Efsun Balkır / Uluslararası İlişkiler 2004 / Saran Holding S Reklam Satış Direktörü
Futbolumuzu ve sahalarımızı yurtdışı kulüplerdeki gibi ilk tercih edilen mecralar haline getirmeyi hedefleyen Efsun, dörk büyüklerin, yurtiçi ve yurtdışı reklam alanlarının satışını yapıyor.
Masa başında çalışmak yerine karakterine uygun olması, insanlarla karşılıklı güvene ve faydaya dayalı bir sektör olması nedeniyle reklamcılığı tercih eder. Onun için yapılan projelerle satın almayı etkilemek, markayı en iyi şekilde konumlandırmaya yardımcı olmak gerçekten çok iyi duygu. Ekonomi hakkında bilgi sahibi olmak için tüm sektörleri takip etme zorunluluğu onun için reklamcılığı önemli hale getirir.
Üniversitede okuduğu uluslararası ilişkiler bölümü; sunum yaparken, analiz ederken doğru konuşma tekniklerini kullanmasında çok işine yarar. Mezun olduktan sonra aldığı; NLP, pazarlama ve satış eğitimleri ve kurumsal coaching eğitimleri, işinde kendisini geliştirmesinde çok etkili olur. Özellikle NLP eğitimi ile bir basamak daha yukarı çıktığını söyleyen Efsun, aldığı satış eğitimleri ile birlikte kendini geliştirir, firmaların mecrasına bakmayı öğrenir, dezavantajlarını ve avantajlarını toplantı öncesinde görme ve daha hazırlıklı projeler üretme yeteneğini kazanır.
Üniversitede okurken Ulusoy Holding’de tekstil ihracat bölümünde satış sorumlusu ve BJK TV’de satış yönetmeni olarak staj yapar. Daha sonra Sabah gazetesi dış haberler servisinde yazı yazma şansı bulur. Burada Irak savaşının olduğu dönemde Reuters’dan gelen haberleri çevirme ve konuyla ilgili yorum yazma şansı olur. Mezun olmadan kurumsal iş hayatını ve ilişkilerini öğrenmesinin, mezun olduğunda iş bulmasına çok yararı olur. Bu iş deneyimleri daha sonra çalıştığı kurumlarda tercih edilmesine de etki eder.
BJK TV ile sektöre adım attı
Üniversiteden mezun olduğu 2004 yılında, staj yaptığı BJK TV’de reklam satış yönetmeni olarak çalışmaya başlayan Efsun, 2005 yılında National Geographic Channel, Foxlife, MTV gibi kanallarda reklam satış müdürlüğü görevine getirilir. Bu görevinde öncelikle müşteri portföyünü genişletmek, reklam vermeyen marklar için, National Geopraphic Channel görsellerini kullanarak proje üretmek ve satışını yapmaktan sorumludur. 2008 yılına kadar MTV, Nickeloeden,VH1’in de reklam satış müdürlüğünü yapan Efsun, tematik kanalların satışının o dönemlerde çok zor olduğunu dile getirerek, “Ulusal kanallardan tematik kanallara bütçe aktarımını sağlayabilmek adına özel projeler yapmanız gerekiyordu. Özellikle NGC satışında ürün ve NGC görsellerini birleştirerek hazırladığımız özel seperatörler çok ilgi görmüştü. Dünyada yer alan tüm NGC ülkeleri arasında projelerimizle Türkiye olarak kendimizi tanıtma imkanı bulmuştuk” diyor.
2008’de Saran Holding S Reklam’da satış direktörü olan Efsun bugün, A milli takımımızın deplasman maçlarındaki saha içi reklamlarını, 4 büyüklerin (GS, FB, BJK ve TS) UEFA çatısı altındaki grup eleme ve hazırlık maçlarının yurtiçi ve yurtdışı reklam alanlarının satışı ve bununla birlikte Sportoto Süper Ligi’ndeki BJK ve TS başta olmak üzere, Karabükspor’un saha içi reklamlarının satışından sorumlu. Outdoor mekanı olarak reklam kirliliğinden uzak ve İstanbul’un en önemli lokasyonlarından biri olan BJK İnönü Stadı dış cephelerinin, stad içerisinde tüm aktivite ve reklam alanlarının ve Türkiye’de tek temsilciği Saran Holding’e ait olan 3D halı reklam alanlarının satışını yapıyor. Futbolumuzu ve sahalarımızı yurtdışı kulüplerindeki gibi ilk tercih edilen mecra haline getirmeyi hedefliyor.
Hedefi, yöneticilik yapmak
Altı yıllık reklam satış deneyiminden sonra, kariyerine reklam satışta yöneticilik yaparak devam etmek isteyen Efsun, gelecekle ilgili planlarından şöyle söz ediyor: “Sports marketing Türkiye’de artık gelişiyor ve giderek ilerleme kaydediyor. Özellikle bir bayan olarak bu sektörde başarılı bir yönetici olmak en büyük arzum. Aldığım seminer ve eğitimlere sports marketing ile ilgili de eklemeler yapmak ve deneyimler kazanmak arzusundayım.” Bu sektörde başarılı olmak için öncelikle çalışılan mecra ile ilgili her türlü bilgiye sahip olmak gerektiğine inanan Efsun, satışı yapılan mecranın tüm detay bilgilerini bilmenin zorunluluğunu vurguluyor. Efsun, iş dışında görmediği ülke ve şehirleri gezmekten ve alışveriş yapmaktan çok hoşlanıyor.