PAZARLAMACILAR: Sıfırdan sadakat programı kurdu

Elif İplikçioğlu / Reklamcılık 2008 / A&Y Marka Mağazacılık CRM Sorumlusu

Yurt dışına gitmeyi beklerken boş durmamak için girdiği şirkete iki yılda 60 bin üyeli sadakat programı oluşturdu. Elif İplikçioğlu, çalışmalarıyla Boyner Grubu’nun altı markasına güç katıyor.

Elif’in üniversite ikinci sınıftan itibaren yaz tatillerimde ve ders programımdan arta kalan zamanlarda bir çok farklı staj deneyimi olur. Mindshare Worldwide, Ogilvy&Mather, Young&Rubicam gibi yurtdışı kaynaklı ajanslarda uzun süreli stajlarlar yapar. Tüm bu deneyimler, ne istediğini değil ne istemediğini anlamasına yardımcı olur. O, kendi tabiriyle “rengarenk saçları, yırtık jean ve Converse’leri ile bohem hayatları sembolize eden reklamcılardan biri” olamayacağını görür. Mezuniyet günleri yaklaşırken, üyesi olduğu AIESEC programı ile yurtdışında çalışma yönünde bir planı vardır. Yurtdışına gidene dek önündeki 3 aylık tatili, kurumsal bir firmada staj yaparak değerlendirmek ister. Halen çalışmakta olduğu A&Y Marka Mağazacılık’ta staja başlar. A&Y Marka, Boyner Grubu bünyesindeki Network, Fabrika gibi markaların sahibi olan şirket. Reklam ve halkla ilişkiler departmanında staj ile başlayan kariyeri kısa süre sonra CRM departmanında kadrolu çalışanlığa terfi eder. Sonunda Elif yurtdışına gitmekten vazgeçer. Zira kendisinin de aktif tüketicisi olduğu, hazır giyim sektörünün böyle öncü bir firmasında çalışmak daha cazip gelir.

60 bin üyeli sadakat programı oluşturdu

Elif o günden bu yana yaklaşık ki yıldır Network, Fabrika, Que, Arzu Kaprol, Altınyıldız Classics ve Beymen Business markalarının CRM çalışmalarını yürütüyor. Şirkette ağırlıklı olarak müşteri sadakat programından sorumlu. Sadakat programının yanısıra Boyner Holding’in 2008 yılında başlatmış olduğu Fish Card projesinde de aktif rol alıyor. Yürüttüğü sadakat programı Network, Fabrika ve Que markalarının sürekli alıcısı olan müşterileri hedefleyen bir kart sistemi üzerine kurulu. Sadakat kart sahibi müşterilere alışverişlerinde para puan ve grup mağazalarında ek faydalar sunmanın yanı sıra, marka kimliğiyle örtüşen, yeme-içme, eğlence, sanat, mekan, life-style, spor ve teknoloji gibi olabildiğince fazla alanda farklı avantajlar sunmayı hedefliyor. Örneğin kart sahibi Network müşterilerine indirimli kuru temizleme hizmeti ve yelken eğitimi gibi avantajlar sağlanıyor. Kart programı çok kısa bir sürede Network, Fabrika ve Que markaları ile toplamda 60 bin üyeye ulaşan bir sadakat müşteri veritabanı oluşturmuş. Bunun yanı sıra, düzenlediği dönemsel kampanyalar ve müşteri odaklı etkinliklerle sadakat programına katkıda bulunuyor ve markalarının müşteri ağını genişletmeye çalışıyor Elif. Uygulamanın başladığı günden bu yana, hedeflenen rakamların oldukça ötesinde ilerlemiş program hep. Bu başarılarının kaynağının hedeflerinin sadece sadakat müşteri ağını yaygınlaştırmakla kalmayıp, aynı zamanda bu kişilere diğer markalarda olmayan bir takım ayrıcalıklar tanıyarak farklılaşmaya çalışmaları olduğunu söylüyor. Türkiye’nin dört bir yanında yer alan 100’ün üzerindeki grup mağazasının her geçen artıyor olması da Elif’in elini güçlendiriyor.

Kendi şansını kendi yaratmış

Elif her insanın kendi şansını kendisinin yarattığını düşünenlerden. O kendisi için de bu durumun aynen geçerli olduğunu söylüyor. Oturup bir şeylerin O’na gelmesini beklemek yerine üzerine gitmeyi tercih etmiş. Sahip olduğu imkanları mümkün olduğunca iyi kullanmış. Öğrenciyken hiç boş durmamış ve amacıma ulaşmak için çok çalışmış. Ve tabi ki en önemlisi, işini çok severek yapmış ve yapmaya da devam ediyor. İşyerinde özellikle yürüttükleri faaliyetlerde ekip çalışmasına büyük önem veriyor. Sorumluluğunu yürüttükleri markalara getirdiği yenilikleri iyi bir ekip çalışmasının ürünü olarak görüyor. Elif’in şirkete girdiğinde en büyük şansı CRM departmanının henüz yeni kurulmuş olması olmuş. Departman olarak gerçekleştirdikleri her bir proje zaten başlı başına bir yenilik ve başarı hikayesi olmuş onlara. Onlar ekip olarak sıfırdan başlayarak, büyük bir müşteri ilişkisi sistemi kurmuşlar.

Elif’in gündeminde bugün yine hazırlık aşamasında olan çok yaratıcı projeler var ama şimdilik bizlerle paylaşamıyor. Çok yakında O’ndan ve ekibinden sektörde yine fark yaratacak yenilikler göreceğimizi söylüyor. Her sabah kalktığında yeni projelere ve fikirlere uyanmasının O’nu gün boyunca dinç tutan en büyük faktör olduğunu söylüyor. İş dışındaki hayatında ise fırsat buldukça motorla şehir dışına kaçıyor. En çok seyahat etmekten hoşlandığı mekan ise Assos. Elif’in yeni de bir tutkusu var: Saksafon. Önümüzdeki günlerde saksafon derslerine başlamaya hazırlanıyor. En sevdiği müzik olan cazın bir parçası olmanın kendisi için hoş bir deneyim olacağını düşünüyor.

Powered by Openmedia