BİLGİ’den beş yeni lisans programı

İstanbul Bilgi Üniversitesi 2013-2014 akademik dönemde; pazarlama, turizm ve otel işletmeciliği, gastronomi ve mutfak sanatları programları ile University of Liverpool işbirliğiyle psikoloji ve siyaset bilimi lisans programlarını eğitime açıyor. Programlarla ilgili temmuz ayında tercihlerini yapacak öğrenciler, eylül ayında eğitime başlayacak.

 

Kurulduğu günden itibaren, yenilikçi, sıra dışı, modern yüksek öğrenimin getirdiği doğru programları doğru içeriklerle yaratmaya çalışan BİLGİ, bu hızlı ve dinamik yapısıyla, her yıl yeni ve değişik programları öğrencilerine sunuyor. Bu sene de beş yeni lisans programını eğitime kazandıran BİLGİ, 2013-2014 akademik dönemde, University of Liverpool işbirliği ile Psikoloji ile Siyaset Bilimi lisans programını, Pazarlama, Turizm ve Otel İşletmeciliği, Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans programlarını eğitime açıyor.

Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans programı ile Turizm ve Otel İşletmeciliği programının Turizm Otelcilik Meslek Yüksekokulu, Pazarlama programının İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Psikoloji programının Fen-Edebiyat Fakültesi, Siyaset Bilimi programının ise İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde açılacağını söyleyen İstanbul Bilgi Üniversitesi Genel Sekreteri Çağrı Bağcıoğlu, Pazarlama programının, Türkiye’de İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesinde açılmış tek program özelliği taşıdığını ifade ediyor.

Yeni lisans programlarından Psikoloji ve Siyaset Bilimi’nin Liverpool’la başlattıkları işbirliğinin devamı olarak eğitime açıldığını, bu programlarda eğitim alan öğrencilerin diğer Liverpool işbirliğinde yürütülen programlar gibi ilk üç yılını BİLGİ’de, dördüncü yıllarını Liverpool’da okuduktan sonra çift diploma alacaklarını dile getiriyor. BİLGİ-University of Liverpool çift diploma programlarına ekledikleri bu iki yeni programla, bu işbirliği kapsamındaki program sayısını yediye çıkardıklarını dile getiren Bağcıoğlu, University of Liverpool’un, İngiltere’nin en prestijli üniversiteleri arasında kabul edildiğini, bu okulun Dokuz Nobel Ödülü sahibi ve tüm dünyada en iyi üniversiteler sıralamasında yüzde 1’lik dilimin içerisinde yer aldığını belirtiyor.

Bu yeni beş programın da 2013-2014 akademik yılda eğitime açılacağını, öğrencilerin tercihlerini Temmuz ayında yaparak, Eylül ayında eğitime başlayacaklarını anlatan Bağcıoğlu, Turizm Otelcilik Meslek Yüksekokulu bünyesinde açtıkları, Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile Turizm ve Otel İşletmeciliği programlarının benzerlerinden çok farklı programlar olduğunu düşünüyor. BİLGİ’nin Laureate International Universities, yani dünyanın en geniş üniversiteler ağının Türkiye’deki tek üyesi olduğunu hatırlatan Bağcıoğlu, bu ağın dünyanın en büyük turizm ve mutfak okullarının sahibi olduğunu, bu programların bu ağdan faydalanarak benzerlerinden ayrılacağını açıklıyor.

 

Kendal Schooll ile işbirliği

Alanında dünyanın en iyi okullarından biri olarak kabul edilen Chicago’daki Kendall School of Culinary Arts işbirliği ile açılan Gastronomi ve Mutfak Sanatları lisans programı sayesinde, günümüzde markalaşan Türk ve Osmanlı mutfağının ününü BİLGİ’de yetişen genç şefler devam ettirecek. BİLGİ Gastronomi ve Mutfak Sanatları programı öğrencileri, isterlerse eğitimlerinin son yılını Kendall’da geçirerek Kendall diplomasına ve mezuniyet sonrası bir sene ABD’de çalışma iznine sahip olabilecekler. Gastronomi ve Mutfak Sanatları programı,  hem uluslararası mutfaklarda hem de Türk ve Osmanlı mutfağında yüksek beceri sahibi ve dünya çapında tanınan şefler yetiştirecek.

