PAZARLAMACILAR: En global marka Yüce’ye emanet

Yüce Zerey / Üstün Başarı Programı Ekonomi 2001 / Türk Hava Yolları E-Ticaret Müdürü ve Global Marka Direktörü

Ülker’de Yönetim Kurulu Başkanı’na bağlı çalıştı. THY’nin önce online varlığı sonra da tüm imajı O’na emanet edildi. Bugün büyük ses getiren sponsorlukların arkasında yine o var.

Yüce, Bilgi’nin en zor programlarından Üstün Başarı Programı Ekonomi bölümünü okurken bir tarftan da üniversitede MBA ofisinde çalışır. Hem eMBA Programının kurulumu hem de MBA programının yeniden konumlandırılmasında çalışır. Bu görevine eş zamanlı olarak 3. sınıftan mezun olana kadar İşletme İstatistiği dersinde öğrenci asistanlığı da yapar. Üniversitede hocalarıyla birlikte yürüttüğü bu çalışmaları ona mezuniyet töreninin ertesi günü Bilgi’de aktif iş hayatının kapılarını açar. 2001’de Bilgi MBA Programları’nda pazarlama uzmanı ve araştırma asistanı olarak çalışmaya başlar. eMBA ve MBA programlarının yapılandırılması ve iletişim süreçlerinde Yrd. Doç. Dr Metehan Sekban’ın koordinasyonunda aktif olarak görev alır. Akademik kariyerini ise önce Marmara Üniversitesi’nde İngilizce İktisat Yüksek Lisansı, akabinde de Bilgi’da MBA programıyla sürdürür. 2004 yılında Ülker Grubu’na İş Geliştirme Birimi’nde proje yöneticisi olarak dahil olur. Yer aldığı birimde, Ülker Grubu firmaları ve grup haricindeki firmalara pazarlama, marka ve iletişim süreçlerini iyileştirme ile ilgili projelerin yönetiminden sorumlu olur. Takip eden zamanlarda Ülker bünyesinde farklı birimlerde pazarlama müdürlüğü yapar. Yüce, Ülker’deki son senesinde doğrudan Yönetim Kurulu Başkanı’na bağlı olarak çalışır. Ülker’de çalıştığı süre zarfında bir taraftan da Bilgi MBA’de yarı zamanlı olarak Pazarlama Araştırmaları ve İşletme İstatistiği derslerini vermeye devam eder.

Ülker’den THY’ye

Bilgi’li genç yöneticinin Ülker’deki çalışmaları dikkat çeker ve Yüce 2008′in Aralık ayında Türk Hava Yolları’na e-Ticaret Müdürü olarak transfer olur. Bu görevde THY’nin en büyük satış ofisi olan thy.com, mobil.thy.com gibi kurumun tüm dijital mecralarının yönetiminden ve pazarlamasından sorumlu olur. Önceki işlerinde gösterdiği başarılı çalışmaların benzerlerini THY’deki bu yeni görevinde de sergileyen Yüce kısa sürede kurumda çok önemli bir göreve daha getirilir. 2010 Nisan ayında mevcut sorumluluklarına Türk Hava Yolları’nın global markasının yönetimi de eklenir. THY Global Marka Direktörü olarak Yüce, THY markasının ve alt markaların global olarak tüm stratejik ve iletişim yönetiminden sorumlu olur.

Sosyal medyanın kanaat önderlerini topluyor

Son bir yıldır Türk Hava Yolları’nın hayata geçirdiği iletişim süreçleri ve bunların parçası olan sponsorlukların arkasında hep Yüce’nin çalışmaları var. THY markasının global düzlemde marka bilinirliğinin istenilen düzeye ulaşması için Barcelona ve Manchester United futbol kulüplerine sponsor olunur. Yüce bu sponsorlukların ciddi katma değerini gördüklerinin altını çiziyor. Şu anda bu kulüplerle önümüzdeki yılın pazarlama planını çalışan Yüce, önümüzdeki dönem için şu anda bizimle paylaşamadığı çok güzel çalışmaları olacağının haberini veriyor. THY’nin dijital ajans seçim sürecinde yapmış olduğu konkur da özgünlüğü ile dünyada ciddi ses getirir. Fast Company, Adverblog, BrandRepublic gibi yayınlarda bu çalışmalardan övgü ile bahsedilir. Yüce, konkur çalışmalarıyla tutarlı olarak, global düzlemde dijital mecralarda kural koyucu bir marka olma vizyonu ile Social Trippin’ çalışmasını başlattıklarını söylüyor. Social Trippin’i, global düzlemde yer alan sosyal medya kanaat önderleri ile bir etkileşim programı olarak tanımlıyor. İlk Social Trippin’ Ocak ayına Berlin’de olur, ikincisi ise geçtiğimiz hafta Londra’da… Şimdi sırada İstanbul varmış.

Geçen sene Yüce’nin en çok zamanını alan çalışmalardan biri de Mobil THY platformunun yapılandırılması olur. Kısa bir süre içerisinde de bu platformun iPhone, Blackberry ve Android uygulamaları ile kullanıcıların karşısına çıkacaklarını söyleyen Yüce, THY için Haziran ayında tüm sosyal medya araçları ile ilgili büyük bir sosyal medya lansmanı yapacaklarını da belirtiyor.

Bu kadar yoğun temposuna karşın, 2007 senesinde evlenmeye fırsat bulabilir. Çok keyifli ve mutlu bir evliliği olduğunu söyleyen Yüce, boş zamanlarında olabildiğince ailesi ve dostlarına vakit ayırmaya çalışıyor. Bol bol kitap ve çizgi roman okuyan Yüce’nin favori hobileri ise lise 3 matematik ve geometri soruları çözmek ve profesyonel gözle dizi ve populer kültür programları izlemek.

Powered by Openmedia