BİLGİ hayallerini gökyüzüne taşıyor

Türkiye’nin en köklü vakıf üniversitelerinden BİLGİ, üç farklı ön lisans programıyla ayrıcalığını havacılık sektöründe de sürdürüyor.

Gelecekte en popüler iş alanlarından biri olması beklenen sivil havacılık sektörü hem dünyada hem de Türkiye’de büyük bir hızla gelişiyor. Bu gelişim ile birlikte sektörde ihtiyaç duyulan uzman eleman açığı da artıyor. Çabuk karar verebilen, kavramsal düşünebilen ve operasyona hâkim, çok yönlü ara elemanların yetiştirilmesi gerekiyor. Bu doğrultuda BİLGİ, sivil havacılık sektörüne ulusal ve uluslararası standartlara hakim, sektörün değişimlerine ayak uydurabilecek temel işletme alt yapısına sahip, sivil hava ulaştırma işletmelerinin çeşitli yönetim kadrolarında başarıyla çalışabilecek bir işgücü yetiştirmeyi ve dolayısıyla sektörün geleceğine katkı sağlamayı hedefliyor. Bunun için de teorik bilgilerin yanında uygulamaya yönelik öğretim sistemini esas alarak, sivil havacılık alanında geniş kariyer olanakları yaratacak programları hayata geçiriyor. Köklü eğitim geleneği, ulaşımı kolay şehir kampüsleri, uygulamalı eğitim olanağı ile mezunlarına geniş iş ve kariyer gelişim alanları sayesinde benzersiz bir eğitim deneyimi sunan BİLGİ; Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Uçak Teknolojisi ön lisans programlarıyla sektöre alanında yetkin elemanlar kazandırıyor.

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Ön Lisans Programı

Havalimanları ve terminallerin verimli bir biçimde yönetilmesinden sorumlu, yolcuların güvenli ve rahat bir biçimde seyahat etmelerini sağlayan ve onlara rehberlik eden, gerekli havacılık ve işletme bilgisine sahip kişilerin yetiştirilmesinde İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programı ön plana çıkıyor. Programın ilk amacı büyük bir hızla gelişen havacılık sektöründe yer alan ulusal ve uluslararası kuruluşlarda başarıyla çalışabilecek, ileri düzeyde yabancı dil, işletmecilik ve temel havacılık bilgileri ile donatılmış ilgili yeterliliklere sahip yönetici adayları yetiştirmek.

“Sivil Hava Ulaştırma İşletmecisi” unvanını alan mezunlar, tüm havayolu şirketleri, hava alanları, havaalanı yer hizmetleri, ikram ve kargo şirketleri ile diğer havacılık kurumlarında istihdam edilebilirler. Ayrıca lojistik firmalarında, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nde ve ulaşım alanında faaliyet gösteren seyahat işletmelerinde de çalışma olanağına sahipler. Günümüzde havacılık sektörü sürekli gelişmekte olduğundan, bu alanda çalışacak yetenekli, özel eğitimli, birden fazla yabancı dil bilgisine sahip meslek mensuplarının iş bulmada pek zorlanmayacağı da söylenebilir.

Son derece kompleks bir yapıda olan, pahalı ve kapsamlı yatırımlar gerektiren ve yoğun rekabetin yaşandığı havacılık sektöründe, şirketler, ekonomik etken ve emniyetli uçuşun sağlanması, işletmenin amaçlarına ulaşmada etkin kararların alınması konularında en önemli unsur olarak, işletme yöneticileri ve yetişmiş personeli görüyor. Türk sivil hava ulaştırma sektörünün son yıllarda göstermiş olduğu hızlı gelişmeler doğrultusunda havaalanları ve havayolu işletmeleri, bir ekonomik plan dahilinde uçağın personel işletimini gerçekleştirebilecek gerekli teknik ve ekonomik bilgilerle donanmış elemanlara da daha fazla ihtiyaç duyuyor.

DGS ile geçiş yapma imkanı var

Bu programdan mezun olanlar havayolu ile yolcu ve yük taşıyan işletmelerde uçağın ulusal ve uluslararası emniyet standartları çerçevesinde para, malzeme, insan gücü ve uçakların en verimli şekilde kullanılması için yönetim ve kalkış planının hazırlanmasına yardım eder ve çalıştığı işletmeye bağlı olan veya olmayan uçak, yük, yolcu hareketlerinin bağlantı ve organizasyonunu yapar. Ayrıca uçağın ve yolcunun uçuş saatini ve numarasını kontrol etmek, havalimanlarında yolcuları ve bagajları uçağa yerleştirmek, tahliye etmek ve transfer işlemlerinde refakat etmek de onların görevleri arasında yer alıyor. Tüm bunların yanı sıra programdan mezun olanlar yolcuların pasaport, bilet ve bagaj kontrolünü yaparak bagajları ve uçuş saatleri hakkında bilgi verir; uçak yerle irtibata girdiği andan itibaren hava durumu raporlarını alır; uçaktaki yolcu sayısı, yük miktarı ve sınıflamasını yapar; uçağın ne kadar yakıt ve yük alacağını, bagaj miktarını ve yolcu oturma şekillerini tespit edilmesine katkıda bulunur ve uçağın varacağı istasyonu bilgilendirir.

Sivil hava ulaştırma işletmeciliği ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) müracaat edip, bölüm için gerekli puanı alarak tercih etmeleri halinde İşletme, Lojistik Yönetimi, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Uluslararası Lojistik, Ulaştırma ve Lojistik gibi programlara dikey geçiş yapabilirler.