Bu ortaklıkla, BİLGİ Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencileri dilerlerse çift diploma sahibi olabilecek, yaz okulu ve değişim programlarına katılabilecek. BİLGİ Gastronomi ve Mutfak Sanatları öğrencileri, BİLGİ’deki eğitim hayatı boyunca Kendall College’daki seçkin öğretmenler ve öğrencilerle dijital ortamda bilgi alışverişinde bulunma, bu sayede tam anlamıyla uluslararası bir eğitim alma şansına sahip olacak. Bu programı, ABD’deki Kendall College’a ek olarak, İsviçre’deki Glion Institute of Higher Education ve Les Roches International School of Hotel Management, Avustralya’daki Blue Mountains International Hotel Management School ile iş birliği içinde olan Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu bünyesinde eğitim vermek üzere hazırlandı. Böylece öğrenciler, yurtiçi ve yurtdışında birçok mutfağı ile meşhur restoran ve otelde çalışma fırsatı yakalayarak, daha okurken mesleki beceriler edinecek.

 

Açılışa dünyaca ünlü şef katılacak

Kendall School of Culinary Arts Başkan Yardımcısı ve Laureate International Universities Mutfak Sanatları Mükemmeliyet Merkezi Başkan Yardımcısı Christopher Koetke, programın açılışı için 11-15 Haziran tarihleri arasında Türkiye’ye gelecek. Aynı zamanda ‘Let’s Dish’ programının sunucusu da olan Christopher Koetke, “BİLGİ ile başlatacağımız ortaklığı dört gözle bekliyorum. İstanbul’da bulunmak da bir şef için çok heyecan verici çünkü Türk mutfağı inanılmaz ve zengin bir tarihe sahip. Tercihe göre BİLGİ diplomasının yanı sıra sunulacak Kendall diplomasının dışında, iki okuldan da öğrenciler hem dijital olarak hem de seyahat ederek birbirleriyle etkileşime geçebilecekler. Kendall’daki eğitimciler de BİLGİ öğrencileriyle düzenli olarak iletişimde olacak ve onlara uluslararası bir deneyim yaşatacak” diyerek programın önemine değiniyor.

Tüm bu işbirlikleri nedeniyle Gastronomi ve Mutfak Sanatları programının çok sıra dışı bir müfredatla geldiğine dikkat çeken Bağcıoğlu, programda kullanılacak mutfağın Santral kampusunda olacağını, 2014-2015 yılında açılacak mutfak için ciddi bir yatırım yapılacağını belirtiyor.

Turizm ve Otel İşletmeciliği programının da gene uluslararası bağlantısı olan bir program olduğuna dikkat çeken Çağrı Bağcıoğlu, “Bu programımız için de dünyanın en büyük ikinci ve üçüncü turizm ve otelcilik okulu olan İsviçre’deki Glion Institute of Higher Education ve Les Roches International School of Hotel Management ile ortak sertifika işbirliğimiz var. Bu programlarda eğitim alan öğrencilerimiz Les Roches ve Glion’un müfredatlarını izleyerek, onlardan sertifika alacak. Bu yüzden mezun olduklarında iş bulmakta sıkıntı yaşamayacaklar” diye bilgi veriyor.

BİLGİ olarak, Turizm ve Otel İşletmeciliği programı ile turizm sektörüne vizyon katacak önderler yetiştireceklerini vurgulayan Bağcıoğlu, “Bizden mezun olan öğrenciler, gerek Türkiye’de gerek yurtdışında turizm yöneticiliğinde veya mutfak sanatları bölümünde yön verici olacaklar. Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümümüz sektörle çok iç içe olacak. The Marmara otellerinin genel müdürü Ata Eremsoy’un başkanlığında bir danışma kurulu kuracağız, bu kurul sektörün önde gelenlerini içine alan bir danışma kurulu olacak” diyor.

