Global müşteriler için ürün gamını geliştiriyor

Begüm Açar Kardeşler / Finans Matematiği-Uluslararası Finans-2006 / BNP Paribas Cardif Sigorta-Yönetmen

Müşteri ihtiyaçlarına göre yurtdışından yeni ürünleri Türkiye pazarına entegre ediyor, tüm satış raporlarını ve sayısal verileri hazırlıyor.

Üniversitede okurken hangi alanda çalışmak istediğine karar vermek için çeşitli şirketlerde staj yapar. Price Waterhouse Coopers’ta denetim, Finansbank’ta risk yönetimi, Benetton’da marka yönetimi departmanlarında çalışır. Bu stajlar hem iş hayatının kısa bir özeti olur, hem de hangi alanlarda çalışmak istediğini anlamasını sağlar. Ayrıca bir alt dönem için Doğrusal Programlama dersinin asistanlığını yapan Begüm, problem çözme saatlerine girer, bir önceki sene öğrendiği şeyleri alt sınıftaki arkadaşlarına aktarır. Ayrıca gönüllü olarak üyesi olduğu Ekonomistler Platformu Derneği’nde çeşitli ekonomi seminerleri düzenler. Üniversitede gördüğü, sigorta sektöründe kullanabileceği birçok dersin karma ve faydalı içeriğinden, hem iş görüşmelerinde hem de iş hayatı sırasında çok faydalanır.

Sektöre Marsh Sigorta ile girdi

Mezun olduktan sonra ilk işe Ağustos ayında Marsh Sigorta Brokerliği ve Risk Danışmanlığı’nda Kurumsal Satış Bölümü’nde başlar. Sigorta sektöründe risk danışmanlığı veren ve sigorta brokerliği yapan Marsh&McLenan şirketler grubunun kendi sektöründe Amerika’nın en büyük şirketlerinden biri olduğunu söyleyen Begüm, sektöre girdiği bu şirkette, kurumsal müşterilerin çalışanlarına sağlanan yan haklar olan sağlık ve hayat sigortaları konusunda lokal ve global şirket programları hazırlayıp, danışmanlık yapar. En son Kurumsal Müşteri Yönetmeni olarak çalıştığı Marsh’ta; Turkcell, Goodyear, Electrolux gibi büyük firmalara hizmet verir. Ayrıca yurtdışında yaşayan Türk expatlara ve Türkiye’de yaşayan yabancı expatlara da yurtdışı sigorta şirketlerinden sigorta sağlanması ile ilgili çalışır. Yurtdışı, global sağlık ve hayat sigortası şirketlerinin Türkiye temsilciliğini yapar.

2010 yılı Mart ayında BNP Paribas Cardif Sigorta’ya geçiş yapan Begüm, “Cardif, 2010 yılında sahibi olduğu TEB ve Fortis’in birleşmesinden sonra Fortis Emekliliği’de BNP Paribas Cardif Emeklilik olarak bünyesine kattı. Böylece 250-300 kişilik büyük bir şirkete dönüştü” diyor. Halen Cardif Sigorta’da İş Ortaklıkları Departmanı’nda çalışan Begüm, Türkiye’nin en büyük bankaları ve tüketici finansman şirketlerine hizmet veriyor. Cardif Sigorta’nın sektörde işsizlik sigortaları konusunda alanında bir numara olarak adını duyurduğuna inanan Begüm, müşterilere kredi, işsizlik sigortası, hayat sigortası, uzatılmış garanti gibi ürünler sunuyor.

Global müşterilerle çalışıyor

“Onlarda müşterilerine bizim ürünlerimizi sağlıyor. Çalışma şeklimiz diğer sigorta şirketlerinden bu anlamda farklı, biz nihai müşteriye ulaşmıyoruz, iş ortaklarımız ürünlerimizi kendi isimleriyle veya bizim ismimizle satıyor” diyen Begüm, müşteriler için tekliflerin hazırlanması, sunulması, sözleşmelerin hazırlanması, sonrasında satışların takibi, satış arttırıcı eğitimler ve kampanyaların düzenlenmesi gibi işler yapıyor. Fransa’daki genel merkez ile koordineli çalıştıklarını söyleyen Begüm, müşterilerin çoğunun global müşteriler olduğu için Fransa’ya raporların hazırlanması, ziyaretlerinde sunumlar yapılması ile de ilgileniyor. Ayrıca, müşterilerin ihtiyaçlarına göre yurtdışından yeni ürünleri Türkiye pazarına entegre etmek ve ürün gamını geliştirmek konusunda da görev alıyor. Tüm satış raporlarını ve sayısal verileri hazırlıyor.

Kısa bir süre önce evlenen Begüm, sektörde kurumsal satış, danışmanlık ve müşteri yönetimi konularında uzmanlaşır. Bunun için önce Türk Sigorta ve Enstitü Vakfı’ndan iki aylık hızlandırılmış genel sigortacılık eğitimi alır, seminerlere katılır, sektöre özel yayınları takip eder. İş yerinde de çeşitli eğitimler alan Begüm, şu aralar tüketici finansman şirketi müşterilerinden biri için yeni satış kanalı dizayn etmekle uğraşıyor. Sadece bayi kanalı ile ürünlerini satabilen bu müşteri için, bünyelerindeki call center ekibini kullanarak onlara entegre ancak sadece müşteri özelinde ve data gizliliği içeren bir yapı oluşturduklarını söyleyen Begüm, “Hala çok yeni bir proje olmasına rağmen, ilk aylarda toplam satışın yüzde 15’inin telemarketing-call center kanalından gelmeye başlaması başarılı olduğumuzu gösteriyor” diyor. İş dışında seyahat etmeyi, zaman buldukça tenis oynamayı seven Begüm, kışları kayıyor, film izliyor. Fırsat buldukça Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nda çocuklara düzenli ders veriyor.

Powered by Openmedia