Türkiye’yi Edcom finaline taşıdı

Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren BİLGİ Reklamcılık bölümü Araştırma Görevlisi Ayşe Bengi Özçelik Avrupa Reklam Eğitimcileri Derneği Edcom’un yarışmasında finale kaldı.

Uluslararası alanda önemli bir prestije sahip olan Edcom’un (Avrupa Reklam Eğitimcileri Derneği Edcom) düzenlediği yarışmada, lisans ve yüksek lisans seviyesindeki reklamcılık tezlerin yarıştı. BİLGİ Reklamcılık Araştırma Görevlisi Ayşe Bengi Özçelik yarışmada finale kaldı. Bir ilke imza atan ve Türkiye’den finale kalan ilk tezi yazan Özçelik ile başarısının sırrını konuştuk.

Öncelikle BİLGİ’yle tanışma serüveninizi dinleyelim…

Kadıköy Anadolu Lisesi’nin ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği’nden mezun oldum. Mezun olur olmaz İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama İletişimi (markaokulu) yüksek lisans programına başladım ve 2015 yılında mezun oldum. Şu anda İstanbul Teknik Üniversitesi İşletme doktora programı öğrencisiyim. Lisans eğitimim boyunca pazarlama alanında ilerleyebilmek için birkaç farklı kurumsal şirkette pazarlama pozisyonlarında yarı zamanlı olarak çalıştım ve mezuniyet sonrasında da tam zamanlı olarak devam ettim. Yüksek lisansım sırasında ise bu işin daha derinine inip araştırma yapmak ve tüketiciyi tanımak istediğimi farkettim ve akademisyenliğe doğru keskin bir dönüş yaptım. Yaklaşık 2,5 yıldır İstanbul Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Programı’nda araştırma görevlisi olarak çalışıyorum.

Edcom (European Institute for Commercial Communications Education- Avrupa Reklam Eğitimcileri Derneği) tarafından yapılan yarışma hakkında bilgi verebilir misiniz? Bu yarışmanın uluslararası alandaki önemi nedir?

Edcom (Avrupa Reklam Eğitimcileri Derneği), 49 ülkeden 18 üye ile faaliyetlerini sürdüren ve reklamcılık alanında çalışan sektör profesyonellerini ve akademik araştırmacıları buluşturan bir dernek. Her yıl Avrupa çapında lisans ve yüksek lisans düzeyinde Reklamcılık alanında yazılan tezler için bir yarışma düzenleniyor ve bu yıl üçüncüsü gerçekleştirildi. Yarışma, çeşitli ülkelerden gönderilen tezleri, akademik jüri ile birlikte üç aşamada değerlendiriyor ve birinci seçilen kişi; yine dernek tarafından düzenlenen reklamcılık yaz okuluna katılma hakkı kazanıyor. Bu yıl ilk 4’e kalarak finalist olmaya hak kazandım ve yarışmada ilk kez Türkiye’den bir tez finale kalmış oldu.

Finale kaldığınız tezinizin konusunu ve yazım sürecini okurlarımızla paylaşır mısınız?

Tezim, internet üzerindeki davranışlarımıza göre karşımıza çıkan reklamların etkinliğini, bir psikolojik teori ve bir medya kullanım teorisi çerçevesinde ölçüyor. Araştırmamda, hepimizin artık çok aşina olduğu bir reklam biçimi olan kişiselleştirilmiş internet reklamlarının, tüketicilerin satınalma güdüsünü arttırmasını hedeflerken aslında rahatsız edici boyutlara ulaşıp ulaşmadığını inceledim. Bu doğrultuda tüketicilerin yaklaşımını ölçtüm ve hem pazarlama literatürüne hem de sektörel uygulamalara yeni bir bakış açısı kazandırmaya çalıştım. Tez yazım sürecinde danışmanlığımı yapan Doç. Dr. Kaan Varnalı Hocam’ın yönlendirmeleri doğrultusunda hem akademik bir araştırma yapmanın inceliklerini öğrendim; hem de dijital pazarlama ve internet reklamcılığı konularında detaylı bilgi sahibi olacak okumalar yaptım. Markaokulu programı dahilinde 1 yıl içerisinde tezimi tamamladım ve 2015 Haziran ayında jüri karşısında sunarak oy birliği ile mezun oldum.

Edcom’da finale kalmak sizin için ve BİLGİ için ne ifade ediyor?

Avrupa çapında bir yarışmaya katılmış olmak, sonucu ne olursa olsun heyecan verici bir durum. Üzerinde büyük emek vererek yazdığınız tezinizi başka ülkelerdeki akademisyenlerin beğenisine sunmak ve onların bakış açılarıyla geri bildirimler almak her zaman elde edilebilecek bir fırsat değil. Bu yüzden, benim için bu yarışma heyecan dolu ve besleyici bir süreç oldu.

İstanbul Bilgi Üniversitesi, beni her zaman vizyonuyla çok etkileyen bir üniversite olmuştu. BİLGİ’nin bir üyesi olarak bu vizyondan nasibimi almış olmaktan dolayı çok mutluyum. Edcom gibi Reklamcılık eğitimine ve sektöre hizmet eden bir kurum aracılığıyla İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin ve Markaokulu’nun adını duyurmaya hizmet edebildiysem ne mutlu bana.

Yarışma nasıl sonuçlandı?

Yarışmada benimle beraber Hollanda’dan, Yunanistan’dan ve Fransa’dan katılan tezler finale kaldı. Yarışma yaklaşık 2 hafta önce sonuçlandı ve Hollanda’dan katılan tez birinci seçildi. Benim için ise birincilikten öte çok değerli bir deneyim oldu. Avrupa’da ilk 4’e kalmış olmanın sevincini yaşıyorum.

Tüm lisans ve yüksek lisans öğrencilerine, bu tür tez yarışmalarını takip etmelerini ve katılmalarını öneriyorum. Ulusal veya uluslararası düzeyde bu gibi yarışmalardan alınan geri bildirimlerin çok değerli olduğu kanaatindeyim.

Önümüzdeki dönemde yeni projeleriniz olacak mı?

Bir doktora öğrencisi olarak, Pazarlama ve Tüketici Davranışları alanlarında öğrenmeyi, okumayı ve araştırmayı en yoğun şekilde sürdürüyorum. Özellikle Tüketici Davranışları’nı irdelemeye, şu sıralarda üzerinde çalıştığım birkaç araştırma ile devam ediyorum. Bunlar her ne kadar akademik seviyedeki araştırmalar olarak ilerlese de; sektörün güncelliğini kaybetmemeye ve pazarın dinamiklerini göz ardı etmemeye çalışıyorum. 

Powered by Openmedia