Hangi kanal ve programın kime hitap ettiğini biliyor

Tuğba Karadayı / Reklamcılık 2008 / OMD Senior TV Planning Executive

Şu aralar 2012 yılı için müşterilerin yıllık planlamalarını yapan Tuğba, markaların hedef kitlesine, hangi kanal ve tv programı ile ulaşabileceğini çok iyi biliyor.

Lisede fen mezunu olsa da reklamcı olmak ister. Hem sayılarla hem reklamcılıkla ilgili olduğu için medyacı olmaya karar verir. Üniversitede reklamcılık okuduğu için işin creative kısmına daha hakim olan Tuğba, bununla beraber hedef kitleyi tanımak hedef kitleye uygun marka konumlandırması yapmak, marka stratejisi oluşturmak konusunda da eğitim alır. Şu anda yaptığı işin en önemli kısımlarından birinin de hedef kitleyi tanıma ve ona göre medya planı oluşturmak olduğunu söyleyen Tuğba, bu noktada eğitiminin katkısını yadsımıyor.

Reklamcılığın geniş bir yelpaze olduğuna inanan Tuğba, üniversitede okurken, farklı sektörlerde staj yapar ve çalışır. 2005 yılında Doğan Online’de satış, 2007 yılında Works’de müşteri ilişkileri ve 2008 yılında Grey’de müşteri ilişkileri departmanlarında yaptığı bu staj ve çalışmalar ne isteyip ne istemediğinin farkına varmasını sağlar. Üniversiteden mezun olduktan sonra Grey’de müşteri ilişkilerinde çalışmayı sürdüren Tuğba, 2009 yılında buradan ayrılarak Numberone TV’ye geçer reklam satış departmanında çalışmaya başlar. Yaklaşık iki yıl önce Numberone’dan ayrılıp OMD’de işe başlar.

Kampanya stratejilerini yapıyor

OMD’de müşterilerin tv ve radyo planlarını yapan Tuğba, verilen bütçeye göre bir TV&Radyo kampanyasının stratejisini oluşturuyor, planlamasını yapıyor. Bu işi yapmak için kullandıkları pek çok sektör araştırması ve toolu olduğunu dile getiren Tuğba, çalışmaları ile ilgili şunları söylüyor: “Bu araştırma ve toollar ile hedef kitleye ulaşabileceğimiz en uygun kanal ve programları tespit edebilmek mümkün. Bu araştırmalar son derece dinamik olduğu için yaptığımız kampanya planlamalarının markaya ürüne olan katkılarını görmek hemen mümkün.”  İnsanlarla ilişkileri iyi olduğu, matematiği ve rakamları sevdiği için bu işte başarılı olduğunu düşünen Tuğba, şu aralar 2012 yılı için müşterilerin yıllık planlamaları ile uğraşıyor.

Artık planlamasını yaptığı markaların hedef kitlesine, hangi kanal ve TV programı ile ulaşabileceğini çok iyi bilen Tuğba, “Bu işe başlamadan önce TV’deki programları sadece izleyici olarak genel beğeni kriterlerim için değerlendirirdim” diyor. Şimdi “Bu TV programını hangi hedef kitle izliyordur, benim hedef kitleme uygun mu, bir sonraki planlamamda spot girmeli miyim?” diye mutlaka sorguladığını vurguluyor.

Televizyonun Türkiye’de en yüksek erişime sahip mecra olduğunu, insanların günde ortalama 5.5 saatlerini TV izlemeye ayırdığını açıklayan Tuğba, herkesle ne izlediği hakkında konuşabiliyor, sosyal medya da programlarla ilgili trendleri takip edebiliyor, anlık geri dönüş alabiliyor. Kısaca mesleği, yaptığı iş hayatının her alanında mevcut ve o bu dinamizmi seviyor.

Çok sayıda ödül de aldı

Üniversitede okurken Insomnia ekibi olarak (Cem Kara, Emre Ereke, Pamir Gündüz, Can Aydın) IAA Türkiye üçüncüsü olduklarını belirten Tuğba, iş hayatında da çeşitli ödüller alır. OMD’de bu konuda çok şanslı olduğunu söyleyen Tuğba, şu anda içinde bulunduğu ekibin Rocco Şeker ile 2004 yılında Türkiye’de ilk Cannes Media Lions Altın Aslanını alan ekip olduğunu dile getiriyor. Tuğba, “Ben ekibe katıldıktan sonra PepsiCo Ekibi olarak; 2010: Mediacat Felis, Best Use of TV, Doritos HTK 2011: 3 Kristal Elma Doritos Love & Doritos HTK 2011: Mediacat Felis, Food & Beverages, Doritos Love  ödüllerini kazandık” diyor.

Meslekle ilgili en büyük hedefini; “Hedef kitleye ulaşım maliyetlerini düşürmek, doğru yerde doğru hedef kitleye ulaşmak. En önemlisi düşük bütçelerle geri dönüşü yüksek efektif planlamak yapmak” diye açıklayan Tuğba, meslekte başarılı olmak için, insan ilişkilerinin iyi olması, insanların medya tüketim alışkanlıklarını gözlemlemek gerektiğine inanıyor. “Yaptığımız iş yoğun dikkat gerektiriyor o yüzden aşırı dikkatli, disiplinli, soğukkanlı, kontrollü ve pratik zekalı olmakta yarar var” diyen Tuğba, iş dışındaki zamanlarda dans ediyor, kitap okuyor, yüzmeye gidiyor, voleybol oynuyor ve çeşitli atölye çalışmalarına katılıyor.

Powered by Openmedia