 

Gastronomi özel yetenekle öğrenci alacak

Turizm ve Otel İşletmeciliği ile Gastronomi ve Mutfak Sanatları programlarının dört yıllık programlar olduğunu, yüksek okul bünyesinde olmalarına rağmen, bu programdan mezun olanların dört yıllık lisans programı bitirenlerin sahip olduğu askerlik haklarına sahip olacağını dile getiren Bağcıoğlu, bu iki programın öğrenci kapasitesinin 40 olduğunu söylüyor. Psikoloji ve Siyaset Bilimi lisans programının öğrenci kapasitesinin 20, Pazarlama lisans programının ise kapasitesinin 40 olduğunu belirten Bağcıoğlu, Turizm ve Otel İşletmeciliği ile Gastronomi ve Mutfak Sanatları programlarında öğrencilerin staj yapacağını dile getiriyor.

Gastronomi ve Mutfak Sanatları programına, özel yetenekle öğrenci alınacağına dikkat çeken Bağcıoğlu, “Özel yetenek sınavı nasıl yemek yaptıklarıyla ilgili değil kesinlikle. Daha çok programa ne kadar hazır oldukları, sosyolojik, felsefi kısmı, bu işi neden yapmak istedikleriyle ilgili entelektüel seviyelerini ölçecek bir sınav yapılacak” diyor. Turizm ve Otel İşletmeciliği programına katılmak isteyenlerin üniversite sınavının ilkinde yeterli puanı almaları gerektiğini belirten Bağcıoğlu, Pazarlama, Psikoloji ve Siyaset Bilimi’ni tercih edeceklerin de üniversite ikinci sınavdan ilgili puanı almaları gerektiğini anlatıyor.

 

Pazarlama lisans programı

İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama lisans programı ise öğrencilerine pazarlamanın temel ilkeleri üzerine kurulmuş güncel bir eğitim sunarak, pazarlama kavramlarına ve teorilerine hakim, bilgisini iş dünyasında pazarlama stratejileri ve kararları ile uygulamaya geçirebilecek yeteneğe sahip öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyor.

Programın amacının giderek artan küresel rekabette yerel ve global pazarlarda başarılı olacak pazarlama alanında eğitilmiş, bilgili, rekabetçi, yenilikçi ve yabancı dil becerileri gelişmiş pazarlama yöneticileri yetiştirmek olduğunu belirten İşletme Bölümü Başkanı Prof. Dr. Selime Sezgin, “Genel işletme ve yönetim bilgileri temeline sahip öğrencilere pazarlama konusunda marka yönetimi, hizmet pazarlaması, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, pazarlama iletişimi, pazarlama araştırmaları uluslararası pazarlama ve on-line pazarlama gibi alanlarda daha uzmanlaşmış bir eğitim sunmak hedefleniyor” diyor.

Program farklı sektörlerde pazarlama stratejileri geliştirme, uygulama ve yönetme yetilerine sahip öğrenciler yetiştirmeyi de amaçladığını söyleyen Sezgin, programın öğrencilere geleneksel pazarlama kavram ve teorilerini içeren derslerin yanı sıra ilgi alanlarına göre sosyal pazarlama, sürdürülebilirlik, inovasyon, elektronik pazarlama, sosyal medya, veri tabanı pazarlaması gibi güncel konulardaki akademik gelişmeleri takip edebilme imkanı sunacağını dile getiriyor.

Programda, ilgi alanlarındaki yurtiçi ve yurtdışı akademik yazını takip eden, ulusal ve uluslararası konferanslarda tebliğler sunan ve akademik dergilerde basılan bilimsel yayınlar üreten eğitim kadrosunun pazarlama alanındaki son gelişmeleri öğrencilerine aktaracağını ifade eden Sezgin, bu konuda şunları söylüyor: “İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme Bölümünde Pazarlama alanında uzmanlaşmış iki profesör, bir doçent ve iki adet yardımcı doçent kadrosunda olan full-time öğretim üyesi bulunuyor. Aynı zamanda Sosyal Bilimler Enstitüsü kadrosunda bulunan iki yardımcı doçentimizde bu programa katkıda bulunacak. 2013 senesi itibari ile Pazarlama bilim dalında ki öğretim üyesi kadromuzu zenginleştirmek için çalışmalara başlamış bulunuyor. Eğitim kadromuzun akademik çalışmalarına ek olarak, iş dünyasından derslere katılacak yöneticilerin deneyimleri de güncel pazarlama konularının uygulamalarının öğrencilere aktarılmasını sağlayacak. Ayni zamanda dijital dünyada pazarlama faaliyetlerinin önem kazanması sonucunda “facebook” “twitter” gibi sosyal medyada yer alan stratejiler incelenecek, müşteri tabanını çok iyi tanımak için gerekli olan veri madenciliği gibi güncel araştırma teknikleri öğrencilere uygulamalarla öğretilecek.”

