PAZARLAMACILAR: En “moda” marka için çalışıyor

Zeynep Erman / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık 2006 / Tommy Hilfiger Türkiye Pazarlama Uzmanı

Dünyanın en popüler moda markalarından Tommy Hilfiger’ın iletişim sürecini yönetmek zor olsa gerek. Ama Zeynep Erman, son yıllarda yaptıklarıyla markasının algısını ayrı bir yerde tutmayı hep başardı.

İstanbul Bilgi Üniversitesi Halkla İlişkiler bölümünü 2002 yılında ÖSYM bursu ile kazanan Zeynep, üniversitede sadece halkla ilişkiler eğitimi almasının kendisine yetmeyeceğini düşünerek aynı zamanda Reklamcılık bölümü ile çift ana dal programını da tamamlayarak 2006 yılında mezun olur. Üniversitede okurken yapılan stajların önemini erkenden fark eden Zeynep, daha ikinci sınıfta Dr. Oetker’in halkla ilişkiler departmanında, üçüncü sınıfta ise İstanbul Çırağan Kempinski Oteli’nin halkla ilişkiler bölümünde staj yapar. Son sınıfta ise hocalarından Barika Göncü’nün mentorluğunda, hocasının ajansına gidip, düzenlenen organizasyonlarda ekiplere destek verir. Staj yaparken halkla ilişkilerin farklı alanlarını öğrenebilmek için farklı sektörleri tercih etmeye çalıştığını söylüyor Zeynep. Bu O’na halkla ilişkilerin farklı sektörlerde nasıl uygulandığını görme fırsatı yaratır. Okulda öğrendiği teorik bilgileri, stajlarda birebir uygulama ve görme şansı olduğunu söylüyor. Zeynep için bu stajların çalışma hayatını öğrenme ve iş disiplini kazanma gibi faydaları da olur. Bu sayede Zeynep’in, üniversite hayatından sonra aktif çalışma hayatına geçtiğinde sıfırdan başlaması gerekmez.

Önce halkla ilişkiler deneyimi

Zeynep 2006 yılında mezun olduktan sonra ilk olarak hocalarından Barika Göncü’nün ajansı olan BG İletişim’de müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başlar. Sonrasında ise moda sektörüne geçiş yaparak Unitim Holding Pazarlama İletişimi bölümüne uzman yardımcısı olarak transfer olur. Kariyerinin bu yeni döneminde Zeynep, özel hayatında da yeni bir dönemin kapılarını aralar ve evlenir. Tommy Hilfiger’daki başarılı çalışmaları dikkat çeken Zeynep, kıs süre sonra Tommy Hilfiger bünyesinde pazarlama iletişimi uzmanlığına atanır. O, iki yıldır Tommy Hilfiger Türkiye ofisinde pazarlama uzmanı olarak çalışıyor. Amerikan modasının dünyadaki en canlı isimlerinden biri olan Tommy Hilfiger, Türkiye pazarına girdiği yıllardan beri özellikle gençlerden büyük bir ilgi gören bir marka. Zeynep işte böyle bir markanın tüm pazarlama iletişimi faaliyetlerinden sorumlu. Pazarlama iletişim faaliyetleri tüm reklam, halkla ilişkiler, CRM ve sponsorluk çalışmalarını kapsıyor.

Değerli marka ama zor görev

Bugüne kadar Tommy Hilfiger ekibi olarak bir çok başarılı organizasyona imza atarlar. Zeynep, marka imajına uygun, hep aynı tonda, etkili ve tüketicilerin isteklerine yönelik projelerde yer almaya çalıştıklarını dile getiriyor. Bu doğrultuda da her zaman seçici davranıyorlar tabii ki. Zeynep bu duruşlarıyla sektörlerinde farklılık yarattıklarını düşünüyor. Moda, hayatın her noktasında olan bir kavram olduğundan bu onların işlerini hem kolaylaştırıyor hem de zorlaştırıyor. Tüketicilerin beklentileri yüksek olduğu için bu beklentileri en iyi şekilde karşılamanın en doğru yollarını arıyorlar. Onlar için gerçekten değer yaratacak hizmeti nasıl ortaya koyacaklarını irdeleyerek işe başlıyorlarmış. Bu da tüketicilerine ne kadar değer verdiğiklerinin en önemli göstergesi… Tommy ekibi tüm planlarını ve projelerini bunun üzerine kurarak ilerliyormuş. Bu yüzdende de mecraların kullanımı konusunda çok dikkatli davranıyorlarmış. Doğru mecralarda doğru zamanlarda yer almak en çok dikkat ettikleri bir başka husus. Olabildiğince her mecrada yer almalarının marka kimlikleri ile uygun düşmediğinin altını çiziyor.

Tommy’nin 25. yaş gününe hazırlanıyor

Tommy Hilfiger markası her dönem yepyeni projeler ve çalışmalar içinde oluyormuş. Her yeni sezonun kendilerine ayrı bir keyif ve yenilik getirdiğinin altını çiziyor Zeynep. Her sezonda planlamalarını ve stratejilerini yeniden oluşturuyorlarmış. Tommy ekibini geçtiğimiz dönemde en çok heyecanlandıran çalışmalardan biri geçen sezon mağazalarında gerçekleştirdikleri alışveriş günleri olur. Bu günler Tommy müşterileri için sunulan özel bir hizmetmiş aslında. Zeynep ve arkdaşları bu çalışmadan çok keyifli geri dönüşler alırlar. Tommy Hilfiger sonsorluklar konusunda çok hassas davranmasının yanında farklılıklar da yaratarak dikkatleri üzerine çekmeyi bilir geçtiğimiz dönemde. Bir tiyatro oyununa yapılan sponsorluk belki de sektöründe rakip markaları arasında bir ilk… Zeynep ve ekibi yakın zamanda Tommy Hilfiger markasının 25. yılını kutlamaya hazırlanıyorlar. Bu kutlamalar tabii ki Zeynep için yeni iş anlamına geliyor.

Zeynep iş yoğunluğundan dolayı kendisine yeteri kadar zaman ayıramamaktan şikayetçi. Eşiyle birlikte sinemaya gitmeyi, haftasonu kısa da olsa şehir dışına çıkmayı seviyor. Kışın ise fırsat buldukça çok zevk aldığı kayak sporunu yapmaya çalışıyor.

Powered by Openmedia