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Ön Lisans Programı

Sivil Havacılık sektörü hızla büyümeye devam ederken uluslararası havacılıkta uçuş emniyeti ilkesi de giderek daha fazla önem kazanıyor. Uluslararası sivil havacılık organizasyonları ve kuralları, kabin memuru görev ve sorumlulukları, yolcu ilişkileri, acil durum kuralları, ilkyardım gibi konularda bilgi sahibi, iletişim becerileri yüksek ve yabancı dile hâkim kabin görevlisi açığının yakın gelecekte kapanmayacağı öngörülüyor. Dolayısıyla Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programının temel amacı da havacılık sektörüne ayak uydurabilen, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, problem karşısında hızlı tepki veren, çözüm odaklı, karşılaştığı sorunlarla başa çıkabilecek yeteneğe sahip kabin hizmetleri verebilecek personel yetiştirmek.

Programdan mezun olup “kabin memuru” unvanını alan mezunlar kazandıkları yetiler doğrultusunda havacılık sektöründe ulusal ve uluslararası hizmet veren yerli işletmelerle tarifesiz sefer düzenleyen havayolu işletmelerinin yanı sıra yabancı havayolu işletmelerinde de iş bulma şansına sahip.

Yolcuların emniyetine öncelik veriliyor

Kabin memurlarının uçak içerisinde önemli görev ve sorumlulukları bulunuyor. Bunların en başında da yolcuların emniyetini sağlamak geliyor. Bu ana sorumluluk kabin memurlarının sürekli ve özel bir eğitim almalarını gerekli hale getiriyor. İkinci ve en çok göz önünde bulunan görevi ise, yolcuların ihtiyaçlarını karşılamak ve adına çalıştıkları havayolu şirketi için güzel bir etki bırakabilmek.

Kabin içerisinde kokpit kapısı itibariyle başlayan ve kabinin en arka bölümünde bulunan “arka mutfak” olarak adlandırılan bölümüne kadar olan alandan sorumlu olan kabin memurlarının kokpit içerisinde ya da uçağın dış bölümünde herhangi bir görev ve sorumluluğu bulunmuyor.

Yeterli başarıyı gösterip bu programa dahil olan öğrenciler DGS sınavı ile Havacılık İşletmeciliği, Lojistik Yönetimi, Ulaştırma ve Lojistik, Uluslararası Lojistik, Turizm ve Otelcilik, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği gibi 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilirler.

Uçak Teknolojisi Ön Lisans Programı

Günümüzde hava taşımacılığının kalitesi büyük ölçüde uçak bakım hizmetlerinin kalitesi ile doğru orantılı. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde bulunan Uçak Teknolojisi lisans programı da  “Uçak Teknolojisi” alanında nitelikli ve sektördeki ulusal ve uluslararası tüm firmalarda görev yapacak donanımda uzmanlar yetiştirmeyi amaçlıyor. Bu anlamda son teknik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip etmesi gereken uçak teknolojisi teknikerlerini uluslararası standartlarda bilimsel veriler ışığında çalışan ve düşünen, bu alandaki nitelikli insan gücünün boşluğunun doldurulması yine başlıca hedefler arasında yer alıyor.

İki yıllık bu ön lisans programını bitirmeye hak kazanarak “Uçak Teknikeri” unvanı alan mezunlar havacılık sektöründe imalat yapan firmalarda veya büyük çaplı bakım onarım yapan firmalarda teknik personel olarak çalışabilirler. Ayrıca Uçak Mühendisliği, Pilotaj, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Otomotiv Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği gibi bölümlere dikey geçiş yapmak da mümkün.

SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ DERS PROGRAMI

Genel İşletme

Genel Muhasebe

Havacılık Esasları ve Terminolojisi

Pazarlama

Hava Yolu Yönetimi

Havaalanı Faaliyetleri ve Donatımı

Sivil Havacılığa Giriş

Hava Aracı Bakım Yönetimi

Havayolu Filo Planlaması

Temel Hukuk

Örgütsel Davranış

İnsan Kaynakları Yönetimi

Meteoroloji

Havacılık İngilizcesi

Hava Kargo Taşımacılığı

Hareket Performans ve Ramp

Havacılık Emniyeti

Yolcu Hizmetleri

Ulaştırma Politikaları ve Lojistik

Havacılıkta Sektörel Uygulamalar

Havacılık İşletmelerinde Finansal Yönetim

Hava Trafik Kuralları ve Yönetimi

Tehlikeli Maddeler

Seyrüsefer Yardımcıları

SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ DERS PROGRAMI

Havacılıkta İletişim

Uçuş Psikolojisi

Havayolu Pazarlaması

Kabinde İkram Yöntemleri

Emniyet Yönetim Sistemi

İnsan ve Kültür

Kabinde İlkyardım

Sivil Havacılıkta Kalite Yönetim sistemi

Yer Hizmetleri Yönetimi

Diksiyon

Kabin Ekibi Performans Yönetimi

Yolcu Hizmetleri

Havacılık Güvenliği

Havacılıkta İlkyardım

Havacılık Hukuku

Ekip Kaynak Yönetimi

Acil durum Operasyonları

Girişimcilik

UÇAK TEKNOLOJİSİ DERS PROGRAMI

Matematik

Temel Elektrik Elektronik

Fizik

Temel Uçak Bilgisi

Temel Aerodinamik

Hava Aracı Bakım ve Onarımı

Havacılık Kanunları

Yönetim ve Uçak Ekip Planlama

Bakım Prosedürleri

Haberleşme, Seyrüsefer ve Elektrik Sistemleri

Uçak Bakım Uygulamaları

Uçak Yapıları ve Sistemleri

Havacılıkta İnsan Faktörleri

Malzeme Hasar Tespit Sistemi

Gaz Türbinli Motorlar

Pistonlu Motorlar

Termodinamik

Havacılıkta Örgüt Teorisi

Uçak Pervaneleri

Teknik Resim

Powered by Openmedia