Satış ve pazarlamada fark yaratmak istiyor

Gülnida Tirali Özdamar / Reklamcılık-2005 / Takeda İlaç Satış Uzmanı

Her zaman ilgisini çeken satış ve pazarlama alanında fark yaratarak, solunum grubunda yer alan ürününün satışlarını artırmak istiyor.

Reklamcılık bölümünde okurken, hep pazarlama alanında bir iş yapmak istediğini düşünür. Üçüncü sınıfta tanıştığı ilaç sektöründen birinin, sektördeki pazarlamayla ilgili anlattıkları, ne iş yapmak istediği konusunda emin olmasını sağlar. Okuduğu bölümde aldığı pazarlama eğitiminin çalıştığı sektör, bölüm ve ilerlemek istediği alan için çok katkısı olduğunu söyleyen Gülnida, yine BİLGİ’de MBA bölümünde aldığı yüksek lisans eğitiminin ise akademik eğitimden ziyade teorik eğitim olduğunu belirtiyor. “İş hayatında olmanız zaten bölümün en büyük tamamlayıcısı. Bu anlamda daha o yıllarda uygulamaya otomatik olarak başlıyorsunuz” diyen Gülnida, bu eğitimin de faydalarını uzun vadede gördüğünü dile getiriyor.

Üniversite yıllarında tatillerini staj yaparak ve zaman zaman da çalışarak değerlendiren Gülnida, ilk stajını bir reklam ajansında müşteri ilişkileri bölümünde yapar. Daha sonra özel bir bankanın reklam ve halkla ilişkiler bölümünde yaptığı staj, kariyerine yön verir. İş hayatında pazarlama ve satış alanında uzmanlaşmaya karar vermesini sağlar. Ardından özel bir araştırma şirketinde müşteri memnuniyeti bölümünde ve son olarak Fransız bir şirkette pazarlama bölümünde çalışır. Araştırma şirketindeki deneyimin kendisine çok şey kattığını söyleyen Gülnida, “Şu anda müşteri memnuniyetiyle bağlantılı bir iş yapıyorum ve o zaman öğrendiklerim şuan ki tecrübelerimi oluşturuyor. Orada takip ettiğim sektör ilaç sektörüydü. Mezun olduktan sonra satış bölümünde ilk ilaç sektörü deneyimim başlamış oldu” diyor.

 

Novartis’te işe başladı

Üniversiteden mezun olduktan sonra çalışmaya başladığı Novartis İlaç’ta 2006 yılına kadar satış ve pazarlama bölümünde görev alan Gülnida, tasarım ve satış sunumları yaptığı bir ilacı hekimlere sunar. İlk altıncı ayında Türkiye satış ikinciliği ödülü alır. 2006-2009 yılları arasında GlaxoSmithKline’de satış ve pazarlama bölümünde solunum grubunda çalışır. 2008 yılında BİLGİ’de MBA programını tamamlar. 2009 yılı Temmuz ayından, 2010 yılı Ekim ayına kadar New York’ta öncelikle Kaplan University ve ardından ALCC School’da İngilizce satış ve pazarlama sertifika programlarına katılır.

Bugün çalıştığı Takeda İlaç’ın satış ve pazarlama bölümünde 2011 yılı Eylül ayında işe başlar. Halen bu şirketin satış bölümde çalışmaya devam eden Gülnida, solunum grubunda satış hedeflerini yakalayıp, hem kısa hem uzun vadede stratejik adımlar atarak başarısını ve şirket temsilini en iyi şekilde devam ettirmek istiyor. Takeda’da işe başladığı dönem, 1 Ekim 2011’de evlenen Gülnida, mesleğinde satış alanında uzmanlaşır. “Bu alanda elde ettiğim, cebime koyduğum bilgilerin yanı sıra hala kendimi geliştirmeye devam ediyorum” diye konuşan Gülnida, çalıştığı bölümde proje üretiyor, “Neyi, nasıl ve daha farklı yapabilirim” diye düşünerek hareket ediyor.

 

Sahada, satış yapıyor

Takeda İlaç’ta halen satış uzmanı olarak saha kadrosunda yer alan Gülnida, çalıştığı ürünü belli bölgelerde, ilgili hekimlere tanıtıyor, temsilini yapıyor. Satış hedeflerini gerçekleştirmek öncelikli amacı. “Tabi bunu şirketin etik, ahlaki ve dürüstlük prensipleriyle birlikte yapıyorum. Bu işte yaratıcı olmalı, herkesin yaptığını siz farklı yapmalısınız” diyen Gülnida, uzun zamandır solunum grubunda çalışıyor. Bugüne kadar çalıştığı kişilerle ilgili çeşitli eğitim projeleri geliştirdiğini ifade eden Gülnida, mesela; bir ünitede konusunda otör kişilerin önderliğinde ve rızasında başka ünitedeki belli sayıdaki hekimlere koşulsuz eğitim desteği adı altında “Bronkoskopi Eğitimi” projesini hayata geçirip, uygulamaya koyduğunu söylüyor.

Şu aralar aile sağlığı merkezlerine yönelik bir sunum projesi üzerinde çalışan Gülnida, gerçekten çok sevdiği mesleğinde pazarlama alanında ilerlemek ve bir ürünün temsilciliğini yapmak istiyor. İş dışında en çok sinemaya ve tiyatroya giden Gülnida, hemen hemen vizyona giren tüm filmleri izliyor. Özellikle pazarlama ve satışla ilgili kitapları takip ediyor. Fotoğraf çekmek de onun için bir tutku. Bunu profesyonel bir hale geçirmek şu anki hedefi.

 

DÜN

YRD. DOÇ. DR. METEHAN SEKBAN

OTTO

 

BUGÜN

ALTAN DEMİRDERE

YEŞİLKÖY ELEOS-GHETTO

 

EN SON

ÖZGÜRLÜĞÜN ELLİ TONU, İSİM, ŞEHİR, HAYVAN

KELEBEĞİN RÜYASI

İZMİR

Powered by Openmedia