PAZARLAMACILAR: Bilgi markası ona emanet

Petek Aksoy / İşletme 2000 / İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi Müdürü

İlk işi finans oldu ama sonraki adımlarını hep satış ve pazarlamaya doğru attı. DHL ve Turkcell’de başarılı bir kariyerin ardından Petek, okuluna pazarlama iletişimi müdürü olarak geri döndü.

O, Bilgi’nin ilk mezunlarından. Petek Aksoy, üniversiteyi bitirdiği sene o yıllarda birçok yeni mezun tarafından büyük bir fırsat olarak görülen banka sınavlarına girer. Finansbank’ın sınavında 1000 kişi arasından 15 kişilik müfettiş yardımcılığı kadrosuna girmeyi başarır. Bilgi o sene daha yeni mezun verdiği için Petek’in dönem arkadaşlarının neredeyse tamamı ODTÜ ve Boğaziçi mezunları olur. Bir buçuk senelik müfettiş yardımcılığı tecrübesinde “hayatta ne istemeyeceği” sorusunun yanıtını bulur. Bu tecrübenin ardından DHL Express’de iş destek sorumlusu olarak işe başlar. Bir sene sonra yeni kurulan satış geliştirme bölümüne satış geliştirme uzmanı olarak atanır. Aslen “Satış ekibi nasıl daha çok satış yapar?” sorusunun zeminini hazırlayan, süreçlerini oluşturan, fiyatlama ve raporlamasını temin eden bir pozisyonda yaklaşık iki buçuk sene görev alır. O dönemde DHL’de ilk kez hazırlanan “How to sell in DHL?” kitapçığını hazırlar. Yurt dışı merkezine örnek rapor olarak gönderilen “Müşteri Sadakat Raporları”nı hem hazırlama hem düzenli olarak satış ekibine sunma konusunda inisiyatif alır. Tüm dünya DHL’lerinin en üst düzey yöneticilerinin katıldığı Global Conference’ın Türkiye’de yapılan zirvesinde Türkiye ekibinden görev alan 4 kişiden birisi olur.

İkinci üniversitesi Turkcell olur

DHL’den sonra iş hayatının en keyifli ve öğretici senelerini Turkcell’de yaşar. Turkcell O’nun için ikinci kez üniversite okumak gibi olur. 2005 başında Kurumsal Çözüm Merkezleri Yönetimi Ekibi’nde başladığı görevinden 2010 başında Kurumsal Hizmetler-Büyük Müşteriler Yönetimi, İstanbul Bölge Müdürü olarak ayrılır. Tüm satış süreçlerinin yeni baştan yazıldığı Bütüncell projesinde görev üstlenir. Saha satış otomasyonu değişimi kapsamında HP ve Oracle ile yürütülen 4 aylık projede tüm kurumsal satış ekiplerini tek başına temsil eder. Müşteri bilgilerinin doğru yönetilmesi ve CRM sisteminin efektif çalışması için kurulan “Data Quality Task Force” ekibinde Büyük Müşteriler yönetimini temsilen görev alır. Beş senelik Turkcell tecrübesinin yaklaşık 4 senesinde 8 kişilik harika bir satış ekibini yönetir. İyi bir yönetici olmak için neler yapmak ve neleri kesinlikle yapmamak gerektiğini öğrenir. Turkcell, Petek’e kendisine ayna tutmayı, gelişime açık yönlerini vazgeçmeksizin aramayı ve değişime ve gelişime açık olmayı öğretir.

Back to school

Çok büyük bir bağlılık duyarak çalıştığı Turkcell ailesinden Bilgi’den gelen güzel bir teklif ile ayrılır. 10 sene önce öğrenci olarak bulunduğu kuruma Ticari Pazarlama Müdürü olarak geri döner. Zihnini genişleten, sıradanlığı reddetmeyi öğreten hocalarıyla bugün “Bilgi’yi nasıl daha iyi anlatır, nasıl daha farklı temsil ederiz?” sorusuna çözümler üretmeye çalışıyor. Bilgi’de pazarlama için düşünmenin ve akıl yormanın oldukça keyifli olduğunu düşünüyor. Bunun nedeni olarak da Bilgi markasının çok doğru bir yere konumlanmış olmasını gösteriyor. Bilgi’nin “sektöründeki öncü marka” algısına hizmet edecek çok farklı fikirleri hayata geçirmek üzere hummalı bir çalışma içerisinde Petek ve ekibi. Dergi yayınlandığı günlerde hayata geçmiş olacak kampanya ile Bilgi’nin yine büyük ses getireceğini düşünüyor. Pazarlama ekibi olarak attıkları tüm adımlarda merkeze öğrencileri koyduklarının altını çiziyor. Teknolojiye, değişime, yenilik ve yaratıcılığa çok açık; ne istediğini bilen, cesur ve genç bu kitleye ulaşmanın farklı ve güçlü yollarını bulmaya çalışıyorlar. Teknolojiyi doğru kullanmak, ancak bunu yaparken de Bilgi’nin sıcak ve samimi duruşunu mutlaka korumak istiyorlar. Bu noktada interaktif ve mobil pazarlama faaliyetlerine çok önem veriyor Petek. Bu konuda bugüne kadar hiç atılmamış adımlar attıklarını söylüyor. Vakıf üniversiteleri arasında bir ilke imza atarak Şubat ayındaki Yüksek Lisans tanıtımlarında Turkcell’in mobil pazarlama alt yapısı ve veri tabanını kullanarak profilleme çalışmaları yapmışlar. Bu adımlarının mevcut ve aday öğrenciler nezdinde oldukça pozitif reaksiyonlar aldığını gözlemlemişler. Üniversitelerinin kendileri ile yenilikçi yollarla iletişim kuruyor olduğunu, günceli takip ettiğini bilmelerinin onlara güven verdiğini görmüş.

Petek’in iş dışındaki en büyük keyfi ise evinde arkadaşlarıyla dizi seyretmek. Madmen, Friends, Grey’s Anatomy ve Dexter en sevdiği diziler. Kendisiyle baş başa kalabildiğinde yazı yazmayı da çok seviyor. Lise yıllarımdan beri kısa denemeler yazıyormuş. Bunun için evimde ayrı bir yazı köşesi bile varmış.

Powered by Openmedia