmişler, yeni ürünler geliştirmeye başlamışlar. Zaten markanın pazarlama stratejisi de pazarı büyütmek üzerine kurulu. Zira AB ve ABD’de yıllık kişi başı dondurulmuş gıda tüketimi 25 kg iken, Türkiye’de bu rakam sadece 150 gr. Yaptıkları her türlü pazarlama faaliyetinde ve piyasaya önümüzdeki dönemde sürecekleri yeni ürünlerde öncelikli dayanakları hep bu rakamı yükseltmek üzerine kurulu olacakmış.

Mennan bugünlerde ilginç bir de projenin hazırlıklarını yürütüyor. Lionslar ile birlikte, üniversite öğrencilerinin katıldığı, çocuk konulu bir kısa film yarışması düzenliyor. İglo’nun sponsor olduğu yarışmanın ödülü ise burs. Çocuklar İglo için en önemli kitle olduğu için bu şimdiden başarılı bir sponsorluk tercihi olarak görülüyor. Tüm bunları yaparken çalıştığı şirketin en genç yöneticilerinden biri olarak, birlikte çalıştığı deneyimli insanların kendisi üzerindeki katkılarının da altını çizmeden de geçmiyor.

Boş zamanlarında yapmaktan en çok hoşlandığı şey gezmek. Özellikle nişanlısı ve arkadaşlarıyla sık sık dışarı çıkıp sinemaya ve yemeğe gitmekten büyük zevk alıyor. Yemek, içki ve kahveyi hobileri olarak tanımlıyor. Bunların çok ayrı bir kültür olduğunu düşünüyor. Hemen her türk erkeği gibi futbol da hayatının değişilmez bir parçası… Fenerbahçe’nin tüm maçlarını statta izliyor. Vakit buldukça evde DVD’den film izlemek, oyun oynamak ve değişik içkiler hazırlamak da zevk aldığı diğer hobileri. Mennan son zamanlarda ise bir pipo koleksiyonu yapmaya başlamış. Ayrıca fotoğrafçılık konusunda kitaplar okuyor.

Powered by Openmedia