 

Zengin bir ders içeriği olacak

Derslerin kuramsal ve uygulamaya dönük boyutlarında; grup çalışmaları, projeler, örnek olay çalışmaları gibi öğrencilerin eğitim sürecine etkin katılımlarını sağlayan akademik yöntemler kullanılacağını anlatan Prof. Sezgin, araştırma yöntemleri dersleri kapsamında bilgisayar laboratuvarlarında veri analizi tekniklerini uygulamaları ve stratejik pazarlama konusunda bilgisayar simülasyonu kullanmaları ile öğrencilerin teknoloji altyapılarını geliştirmek ve teknoloji kullanımlarını arttırmayı amaçladıklarının altını çiziyor.

“Öğrencilerimiz, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin var olan çevirim-içi eğitim olanaklarından faydalanacaklar. Üniversitemizin elektronik ortamda zengin pazarlama kitap, bilimsel dergi ve veri-tabanlarına ulaşımı sağlayan kütüphanesi de öğrencilere hem akademik hem teknolojik açıdan kaynak sağlamaya yardımcı olacak” diye konuşan Sezgin, BİLGİ’nin bir uluslararası eğitim kurumunun uzantısı olması nedeniyle, öğrencilerine dünyadaki en yeni software uygulamalarına erişim imkanı sağladığını belirtiyor. Öğrencilerin, on-line erişim sayesinde eğitim ağının farklı kurumlarında öğrenim gören öğrenciler ile takım oluşturarak, çok uluslu firmalarda farklı kültür birleşenleri altında karar verme tekniklerini öğrenme imkanları olacağının bilgisini veren Sezgin, Pazarlama programının İşletme Bölümü’ne bağlı olarak açılacağını söylüyor.

Öğrenciler, Pazarlama lisans programında ilk iki sene, İşletme programının da temelini oluşturan Genel İşletme, Yönetim, Ekonomi zorunlu derslerini alacak. İşletme bölümü altında yer alan diğer programlardan farklı olarak Pazarlama lisans programında öğrenciler ikinci yıl zorunlu Psikoloji, Sosyoloji dersleri alacak. Üçüncü seneden itibaren ise öğrenciler pazarlama alanında verilecek zorunlu ve seçmeli dersleri alarak bu alanda uzmanlaşacak.

Aynı zamanda BİLGİ’nin Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin ders almaya ilişkin maddelerinin sağladığı imkan dahilinde, arzu eden lisans programı son sınıf öğrencilerinin MA in Marketing-Pazarlama yüksek lisans programı derslerini de seçmeli ders olarak seçebileceğine dikkat çeken Prof. Sezgin, programın disiplinler arası olması nedeniyle İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin çeşitli fakülte ve bölümlerinden dersler içereceğini de sözlerine ekliyor.

Pazarlama lisans programının sunduğu zorunlu ve seçmeli derslerin pazarlamanın her dört unsurunu (ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma) derinlemesine işlediğini söyleyen Sezgin, “Aynı zamanda Pazarlama lisans programında ki öğrencilerin ikinci bir yabancı dil öğrenmeleri için Almanca, Çince, İspanyolca ve Rusça için başlangıç, orta ve ileri seviye olmak üzere birbirini takip edecek dersler açılacak ve bu ülkelerin kültür ataşelikleri ile yapılan anlaşmalar uyarınca ileri kuru bitiren öğrencilerin konsolosluk sınavlarına girerek ayrı bir sertifika almaları sağlanacak. İkinci dil bilgisi programından mezun öğrenciler açısından diğerlerinden ayırıcı bir üstünlük, farklılaşma özelliği olacak” diyor.

