Liseliler Krek Atölyeleri ile kendilerini keşfediyor

“Liseliler Kendini ve Kentini Keşfediyor” projesi kapsamında bu yıl başlayan atölyeler sayesinde öğrenciler, Türkiye’de kendine yeni yeni yer edinen sanat ve kültür yönetimi ile sahne gösterisanatları yönetimi alanları ile tanışıyor.

 

Liseliler bir yandan üniversiteye giriş sınavına hazırlanırken bir yandan da fırsat buldukça sanat yapmaya, kültürel konularla ilgilenmeye devam ediyor, bu alanda yaratıcılıklarını dile getirme ihtiyacı duyuyor. Bu ihtiyacı gidermek isteyen İstanbul Bilgi Üniversite’nin liseli öğrenciler için hayata geçirdiği kültür sanat ve KREK atölyesi çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. BİLGİ’nin 2007 yılında başlattığı “Liseliler Kendini ve Kentini Keşfediyor” projesi, liselilerin bu ihtiyaçlarına cevap vermesi açısından büyük önem taşıyor.

Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi, Sahne Sanatları ile Sanat ve Kültür Yönetimi alanında ilk bölümleri açan BİLGİ, bu projeyle yenilikçi yaklaşımının, akademik içerikle sektördeki pratik zenginliğin bilinirliğini artıracak bir kent üniversitesi olduğunu bir kez daha ispatladı. İstanbul’un Avrupa Kültür Başkenti olma perspektifini fırsat bilerek Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi, Sanat ve Kültür Yönetimi dördüncü sınıf öğrencilerinin, lise öğrencilerini kenti düşünmeye ve ona dokunmaya çağırması üzerine kurulan proje, liseliler sınav sistemi içinde kaybolmasın, hayatta gerçekten yapmak istedikleri şeyleri bulabilsinler diye hayata geçirildi. Daha sonra kent projesinin yanına bir de kendileri üzerine düşünecekleri atölye çalışması eklendi.

Son iki yıldır üç büyük kenti, Ankara, İzmir ve Bursa’yı da içine alan projeye, bu sene bir başka büyük kent, Adana da eklendi. Sanat ve Kültür Yönetimi Bölüm Başkanı Doç. Dr. Serhan Ada, bu bakımdan Türkiye’de alanının öncüsü olan Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi ile Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümü öğrencileri, mezunları ve hocaları için “Liseliler Kendini ve Kentini Keşfediyor” olarak adlandırılan bu uzun soluklu projenin bir tür manifesto maddesi olduğunu söylüyor. Proje kapsamında hayata geçirilen atölyeler sayesinde öğrencilerin Türkiye’de çok yeni yeni kendine bir yer edinen sanat ve kültür yönetimi ile sahne gösteri sanatları yönetimi alanları ile tanıştığını vurguluyor.

 

Dereceye giren projeye yüzde 100 burs

“Öncelikle öğrenciler atölyelerimiz sayesinde geleceklerini şekillendirirken böyle alanlar olduğunun, bu alanlarda çalışabileceklerini fark ediyorlar” diye konuşan Ada, öğrencilerin kültür-sanat projesi yazma atölyesinin, aynı zamanda bir yarışma olduğunu açıklıyor. Ada, bu yarışmada jüri değerlendirmesinden geçen ilk dört proje sahiplerinin Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümü ile Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümü’nü kazandıklarında, beş yıllık öğrenimleri süresince yüzde 100 burslu okuma hakkına sahip olacaklarına dikkat çekiyor.

Atölye çalışmaları ile ilgili bilgi veren Serhan Ada, şunları söylüyor: “Beş ilde gerçekleştirdiğimiz kent atölyeleri ile BİLGİ-KREK Atölyeleri’ni cumartesi günleri, İzmir’de Tarihi Havagazı Fabrikası, Ankara’da Cer Modern gibi kentteki kültür ve sanat etkinliklerinin kalbi mekanlarda yapıyoruz. Ders kitapları ile test kitapları arasında sıkışıp kalmış lise öğrencileri bir cumartesi günlerini bizimle ve öğrencilerimizle geçiyor, kendileri, gelecekleri ve kentleri hakkında düşünmeye zaman ayırıyor, soluklanıyorlar.”

Her sene yaptıkları bu projenin çıktılarının da mutlaka derlendiğini söyleyen Ada, bu sene lise öğrencilerinin sözlerinin şarkıya, çektikleri görüntülerin video klibe dönüşeceğini, katkıda bulunan herkese ait olacak bu şarkı ve video klibin Türkiye’deki lise öğrencilerinin sesi olacağını dile getiriyor.

