Dergi gruplarında FMCG’de uzmanlaştı

Zeynep Arslan / Medya ve İletişim Sistemleri 2003 / Doğuş Yayın Grubu Reklam Satış Müdürü

Zeynep, Doğuş Grubu bünyesinde yayınlanan Vogue, Natıonal Geographic, CNBC-E Busıness gibi dergilerin, tüm kozmetik ve fmcg sektörünün reklam satışlarından sorumlu.

Bu alanda çalışmaya, okuldan mezun olur olmaz, 2003 yılı yazında başlar. Son sınıfta bitirme tezini hazırlarken sektörün birçok profesyoneli ile tanışma olanağı bulur. Tezinin konusu Türkiye’deki gazetelerin reklam pastasından aldıkları payla ilgili bir değerlendirme olduğu için sektörde reklam satışı konusunda önde gelen pek çok kişiye danışması gerekir. Bu kişilerden biri de şimdiki ismiyle ‘MSN Medya’da çalışan Zeynep Aşıklar’dır. Zeynep Aşıklar, okulun bitmesine bir hafta kala kendisiyle çalışmak isteyip istemediğini sorar, hemen kabul eder ve o hafta çalışmaya başlar. Okurken kendini reklam veya medya satınalma ajanslarına daha yakın bulan Zeynep, bu yüzden seçmeli derslerini hep reklam bölümünden alır. Fakat dergilere karşı olan ilgi ve merakı onu bu alanı da denemeye yöneltir ve çalışmaya başlayınca satışı da çok sevdiğini fark eder. Bu şekilde kendisi için en doğru mecranın reklam satışı olduğuna karar verir.

Üniversitede okuduğu bölüm iletişim sektörü adına temel bir baz oluşturduğu için sektörün hiçbir alanına çok uzak kalmama olanağı sağlar. “Ben de sanırım bu temel altyapıyı satışla birleştirebilmeyi başardım” diyen Zeynep, üçüncü sınıfı bitirdiği yaz, iki ajansta staj yapar. Bunlardan biri Euro RSCG Reklam Ajansı’dır. Burada müşteri ilişkileri departmanında stajyer olarak çalışır. Bir de Medyatick İnteraktif isimli internet medya satın alma ajansında staj yapar. Bu sayede kreatif ajans ve medya satın alma ajanslarıyla ilgili bir fikri oluşur. Bu stajlar, daha sonra kariyer olarak ‘reklam satış’ı seçtiğinde geriye dönük tereddüt ya da pişmanlık duymamasını sağlar.

Hep dergilerin reklam satışını yaptı

Üniversiteden mezun olduktan sonra Haziran 2003’ten Temmuz 2004’e kadar bugünkü adı MSN Medya olan dergi grubunda çalışan Zeynep, bu grupta Trendsetter, Mercedes Magazine, CEO’s gibi dergilerin reklam satış departmanında müşteri temsilcisi olarak çalışır. Daha sonra direktörüyle beraber bügünkü adı Mutlu Dergi Grubu olan, o zamanki ismiyle Vatan Dergi Grubu’na reklam satış yönetmeni olarak geçer. Bu grupta 5,5 yıl çalışır. Bu süre zarfında InStyle, Fortune, Boxer, Madame Figaro, InStyle Home gibi aylık ve haftalık pekçok derginin reklam satışında çalışma olanağı bulur. Grupta en son reklam satış müdürlüğüne yükselir. Aralık 2009’da Doğuş Yayın Grubu’na geçme fırsatı yakalayan Zeynep, o günden beri Doğuş’un dergi grubunun reklam departmanında satış müdürü olarak çalışmalarını sürdürüyor. Zeynep’in sorumlu olduğu grubun dergileri arasında; Vogue, National Geographic, National Geographic Kids, Robb Report, Cnbc-e, Cnbc-e Business, Motor Boat&Yatching, NTV Tarih bulunuyor. Zeynep henüz yüksek lisans yapmasa da pazarlamayla ilgili bir yüksek lisans programına sıcak bakıyor.

Spesifik projeler geliştiriyor

Reklam grubunda sorumluluk alanlarının sektörel dağılıma göre belirlendiğini söyleyen Zeynep, kendisi tüm kozmetik-fmcg sektörünün reklam satışından sorumlu. Günümüzde reklamverenin gittikçe artan ayrışma çabasından dolayı klasik reklam satışının haricinde, reklamverenin ihtiyaçlarına göre spesifik projeler geliştirip bunların da satışını yapıyor. Yeni medya düzeninin gözardı edilmesi mümkün olmayan bir değişim sürecini beraberinde getirdiğini belirten Zeynep, “Bu hem yayıncılık hem de reklamcılık adına böyle. Dolayısıyla hem içerikte, hem de reklam uygulamalarında geleneksel mecra anlayışını öldürmeden yeniyle eskiyi en akıllı biçimde entegre edip gelenekseli de yaşatmaya devam etmek gerekecek. Her ne yaparsak yapalım, mecralar arası sıralamada internetin yeri kısa vadede en üst sıraya yerleşecek bence” diyor.

Kariyerinde reklam satış konusunda kendini geliştirip, yükselmek isteyen Zeynep, şu an yaptığı iş dışında farklı bir alanı denemek istemiyor çünkü işini çok severek yapıyor. Ancak bu alanda farklı mecralarda değişiklik yapabileceğini dile getiriyor. Özellikle dijital medyada deneyim kazanmayı düşünüyor. İş dışında en çok ailesi ve arkadaşlarına vakit ayırmaya çalışıyor. Seyahat etmeyi çok seviyor. Son dönemde İtalyancaya merak sardığı için kursa gitmeye başlayan Zeynep, ayrıca pilates yapıyor.

Powered by Openmedia