 

Stratejik Pazarlama Yöneticileri

Bu program için açılması öngörülen pazarlama derslerini vermek üzere mevcut öğretim üyelerinin görevlendirileceğini belirten Sezgin, diğer programlarla işbirliği halinde verilecek dersler için ise bu programlardaki öğretim üyelerinin katkısının isteneceğini ifade ediyor. Sezgin sözlerini şöyle sürdürüyor. “Genel işletme ve yönetim bilgileri üzerine pazarlamanın temel ilkelerini ele alarak, Türkiye’den ve dünyadan örnek uygulamaları öğrencilerine sunan Pazarlama lisans programı mezunu olan öğrenciler; pazarlama alanında gerekli bilgi ve beceriler ile donatılmış olarak, stratejik pazarlama kararları alabilecek, en az bir yabancı dil bilen, ulusal veya uluslararası işletmelerde yönetici olarak çalışabilecek bireyler olacaklar. Dolayısıyla program mezunu öğrencileri en iyi tanımlayacak unvan: ‘Stratejik Pazarlama Yöneticisi’dir.”

 

KUTU

Kendall, bir numaralı eğitim yeri seçildi

ABD’nin aşçılık eğitimi veren en iyi 10 programından biri olarak gösterilen Kendall School of Culinary Arts, 1934’de ABD’nin Chicago kentinde kurulmuş köklü bir üniversite olan Kendall College çatısı altında eğitim veriyor. Dünyanın her yerinden 450’yi aşkın seçkin öğrenciye eğitim veren Kendall School of Culinary Arts, Laureate International Universities ağının ‘Mutfak Sanatları Merkezi’ olarak kabul ediliyor. Michelin rehberinde yer alan 388 restoran arasında yapılan araştırmada, öğrencileri kariyerlerine hazırlama yolunda bir numaralı eğitim kurumu olarak seçilen okul, akademik kadrosu ve çevre dostu girişimlerinden dolayı pek çok ulusal ve uluslararası ödüle layık görüldü. Programlarında yerel üretim ve organik ürünlere ağırlık veren okul bünyesindeki restoranlarda, kendi tarım alanlarında yetiştirilen ürünler kullanılıyor, öğrencilere sürdürülebilir tarım konusunda eğitim veriyor. Öğrencilerine dünyaca ünlü ve ödüllü aşçılardan eğitim alma fırsatı ile bir yandan zengin staj olanakları sunan okulun geniş profesyonel ağı sayesinde mezunlar;  iş hayatlarına hızlı ve etkin bir şekilde atılıyor, global arenada ödül ve tanınırlık kazanıyor.

 

KUTU

Christopher Koetke kimdir? 

Christopher Koetke, Kendall School of Culinary Arts Başkan Yardımcısı ve Laureate International Universities Mutfak Sanatları Mükemmeliyet Merkezi Başkan Yardımcısı olarak çalışıyor. 1998 yılında Kendall College Mutfak Sanatları Okulu’na katılan Koetke, 2012 yılında Laureate Uluslararası Üniversiteleri Mutfak Sanatları, Mükemmelliyet Merkezi ve Kendall College Mutfak Sanatları Okulu Başkan Yardımcılığı’na atandı.

Kendisinin liderliğindeki bölüm 2008 yılında Academy of the Culinary Arts Cordon d’ Or – Gold Ribbon Cooking School of the Year Culinary Academy Award – ödülüne layık bulundu. Aynı sene Amerika Mutfak Sanatları Federasyonu tarafından bölüm “Örnek mutfak sanatları programı” olarak nitelendirildi. 1982 yılında profesyonel olarak aşçılığa başlayan Koetke, Pavilion Elysees, Pierre Gagnaire, Taillevent ve Pierre Orsi gibi dünyanın en ünlü restoranlarında çalıştı. 2009 yılında Uluslararası Mutfak Sanatları Profesyonelleri Derneği tarafından “Cooking Teacher of the Year” ödülüne layık bulunan Koetke, Emmy adaylığı bulunan “Let’s Dish”programının sunucusu.

Powered by Openmedia