 

KREK Atölyeleri, öğrencileri buluşturuyor

KREK Tiyatro Topluluğu’nun 1999 yılında kurulduğu günden bu yana BİLGİ’nin santralistanbul Kampusu’nda yer aldığını, Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümü ve Sahne Sanatları alanı ile organik bir ilişkisi olduğunu söyleyen Ada, atölyenin yazar ve yönetmeni Berkun Oya ile prodüktör Nisan Ceren Göknel’in aynı zamanda bölümde ders verdiğini belirtiyor. Bu sene ilk defa bu projeyle ilgili çok somut bir adım atarak BİLGİ-KREK Atölyeleri’ni hayata geçirdiklerine değinen Ada, “Bu atölyelerde, staj yapan ya da projede çalışan dördüncü sınıf öğrencilerimiz, tiyatro, dans ve performansa ilgi duyan lise öğrencileri ve KREK bir araya geliyor. Bir tam gün süren bu atölyelere katılan lise öğrencileri bir oyunun kurgulanmasından sahneye konulmasına kadar tüm aşamaları KREK ekibinden dinliyor, bu tiyatroda çalışanlarla tanışıp sorularını sorma imkanı buluyor, sahne arkasına girip tam da oyunda neler olup bittiğini birebir gözlemliyor. Atölye sonunda o akşamki oyuna seyirci olarak katılarak öğrendiklerini yerinde görme fırsatını da yakalıyor” diye bilgi veriyor.

 

“Mutlu olmak için anlat”

“Liseliler Kendini ve Kentini Keşfediyor 2003” projesinin tanıtım toplantısı, 5 Aralık 2012 tarihinde 5 ayrı ilde lise müdürleri, müdür yardımcıları ve rehber öğretmenleriyle bir arada yapıldı. Toplantıya İstanbul’dan Akasya Koleji, Enka Okulları, Eyüp Anadolu Lisesi, FMV Özel Işık Lisesi, Getronagan Ermeni Lisesi, İtalyan Lisesi ve Okyanus Koleji, İzmir’den Saint Joseph Lisesi, Özel Gelişim Koleji ve Özel İzmir Amerikan Koleji, Adana’dan Adana Anadolu Lisesi, ÇEAŞ Anadolu Lisesi ve Güneydoğu Koleji, Bursa’dan Emine Örnek Koleji ve Özel Şahinkaya Koleji, Ankara’dan Keçiören Lisesi katıldı.

Sanat ve Kültür Yönetimi Bölümü ile Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi son sınıf öğrencilerinin, lise öğrencileri ile birlikte gerçekleştirdiği proje, bu yıl yedinci kez düzenleniyor. Son sınıf öğrencilerinin bitirme projesi olarak hazırladığı, yüzde 65’ini lise öğrencilerinin katkılarıyla gerçekleştirilen proje, BİLGİ’nin öğrencilerine yetiştirildikleri alanda birebir deneyim, lise öğrencilerine ise hayatlarının bu önemli dönemecinde kendilerini biraz daha yakından tanıma ve kentleriyle kurdukları ilişkiyi güçlendirme fırsatı vermeyi hedefliyor.

 

Atölyeler beş ilde yapılacak

Proje kapsamında beş ilde birer kez düzenlenecek atölyelerde, lise öğrencilerine, “keşke” ve “inşallah” kelimeleri verilerek, mutlu olmak için anlatmaları isteniyor. Keşke nasıl olsaydı, inşallah nasıl olsun diye düşünmeleri, hayal etmeleri ve tüm bunları bir kağıda dökmeleri, en sonunda da tüm yazıp çizdiklerinden bir tek cümleyi damıtmaları bekleniyor.

Video çalışmasında ise her bir öğrencinin cümlesinin bir kopyası alınıyor, bir kopyası onlarda bırakılıyor. Bu cümleyi anlatan en fazla bir dakikalık bir video çekip okula ulaştırmaları isteniyor. Öğrenci videoyu, cep telefonu, fotoğraf makinası ya da elindeki imkana göre çekebiliyor. Profesyonel bir çekim olması şart değil sadece çözünürlüğünün yüksek olması gerekiyor.

Toplanan cümlelerle aynı anda tüm lise öğrencilerinin olacak anonim bir şarkının güftesi oluşturuluyor. Bu şarkının aynı zamanda toplanan video görüntülerinden oluşan bir de klibi yapılıyor. Proje yazma yarışması kapsamında değerlendirilen projelerden bir de kitap hazırlanıyor. Santralistanbul Kampusu’nda gerçekleştirilecek son etkinlikte hem “Mutlu Olmak için Anlat” çıktıları sergileniyor hem de yarışmanın sonucunda dereceye giren projelerin tanıtılacağı ve burs alan öğrencilerin açıklanacağı bir tören yapılıyor.

Projeyle eş zamanlı gerçekleştirilen BİLGİ-KREK atölyelerinde, tiyatro, dans ve sahne sanatları alanlarına ilgi duyan liselilere “Babamın Cesetleri” adlı oyunun, bir tam gün sahne arkasını tecrübe etme fırsatı veriliyor. İlki 22 Aralık’ta santralistanbul’da, ikincisi 23 Şubat’ta Ankara’da yapılan bu çalışma, yıl boyunca her ay bir kere düzenlenerek, Haziran’a kadar devam edecek. Lojistik sebeplerle ağırlıklı olarak İstanbul’daki öğrencilerin katılımına açık olan atölyelerden birinin bölgelerdeki ilgili öğrencilere açılması için çalışmalar sürüyor.

 

Powered by Openmedia